• Helle ~

    Ja, dat heb ik net bedacht. Want ze zitten ons blaasjes wijs te maken.
    Neem nou 3x3. Zij zeggen dat dat 9 is. Maar dat is helemaal niet zo ! Want het is 27, kijk maar:
    3 keer 3 = 3x3x3 en 3x3x3 = 27.
    Zie je, tss wiskunde leerkrachten sucken echt zwaar hé.

    Oke, sorry, ik heb geen leven. Hebben jullie soms ook al zulke "ontdekkingen" gedaan?

    Edit- Ja, ik weet ook wel dat 3x3 9 is, ik vond 't gewoon grappig klinken. Daarom dat ontdekkingen ook tussen aanhalingstekens staat.

    x'

    [ bericht aangepast op 28 nov 2009 - 13:06 ]

    Fictional schreef:
    Wij maken altijd met onze rekenmachine woorden. Je heb op onze rekenmachines heb je een aantal letters en met die letters kun je woorden maken. Dat is lachen :'D


    Haha, ja dat hadden wij vorig jaar ook. Al die jongens maakten dan BEF.ME.BABY


    a figment of your imagination

    Fictional schreef:
    Wij maken altijd met onze rekenmachine woorden. Je heb op onze rekenmachines heb je een aantal letters en met die letters kun je woorden maken. Dat is lachen :'D

    Ja!
    Je moet dit eens intypen:
    7083170
    dan heb je oliebol _O_

    Shenanigan schreef:
    (...)
    Ja!
    Je moet dit eens intypen:
    7083170
    dan heb je oliebol _O_
    Idd :'D
    Maar je kan oo oliebol met gewone letters maken op onze rekenmachine. Alleen voor de 'O' gebruik je dan de nul :3


    Alcohol is for people who can afford to lose some braincells

    Jones schreef:
    (...)

    Haha, ja dat hadden wij vorig jaar ook. Al die jongens maakten dan BEF.ME.BABY
    Of; 0MA.SEX / 0PA.SEX :9~


    Alcohol is for people who can afford to lose some braincells

    Ik begrijp je. (nerd)
    Wat wij vermenigvuldigen noemen is eigenlijk optellen. Want als je 3 + 3 + 3 doet heb je wel 9, maar als je 3 x 3 x 3 gaat doen heb je 27. Hoe komen ze erop? :'D

    Bumblebee schreef:
    Ik begrijp je. (nerd)
    Wat wij vermenigvuldigen noemen is eigenlijk optellen. Want als je 3 + 3 + 3 doet heb je wel 9, maar als je 3 x 3 x 3 gaat doen heb je 27. Hoe komen ze erop? :'D

    Toch iemand die me begrijpt _O_
    Want ik snp iets niet
    Als je 3² doet, dan heb je wel negen
    maar als je 3x2 doet heb je 6 ... en dat is een beetje onlogisch, vind je niet?

    [ bericht aangepast op 28 nov 2009 - 13:19 ]