• De stelling van vandaag luidt:
    Jongeren die drugs gebruiken willen er gewoon bijhoren.

    (dit is niet mijn mening, ik plaats alleen de stelling)


    If you had never come out of the blue, I would've stay

    Meestal wel, maar er zijn ook jongeren die echt problemen etc. hebben en die het daarom gebruiken om zich beter te voelen.


    Rose houdt van Renée&Benjamin . <3

    Niet mee eens!
    Er zijn wel jongeren die het doen om erbij te horen, maar het meerendeel doet dat echt niet!
    (voor zover ik het in mijn omgeving + mezelf weet)


    dream, dare, fly!

    Dat zijn ze echt niet allemaal.. Er zijn jongeren die echt problemen hebben of het gewoon "lekker" vinden..
    Maar er zijn er denk ik meer die het stoer vinden


    Don't stop believing, and you will be happy

    Het grootste gedeelte wel denk ik.


    "I shut my eyes in order to see.'

    Ik denk dat het daar wel mee begint, maar het wordt al snel een verslaving.


    Ik lach de wereld uit, en dans mijn twijfels weg

    Ik denk dat er veel zijn die het gebruiken om stoer te zijn en om er bij te horen, maar er zullen ook veel mensen het doen om hun problemen even te vergeten. Maar het word natuurlijk al snel een verslaving.

    Somige wel & somige niet.Somige jongeren gebruiken het omdat ze geen keus hebben.Ze worden gedwongen of omdat ze problemen hebben.Maar andere gebruiken het inderdaad om stoer te doen en om er bij te horen.Je verpest je leven er alleen maar mee met dat spul.


    You are free. Free to dream, to love, to laugh and find peace. Free to be you and happy.

    oneens.


    Protège moi de mes désirs.

    Oneens;
    sommige doen dat inderdaad ja, maar anderen zitten diep in de problemen, zien het niet meer zitten etc. Vaak beginnen ze dan aan drugs.


    You're a lover of the wild and a joker of the heart, but are you mine?

    een en oneens, hangt ervan af hoe je het bekijkt. Veel jongeren doen dat wel, maar als ik naar mij kijk en mijn omgeving dan is dat heel anders.

    Maar als je het zo bekijkt. Alcohol is ook een officieële drug, een harddrug zelfs, dus in dat geval gebruiken wel veel jongeren het om erbij te horen.


    Wie du mir, so ich dir.

    Oneens en eens, ik heb al een paar keer drugs gebruikt en ik deed het niet om er bij te horen.Het was gewoon voor de fun.
    Maar een vriendin van mij trok eens van een sigaret en iemand zei tegen haar 'meen je dat nu?' en de dag daarna had het meisje zelf zo'n hele sigaret opgerookt dus ja (:


    Wrinkled linen and half tinted sunnies.

    Oneens. Lang niet allemaal.


    Everything is quiet, except for all the voices in my head that say your name.

    Zo beginnen ze (bijna) allemaal wel.

    Heel vaak beginnen ze omdat ze stoer willen doen,of omdat hun vrienden het ook doen. Maar soms komt het ook doordat je depressief ofzo bent, en dat je dan geen andere uit weg kan vinden dan drugs.


    Love is the best thing you can get

    Niet altijd. Licht er aan...