• Ik moet dit jaar op school dus kiezen of ik naar het Havo of naar het VWO ga. Ik weet dati k het VWO makkelijk aan kan en ik neig daar dus heel erg naar toe, ook omdat ik daarna meteen aan een studie kan beginnen en dat lijkt me ook wel handig enz. maar bijna al mijn vriendinnen gaan naar het Havo, dat staat al vast. maar ik wil hun ook niet missen. dus nu sta ik voor de keuze : Havo of het VWO?

    wat zouden jullie doen ? ;3


    We can only learn to love by loving.

    VWO.
    daar kan je altijd nieuwe vrienden maken en je vrienden van HAVO kan je ook nog blijven zien.


    Stop holding me under and let me breathe.

    Decoy schreef:
    (...)
    VWO is hoger ;)

    Buhh Ja dat zeggen ze maar daar is geen steek van waar.
    Alles wat Vwo doet moet havo ook alleen dan binnen 1 jaar minder.
    havo is moeilijker.
    Die leraren praten maar.


    Het leven is te kort om je bezig te houden met dingen die je ongelukkig maken.

    Ik zou eens goed gaan nadenken wat je later voor vervolgopleiding wilt gaan doen. Als je daarvoor vwo nodig hebt, gewoon vwo gaan doen. Je ziet je vriendinnen heus nog wel vaker. En het is sowieso geen garantie dat je bij elkaar in de klas komt. Als je genoeg hebt aan havo, zou ik toch nog eens goed gaan nadenken. Waarom moeilijk doen, als het leuk en makkelijk kan?


    Everything is quiet, except for all the voices in my head that say your name.

    Met wat kun je VWO vergelijken in België, zeg gewoon wat daar 'speciaal' aan is. Maar kies gewoon in de eerste plaats voor jezelf :Y)


    Only losers can act the way you do

    Immortal schreef:
    (...)
    Buhh Ja dat zeggen ze maar daar is geen steek van waar.
    Alles wat Vwo doet moet havo ook alleen dan binnen 1 jaar minder.
    havo is moeilijker.
    Die leraren praten maar.

    Bij ons niet VWO krijgt nog Grieks en Latijn en Havo niet.


    Be here, be alive, and be the means to a worthwhile end. Head down, chin up, eyes on the horizon. Don’t blow it.

    VWO. Gewoon je eigen weg gaan, vriendinnen komen er wel weer en je kan ze nog altijd spreken in pauzes, vakanties, etc.
    En daarbij, uiteindelijk ga je toch een andere opleiding doen, en wanneer je volgend jaar profiel moet kiezen heb je ook grote kans dat jullie andere dingen kiezen en niet de hele tijd bij elkaar in de klas zitten.


    If I die young, send me away with the words of a lovesong.

    Decoy schreef:
    (...)
    Bij ons niet VWO krijgt nog Grieks en Latijn en Havo niet.

    wij hebben ook nog 2 verschillende niveaus in vwo:
    Atheneum: zonder Grieks en Latijns
    Gymnasium: Met Grieks en Latijns
    En na 3 havo/vwo
    Kan je vakken laten vallen.


    Het leven is te kort om je bezig te houden met dingen die je ongelukkig maken.

    Immortal schreef:
    (...)
    wij hebben ook nog 2 verschillende niveaus in vwo:
    Atheneum: zonder Grieks en Latijns
    Gymnasium: Met Grieks en Latijns
    En na 3 havo/vwo
    Kan je vakken laten vallen.

    Bij ons nu ook maar in vooraf gaande jaren kreeg je met VWO verplicht Grieks en Latijn waar ik ze achteraf wel dankbaar voor ben. Maar VWO is echt moeilijker want met havo leer je niet even veel in minder tijd. Anders had ik vast wel havo gedaan inplaats van VWO.


    Be here, be alive, and be the means to a worthwhile end. Head down, chin up, eyes on the horizon. Don’t blow it.

    vwo,
    je kan altijd nog naar school afspreken,
    en je zal elkaar op den duur uit het oog verliezen en nieuwe vrienden maken,

    je moet doen wat je kan, het is zonde voor je toekomst


    "All what important is, is just keep breathing"

    Decoy schreef:
    (...)
    Bij ons nu ook maar in vooraf gaande jaren kreeg je met VWO verplicht Grieks en Latijn waar ik ze achteraf wel dankbaar voor ben. Maar VWO is echt moeilijker want met havo leer je niet even veel in minder tijd. Anders had ik vast wel havo gedaan inplaats van VWO.

    Tenminste mijn school werkt zo.
    jouw school werkt anders
    Ik heb ook de zelfde boeken als vwo(ja op 1 of twee na maar die slaan uiteindelijk nog op hetzelfde neer)


    Het leven is te kort om je bezig te houden met dingen die je ongelukkig maken.

    Immortal schreef:
    (...)
    Tenminste mijn school werkt zo.
    jouw school werkt anders
    Ik heb ook de zelfde boeken als vwo(ja op 1 of twee na maar die slaan uiteindelijk nog op hetzelfde neer)

    Zelfde boeken ja maar de VWO opgaven en toesten zijn moeilijker.


    Be here, be alive, and be the means to a worthwhile end. Head down, chin up, eyes on the horizon. Don’t blow it.

    Decoy schreef:
    (...)
    Zelfde boeken ja maar de VWO opgaven en toesten zijn moeilijker.

    bij ons niet? we krijgen zelfs dezelfde hoe vind je die.


    Het leven is te kort om je bezig te houden met dingen die je ongelukkig maken.

    ik zou dan VWO kiezen en dan in de speeltijd en vakanties kunde nog altij afspreken hé

    Immortal schreef:
    (...)
    bij ons niet? we krijgen zelfs dezelfde hoe vind je die.

    Dat is veel beter!


    Be here, be alive, and be the means to a worthwhile end. Head down, chin up, eyes on the horizon. Don’t blow it.