• Mijn school ja! Hebben we vandaag rapport gekregen, had ik drie buizen -waar mijn moeder dus niet blij mee was, en ik nu moeilijk kan gaan vragen "heej, ik zouw graag naar twee concerten willen gaan."-, zul je wel denken; eigen schuld, moet je beter leren. Mijn eerste buis was dus een 4 op informatica. En zei had de volgende reden klaar; "Ik stuurde je een mail door met een verbetering dat je moest doen, heb je het niet gemaakt. Dus ik kon je niet laten slagen." En nu komt het dus; had ze helemaal geen verbetering gestuurd. Want het stond niet in mijn inbox of mijn map van school, het staat gewoon nergens op mijn hotmail. Dus ben ik natuurlijk in de verdediging te gaan, weigert ze naar me te luisteren. Fijn was dat --" Mijn volgende buis op frans, ook niet mijn schuld. Haar reden was; "Je had geen voldoendes op je testen." Dat is waar ja, ik had geen voldoendes. Maar de enigste testen dat we hadden gedaan waren luister oefeningen en opzoek oefeningen. En omdat ik me niet goed kan concentreren, en snel verstrooid graak, en zeer traag denk. Vroeg ik bij de luisteroefening of ze wat trager kon gaan. Begon ze tegen mij te schreeuwen! Dat ik mijn mond moest houden en mijn plan moest trekken. Nu de derde buis, weer een 4. Op dactylo. Kwam hij af met het excuus; Je hebt niet al de oefeningen gemaakt. En dat is ook zo, maar ik moest ze thuis afmaken, maar dat waren oefeningen die alleen op de schoolcomputers stonden -dus hoe kon ik het afmaken?- + schreef hij er nog bij als commentaar dat ik niet blindelings kan typen. -terwijl iedereen van de leerkrachten en de klas weet, dat ik de beste van de klas ben in blindelingstypen.- Oké, helemaal mijn dag verpest. Tot we onze GIP moesten laten zien. Dus ik fier mijn werk openen, omdat ik 16 pagina's had, mijn hele weekend er voor heb opgeofferd. Zegt de leerkracht tegen mij; "Ja, dat is niet goed hé Joyce, kopiëren en plakken kan iedereen van het internet." -terwijl ik het in mijn eigen woorden heb omgezet + de enigste in orde was met die taak. - Serieus hoor, ik haat die school & leerkrachten --"
    En dit moest er gewoon eventjes uit want ik loop helemaal fucked up, dus sorry voor mijn gezaag.

    Ik kan me niet voorstellen dat al die buizen niet jou schuld zijn, voor helemaal geen deel. Ik bedoel come on, je bent nu 17 dan moet je ook wel wát verantwoordelijk dragen voor je schoolwerk, en als je je opdrachten thuis niet kunt maken dan zorg je dat je ze wél kunt maken, zo moeilijk lijkt me dat niet. En als je er dan niet achteraan gaat, ja das kut. Shit gebeurd.

    Dus is wel kut enzo voor je van die concerten maar kan me voorstellen dat je moeder nu idd nee zegt.


    Wie du mir, so ich dir.