• Hooi ik zit nu op 4 havo dus ik moet volwassen boeken lezen.
    Maar ik weet geen leuke.
    En nu dacht ik misschien hebben hier ook mensen zo'n literatuurlijst moeten 'maken'

    tips?(cat)

    Edit:
    - Moeten oorspronkelijk nl zijn
    - Moet literatuur zijn
    - Moet een 'zwaar' zijn(qua inhoud) Want ik heb al een lichte genomen en anders krijg ik helemaal geen voldoende meer voor mijn presentatie :X

    [ bericht aangepast op 17 okt 2009 - 21:15 ]


    Het leven is te kort om je bezig te houden met dingen die je ongelukkig maken.

    Ik heb het gelukssyndroom van Naima El Bezaz gelezen, erg mooi boek.

    tineke beishuizen
    simone van der vlught


    Hey you, don't tell me there's no hope at all. Together we stand, divided we fall

    Boeken van Cecelia Ahern zoals P.s. Ik hou van je of Ik zal je nooit vergeten.
    En boeken van Sophie Kinsella zijn ook leuk! Ik heb zin in het Engels gelezen en dénk persoonlijk dat ze dan wel leuker zijn :3


    If I die young, send me away with the words of a lovesong.

    Specht en zoon - Willem Jan Otten.

    Hopeless schreef:
    Boeken van Cecelia Ahern zoals P.s. Ik hou van je of Ik zal je nooit vergeten.
    En boeken van Sophie Kinsella zijn ook leuk! Ik heb zin in het Engels gelezen en dénk persoonlijk dat ze dan wel leuker zijn :3
    Oh, wacht, sorry, dat is niet van Nederlandse schrijvers >< Maar van Engelse...


    If I die young, send me away with the words of a lovesong.

    Prodigy schreef:
    Specht en zoon - Willem Jan Otten.

    Poging gedaan.
    Vond die nogal vaag vanuit een schilderij beschreven.
    Ben na tijdje gestopt.


    Het leven is te kort om je bezig te houden met dingen die je ongelukkig maken.

    Twee vrouwen van Harry Mulisch. Mocht ik ook doen toen ik op 4 havo zat :]


    No growth of the heart is ever a waste

    Ik ging zeggen In Ongenade - Coetzee, of Murakami, maar die zijn niet van oorsprong nederlands.


    Stop being afraid of what could go wrong and start being positive about what could go right

    Aurelia schreef:
    Twee vrouwen van Harry Mulisch. Mocht ik ook doen toen ik op 4 havo zat :]

    Heb ik gelezen en vond die eigenlijk niet echt mooi. Te oude taal.


    Stop being afraid of what could go wrong and start being positive about what could go right

    doorgeschoten van rené appel
    of loverboy van rené appel

    zoek de canon op
    daar staan alle 'officiële' literatuurboeken op;)

    [ bericht aangepast op 17 okt 2009 - 22:27 ]


    Why don't you break my heart

    Dirk Bracke heeft wel boeken in die genre dat je nodig hebt^^


    Just a simple "I love you" (:

    Je kan "De helaasheid der dingen" lezen. Alleen, ik weet niet juist of de schrijver Belgisch is, of Nederlands. Maakt dat uit?


    So here's a heart to heart on the back of postcards sent from California

    De Tweeling - Harry Mulisch
    Komt een vrouw bij de dokter - Kluun

    die heb ik gelezen op de havo (nog wel meer, maar daar kom ik nu ff niet op)


    Ik lach de wereld uit, en dans mijn twijfels weg

    hart van inkt = wel een heel mooi boek + verfilming (inkheart) maar helaas niet oorspronkelijk nederlands


    Second star on the right and straight on till morning

    XxMysterious schreef:
    hart van inkt = wel een heel mooi boek + verfilming (inkheart) maar helaas niet oorspronkelijk nederlands
    Ik denk niet dat Hart van Inkt echt als literatuur gezien kan worden... Het is namelijk een kinderboek 8)


    If I die young, send me away with the words of a lovesong.