• De stelling van vandaag luidt:
    Een uitwisseling met een student van een middelbare school in een ontwikkelingsland moet behoren tot het verplichte middelbare school-programma.

    (dit is niet mijn mening, ik plaats alleen de stelling)

    Oneens, want ik zou daar echt niet aan mee doen en dan zeker niet aan een ontwikkelingsland. En ik denk dat er veel meer mensen zijn die er zo over denken! :O


    If the compass breaks then follow your heart and I hope it leads you right back into my arms.

    Oneens, want ik zou daar echt niet aan mee doen en dan zeker niet aan een ontwikkelingsland of iets in die richting. Ik moet er niet aan denken zeg,wie weet wat er gebeurd met je. Sorry maar hier ben ik tegen.

    Oneens. Je weet niet wat er gebeurd en sommigen kunnen zoiets niet aan.


    'I would rather fight with you, than make love to anyone else.'

    Oneens. Het lijkt me wel ontzettend leerzaam. Maar veel dingen zijn wel heftig daar en niet iedereen kan dat aan.


    I am an idiot, I move.

    Ik vind dat het niet verplicht moet worden! maar ik vind wel dat de overheid de middelbare scholen de kans moet geven om zoon project te organiseren, maar dan alleen voor de scholen/kinderen die zich daarvoor hebben opgegeven ofzo.

    ik heb een uitwisselings project met tsechie en dat gaat al nogal slecht. een klas doet het met engels en mijn klas met duits. maar nog steeds is het moeilijk communiceren
    we hebben dit jaar ook een uitwisselingsstudent uit colubia en ook dat gaat niet super. je maakt moeizaam contact met engels. hij spreekt voornamelijk frans.
    hij zit hier eigenlijk een beetje een jaar van zijn leven te verkloten op school, hij snapt er weinig van en kan niet uit de nederlandse boeken leren..
    een grote ramp dus, en ik geloof nieteens dat colombia een ontwikkelings land is.
    stel je voor hoe het met een ontwikkelings land is!
    als het verplicht word in nederland verhuis ik naar belgie ofzo...


    Warum bist Du so Blaß,so Kalt, so Herzlos?

    Nee get, ik zou daar echt niet heen gaan o.o
    [/gesteld op luxe]
    Plus het feit dat de verschillen dan zó groot zijn ._. neh

    [ bericht aangepast op 11 sep 2009 - 9:19 ]

    nee, ik vind dat je keuze daarin vrij moet zijn!


    ~Sometimes the right path is not the easiest one~

    Nee, daar ben ik het niet mee eens. Ik bedoel de verschillen zijn zo groot. Dat leerlingen van beide landen letterlijk cultuurshokken krijgen, ik denk dat dat veel te hard aan komt en niet eens echt gezond kan zijn voor iemand. Daarbij komt, als die mensen uit ontwikkelings landen hierheen komen zijn ze binnen 5 dagen zo ziek dat ze gehoopt hadden dat ze hier nooit heen gekomen waren, en ik denk dat dat voor andersom ook wel weer geld.


    Wie du mir, so ich dir.

    Geesz schreef:
    Oneens. Je weet niet wat er gebeurd en sommigen kunnen zoiets niet aan.

    Idd.


    I'm not a complete idiot, some parts are missing.

    Nee, als je het wil, vind ik dat je er wel de kans moet voor krijgen!


    Never run out of reasons to smile...

    Nee, ik moet er niet aan denken om naar zo'n land te gaan, als binnen Europa zou zijn, dan zou ik misschien wel meedoen, aangezien je in Europa geen ontwikkelingslanden hebt
    maar als je het wil, dan moet je daar wel de kans voor krijgen

    XbellezzaX schreef:
    Ik vind dat het niet verplicht moet worden! maar ik vind wel dat de overheid de middelbare scholen de kans moet geven om zoon project te organiseren, maar dan alleen voor de scholen/kinderen die zich daarvoor hebben opgegeven ofzo.


    Het zelfde!! ik zou zoiets wwel doen want het lijkt me wel leuk om zoiets te doen!!

    Eh nee, niet verplicht. Er zijn genoeg mensen die dat niet willen, en bovendien gaat dat bakken met geld kosten. Maar, ik vind wel dat men de mogelijkheid hiertoe moet krijgen.


    Life is hard and then we die

    Oneens, Iedereen loopt kans op ziektes. De mensen uit de ontwikkelingsland en hier. Daarbij kunnen ze een cultuurshok krijgen. De taal is waarschijnlijk ook een groot probleem. Ik denk wel daar er voor elke school een optie moet zijn om zo'n uitwisseling te doen. Maar het lijkt me een verstandiger idee om bijvoorbeeld te gaan mailen met mensen uit ontwikkelingslanden. Zo leer je toch over elkaar op een veiligere manier.


    Best way not to get your heart broken, is to pretend you don't have one.