• De stelling van vandaag luidt:
    Een uitwisseling met een student van een middelbare school in een ontwikkelingsland moet behoren tot het verplichte middelbare school-programma.

    (dit is niet mijn mening, ik plaats alleen de stelling)

    FCxUTRECHT schreef:
    Oneens, want ik zou daar echt niet aan mee doen en dan zeker niet aan een ontwikkelingsland of iets in die richting. Ik moet er niet aan denken zeg,wie weet wat er gebeurd met je. Sorry maar hier ben ik tegen.


    Only losers can act the way you do

    KirstenSnaps schreef:
    Nee, daar ben ik het niet mee eens. Ik bedoel de verschillen zijn zo groot. Dat leerlingen van beide landen letterlijk cultuurshokken krijgen, ik denk dat dat veel te hard aan komt en niet eens echt gezond kan zijn voor iemand. Daarbij komt, als die mensen uit ontwikkelings landen hierheen komen zijn ze binnen 5 dagen zo ziek dat ze gehoopt hadden dat ze hier nooit heen gekomen waren, en ik denk dat dat voor andersom ook wel weer geld.


    Only losers can act the way you do

    Oneens. Om de vele redenen die hier al vermeld staan.


    Happiness hit her like a train on a track

    Dat zou echt leuk zijn! Ookal is het naar een ontwikkelingsland. Want dan leer je nieuwe culturen kennen en je gaat met die mensen daar om, nouja, je geeft ze toch wat hoop. En als ze dan op hun beurt hierheen zouden gaan, dan hebben ze ook meer kans op een toekomst.
    Ik zou dat niet erg vinden naar een ontwikkelingsland te gaan. Alle, is dat nu zo vreselijk om eventjes in een hutje te gaan wonen en je bad in het rivier nemen en eten van die mensen aannemen? Zij eten het toch, dus het zal hoogstwaarschijnlijk wel eetbaar zijn.

    Ik vind zoals iedereen erop reageert, op de ontwikkelingslanden, echt vreselijk. Zo verwend, dat is echt niet om aan te zien. Zie jullie zelf eens bezig! Afschuwelijk gewoon.

    Dus ik ben het ermee eens en ik zou graag naar een ontwikkelingsland willen reizen, ookal loop ik ziektes op. Want hallo! Wij zijn ontwikkeld, wij hebben medicijnen! En zoiets meemaken is heel erg uniek, dat overkomt jou echt niet elke dag. Ik vind sommige hun kijk daarop echt onaanvaardbaar.

    Ik zou zowiezo wel graag naar Afrika willen gaan om de cultuur te observeren en met die mensen daar te communiceren, want ze zijn ook mensen! Geen dieren of wandelende virussen! Dus er is helemaal geen reden om ze te verafschuwen. Zij hebben ook een cultuur, zij verdienen ook respect.

    Dat gezegd zijnde, het is nu weekend. --'


    Where there is a sea there are pirates...

    KirstenSnaps schreef:
    Nee, daar ben ik het niet mee eens. Ik bedoel de verschillen zijn zo groot. Dat leerlingen van beide landen letterlijk cultuurshokken krijgen, ik denk dat dat veel te hard aan komt en niet eens echt gezond kan zijn voor iemand. Daarbij komt, als die mensen uit ontwikkelings landen hierheen komen zijn ze binnen 5 dagen zo ziek dat ze gehoopt hadden dat ze hier nooit heen gekomen waren, en ik denk dat dat voor andersom ook wel weer geld.


    Daar ben ik het helemaal niet mee eens.
    Die verschillen zullen ook vergroten als iedereen er dezelfde mening over heeft. En als er zo een uitwisseling gebeurt dan is dat enkel in het voordeel van beiden landen! Zij leren een andere cultuur leren en wij ook. Stilaan zullen die verschillen uiteindelijk vervagen en dat is alleen maar beter voor ze. Niet elk land is altijd geweest wat het nu is. Amerika is niet altijd geweest zoals het nu is. Vroeger was het volledig van de Inuitten, totdat de Europeanen de moed hadden verzameld om eindelijk rond te reizen.

    En als wij de moed niet verzamelen om eindelijk intensief eraan te beginnen ontwikkelingslanden vaak te bezoeken, dan zullen ze voor altijd zo onwetend blijven en zonder toekomst. Sommige kinderen die er geboren worden kunnen genieen zijn, maar als ze er niets aan kunnen doen om het de wereld te tonen, dan is dat natuurlijk oneerlijk. Het is eigenlijk aan ons om die problemen op te lossen, niet aan hun, want daar zijn ze niet tot in staat.

    En de ziektes zijn ook geen degelijk argument.
    Wij hebben medicijnen en dokters genoeg hier om ze te helpen. En er zal altijd een oplossing te vinden zijn.
    Prins Harry reist zovaak naar ontwikkelingslanden! Ik heb nog niet een keer gehoord dat hij ziek is geworden ofzo.

    En ik vind dat het ook beter zou zijn voor hun cultuur. Je wil niet weten wat de mannen met hun vrouwen & kinderen doen en hoe de kinderen er geboren worden. Het is wreed en onwetend van ze, maar ze kunnen ook niet anders en dat is een pijnlijk feit. Ze weten niets anders dan dat en geen mens verdient om in zulke omstandigheden zijn leven door te brengen, vind ik. En door die uitwisselingen zouden we ze misschien kunnen helpen.


    Where there is a sea there are pirates...

    Ben je gek? Hoe denk je dat die studenten uit uitwikkelingslanden zich gaan voelen als ze na een paar dagen/weken/maanden luxe terug naar hun land vol armoede moeten?

    [ bericht aangepast op 11 sep 2009 - 17:36 ]

    Geesz schreef:
    Oneens. Je weet niet wat er gebeurd en sommigen kunnen zoiets niet aan.


    Ja, precies.


    And now we're counting down to Phase Zero.

    Ik heb een uitwisselingsstudent bij mij in de klas. Hij zou Nederlands moeten leren, maar zijn Engels is niet eens optimaal. Hij verveeld zich dood in de les omdat hij gewoon niet kan volgen dus eigenlijk vind ik het voor zo'n kinderen maar een verloren jaar.

    EDIT: voor hen is het meestal ook een cultuurshock
    vorig jaar was er een meisje uit China die het verschil gewoon niet aankon...

    [ bericht aangepast op 11 sep 2009 - 17:37 ]


    You're a star in heaven.

    Eens.

    Wij zijn in nederland toch de luxe gewend, ik zou het zelf normaal vinden als wij ook naar ontwikkelingslanden zouden gaan. Ook omdat ze daar toch anders leven en je dan wel ziet hoe het daar gaat.

    En andersom kunnen die mensen dan ook zien hoe het bij ons is.


    Stop holding me under and let me breathe.

    Nee niet verplicht,wand ik MAG niet mee doen.Maar het moet wel een opsie zijn


    Hey you, don't tell me there's no hope at all. Together we stand, divided we fall

    ik vind dat je het zelf moet kiezen


    One Day you'll remember me...

    oneens.


    - hoi ;D

    het zou een keuze moeten zijn, niet dat het verplicht is. sommige mensen vinden dat belangrijk dat ze andere culturen leren kennen, en andere niet, laat ze lekker kiezen :3


    dress me, i'm your mannequin.

    nerveus schreef:
    Oneens, want ik zou daar echt niet aan mee doen en dan zeker niet aan een ontwikkelingsland. En ik denk dat er veel meer mensen zijn die er zo over denken! :O


    None but ourselves can free our minds.

    nee want daar ga je waarschijnlijk toch niks krijgen als je bij hen langs komt, maar zonder dat zou het wel mogen.