• Hellooo,

    Ik weet eigenlijk al een hele tijd wat ik 'later' wil doen: Music Management. Dat is wat ik wil doen, dat is wat ik ga doen en daarmee uit. :')

    Maar nu het probleem: deze studie heb je niet zo specifiek in België, dus dan zou ik in Nederland moeten studeren. Opzich niet zo'n probleem, maar ik heb een vraagje.

    Kijk & Lees


    Dus als ik het goed begrepen zijn, zijn dit de mogelijke manieren op binnen te komen:

    1. Met een acht of hoger afstuderen
    2. Loting
    3. Decentrale Selectie; Een weekend werkdingen maken, om zo met een essay binnen te geraken


    Betekent dat, dat ik geen toelatingsexamen zou moeten doen, of heb ik dat nu fout begrepen?

    [ bericht aangepast op 9 sep 2009 - 15:33 ]

    Als het goed is niet.


    Your make-up is terrible

    Studenten zonder Nederlandse vooropleiding mbo, havo of vwo (die pas op latere leeftijd Nederlands hebben geleerd) moeten in het bezit te zijn van het diploma NT2 (programma II). Nadat je bent ingeloot heb je tot 1 september de tijd om het NT2 diploma in te leveren, anders wordt je alsnog niet toegelaten.

    Ik weet niet of ze belgie ook als buitenland rekenen, maar dan ook dit iig. Niet dat ik enig idee heb wat het betekent.. :/


    Everything means nothing, if I ain't got you.

    Lucidity schreef:
    (...)
    Ik weet niet of ze belgie ook als buitenland rekenen, maar dan ook dit iig. Niet dat ik enig idee heb wat het betekent.. :/

    Nou, ik vind het een beetje een rare uitleg dat ze geven. Want langs de ene kant hebben ze het over buitenlanders, maar dan wel buitenlanders die niet Nederlands als hun eerste taal hebben. En ik ben dan buitenlander mét Nederlands als eerste taal.

    En die test die je zou af moeten nemen als buitenlander, is om te zien hoe goed je de Nederlandstalige gang van zaken enzo begrijpt etc. Dus in principe zie ik niet in waarom ik het zou moeten doen. ._.

    INGEWIKKELD. (cat)

    Anyway, het moet niet persé in die school zijn, maar die opleiding wil ik echt volgen. ^^

    Misschien moet je hulp vragen aan je decaan? -iemand die je helpt met het kiezen van je studie- Of hebben jullie dat niet?

    Anders moet je contact opnemen met de school waar je wilt gaan studeren.


    Best way not to get your heart broken, is to pretend you don't have one.

    TryingTimes schreef:
    Misschien moet je hulp vragen aan je decaan? -iemand die je helpt met het kiezen van je studie- Of hebben jullie dat niet?

    Anders moet je contact opnemen met de school waar je wilt gaan studeren.

    Nou, een decaan hebben wij volgens mij niet? :'D

    Anyway, ik zit toch nog maar in het vijfde. ^^