• Toen ik vandaag weer naar school moest was daar een vrouw van het universiteit die ons wat uitlegde over PUC.

    Puc is een programma, waarbij, VWO 5 leerlingen ervoor kunnen kiezen een extra cursus erbij te kiezen op universitair niveau. Om zo alvast door te krijgen wat je leuk vind, omdat 30 % van alle leerlingen in het eerste jaar aan het WO of HBO afvalt.Je kan kiezen uit 12 cursusen, en ieder is 100 studieuren, je mag 3 keer tentamen doen, en dat krijg je een certificaat. WAt je als je 18 bent vrijstelling kan geven voor die studie.

    Nu zit ik te twijfelen, ik heb al tijden dat sociaal psychologie mij wat lijkt en laat dat net een cursus zijn, dus kan ik daar alvast kennis mee maken zeg maar. En krijg ik vrijstelling, dat betekend dat de stof die ik dus moet bestuderen ik niet meer hoef te doen als ik echt op het universiteit zit. Het is in heel nederland geldig.

    MAar het probleem is, is dat ik bang ben dat ik er te weinig tijd voor heb, je kan altijd stoppen als je wilt. MAar zo ben ik niet, als ik ergens aan begin, wil ik er meestal ook mee doorgaan.

    Mag ik jullie mening?
    En heeft iemand van jullie dit al gedaan?

    -x-


    'Jesus said love one another, He didn't say love the whole world.

    Ik zou het ZEKER doen. Die kans zou ik echt niet laten glippen. Echt, gewoon doen!


    Life is hard and then we die

    Die d moet een g zijn. --'


    'Jesus said love one another, He didn't say love the whole world.

    gewoon doen Joh ivy. als dit is wat je wilt gewoon doen =3


    We can only learn to love by loving.

    Doen. Zo'n kans krijg je niet vaker.
    Je zit een beetje met je tijd, maar als je het echt wilt maak je er wel tijd voor (:


    Aye, brother! 4 8 15 16 23 42

    Fighter schreef:
    gewoon doen Joh ivy. als dit is wat je wilt gewoon doen =3

    Hm, nouja straks lukt het niet ofzo? dan ga ik me kut voelen.--'


    'Jesus said love one another, He didn't say love the whole world.

    Despondency schreef:
    Doen. Zo'n kans krijg je niet vaker.
    Je zit een beetje met je tijd, maar als je het echt wilt maak je er wel tijd voor (:

    DAt weet ik nog niet eigenlijk, ik denk vaak van ow nou ga ik dat doen, maar dan maak ik het ook niet af.


    'Jesus said love one another, He didn't say love the whole world.

    Je doet het waarschijnlijk beter wel. Op de universiteit heb je het nóg drukker en dan is het handig als je dat deel al niet meer hoeft te doen.


    You're a star in heaven.

    Pernicious schreef:
    Je doet het waarschijnlijk beter wel. Op de universiteit heb je het nóg drukker en dan is het handig als je dat deel al niet meer hoeft te doen.

    Hm ja dat is wel waar, maar het probleem is straks lukt het me echt niet, dat is weggegooid geld, niet dat het vergeleken met een universiteit veel geld is.


    'Jesus said love one another, He didn't say love the whole world.

    Pietje, gewoon doen. En als Mietje iets zegt, moet je luisteren. :3

    Nee, ik meen het. Het is echt een buitenkansje én het is goed voor je studies als je eenmaal naar de universiteit gaat! ^^

    Pietje schreef:
    (...)
    Hm ja dat is wel waar, maar het probleem is straks lukt het me echt niet, dat is weggegooid geld, niet dat het vergeleken met een universiteit veel geld is.

    Ja, misschien moet je eens goed overleggen met je ouders wat hun mening is?


    You're a star in heaven.

    Pernicious schreef:
    (...)
    Ja, misschien moet je eens goed overleggen met je ouders wat hun mening is?

    Dat heb ik al gedaan en mijn vader wil het wel betalen ook als ik zou willen stoppen maar dat voelt zo kut.


    'Jesus said love one another, He didn't say love the whole world.

    Pietje schreef:
    (...)
    Dat heb ik al gedaan en mijn vader wil het wel betalen ook als ik zou willen stoppen maar dat voelt zo kut.

    Mij lijkt het echt handig, maar je moet je er natuurlijk zelf goed bij voelen.


    You're a star in heaven.

    Pietje schreef:
    (...)
    DAt weet ik nog niet eigenlijk, ik denk vaak van ow nou ga ik dat doen, maar dan maak ik het ook niet af.

    Maar, je zei dat je altijd kon stoppen als je wilt?


    Aye, brother! 4 8 15 16 23 42

    Despondency schreef:
    (...)
    Maar, je zei dat je altijd kon stoppen als je wilt?

    Ja dat is wel zo.


    'Jesus said love one another, He didn't say love the whole world.

    Doen, gewoon doen.