• Bravo mocht een kijkje achter de schermen nemen.

    Zand, zo ver als het oog rijkt. Het is hier doodstil, maar dan horen we een motor loeien. Een coole sportwagen raast met flinke snelheid over de steppe. Aan het stuur zit Tokio Hotel-frontman Bill (19)! Ook drummer Gustav (20), gitarist Tom (19) en bassist Georg (22) lukt het met gemak om door de stofwolken te crossen.

    Hier in de Zuid-Afrikaanse woestijn neemt de rockband de nieuwe videoclip voor de single "Automatisch" op, die half september in de schappen zal liggen en tegelijkertijd in het Engels en in het Duits uitgebracht wordt.

    Voor deze shoot hebben de vier Magdeburger maarliefst 12.000 kilometer gereisd om uiteindelijk bij het zuidelijkste puntje van het Afrikaanse continent te komen. De locatie is goed afgeschermd, niemand komt hier in. En dat is logisch ook, want in de clip vind een autowedstrijd plaats. Veiligheid heeft hier de grootste prioriteit!

    De vier Jungs oefenen voordat de opnames beginnen met de auto's en hebben daarbij veel plezier. Toch is de set anders dan je zou verwachten: "Je hebt hier nergens ontvangst met je mobiel, zelfs het miezerigste bereikbalkje laat het afweten, internet is er sowieso niet. Het dichtstbijzijnde dorp ligt op zo'n 3 uur rijden," aldus Gustav.

    De gure omgeving blijkt echter ook nog andere wat minder charmante verrassingen te bieden: "Bij een woestijn denk je aan zon en hitte, maar 's nachts is het hier ijskoud! Het is er niet warmer dan min 5," zegt Tom.

    Vooral de gitarist was niet al te blij met die temperaturen: "Na de eerste dag zijn we in een paar uur naar ons hotel teruggereden," zegt Georg. "En toen bleek 's dat de verwarming in Tom's kamer het 's nachts niet deed!"

    Bill voegt er grijnzend aan toe: "De bedden beschikten over een elektronische deken, maar die van Tom was kapot." Logisch dus dat zijn tweelingsbroer zit te jammeren.

    "Ik heb een paar uur zitten klappertanden voordat ik eindelijk in slaap viel, maar toen ik 's ochtends wakker werd en een douche wilde nemen, bleek dat er bij mij ook geen warm water was. Het water was gewoon ijskoud! Niet bepaald wat je zou verwachten van een woestijn."

    Maar hoe koud het ook voor de boys op de set mag zijn geweest, ze zijn toch behoorlijk tevreden over hun nieuwe clip. Die is tenminste écht hot!

    [ bericht aangepast op 19 aug 2009 - 14:06 ]


    I need you like a heart needs a beat

    arme tommie :'D


    Read this upside down: 370HSSV 0773H

    Whahaha! -Lacht Tom stiekem uit-

    Die heeft echt geluk gehad met zijn kamer. :Y)


    Liefde zie je nooit aankomen, je voelt het aankomen.

    Arme tom hij moet echt wel koud gehad hebben.


    Everyone smiles in the same language.

    + bill aan het stuur ... is om gevaar vragen xD


    Read this upside down: 370HSSV 0773H

    Seel schreef:
    + bill aan het stuur ... is om gevaar vragen xD

    Rijdt hij slecht dan? (krul)

    [ bericht aangepast op 19 aug 2009 - 14:14 ]


    Liefde zie je nooit aankomen, je voelt het aankomen.

    Ocharme Tommie, ik heb medelijden met hem :P


    -

    Oooh,arme tom ö + die foto's in de bravo zijn gewoon hot.

    KikaOriginal schreef:
    (...)
    Rijdt hij slecht dan? (krul)
    geen idee, mr het gedacht alleen al XD


    Read this upside down: 370HSSV 0773H

    aaah., eigenlijk moesten we met zijn allen naar Zuid-Afrika vliegen[ja vliegen x)] en op Tom gaan liggen 0.o


    T O K I O H O T E L < 3

    NINAxTOM schreef:
    aaah., eigenlijk moesten we met zijn allen naar Zuid-Afrika vliegen[ja vliegen x)] en op Tom gaan liggen 0.o
    x'D komaan we zijn weg xD


    Read this upside down: 370HSSV 0773H

    NINAxTOM schreef:
    aaah., eigenlijk moesten we met zijn allen naar Zuid-Afrika vliegen[ja vliegen x)] en op Tom gaan liggen 0.o


    Dat wil ik maar al te graag 8D.


    you're my favourite part of the day ~

    x'D komaan we zijn weg


    Ik neem wel een gebreide trui mee voor Tom xp en geitenwollensokken x)


    T O K I O H O T E L < 3

    Whahah xd -lacht Tom stiekem uit-


    Only losers can act the way you do

    NINAxTOM schreef:
    (...)

    Ik neem wel een gebreide trui mee voor Tom xp en geitenwollensokken x)
    ik verstop mij in bill zijn haar XD of ik pik zijn elektrisch deken x'D


    Read this upside down: 370HSSV 0773H

    ik verstop mij in bill zijn haar XD of ik pik zijn elektrisch deken x'D


    Vet cool Ö mag ik zn onderbroek? (baby)

    tja dat slaat eigenlijk nergens op ;p


    T O K I O H O T E L < 3