De stelling van vandaag luidt:
Plotselinge dood is erger voor de achterblijvende dan wanneer hij of zij al een tijdje ziek was
(dit is niet mijn mening, ik plaats alleen de stelling)
- Home
- Forum
- Oude Stellingen
- [stelling] Plotselinge dood is erger voor de achterblijvende dan wanneer hij of zij al een tijdje ziek was
[stelling] Plotselinge dood is erger voor de achterblijvende dan wanneer hij of zij al een tijdje ziek was - Oude Stellingen
-
14 juli 2009 - 0:1514 juli 2009 - 13:20
Het is beide erg, vind ik.
Aan de ene kant kun je afscheid nemen nog
Maar aan de andere kant is het beter voor degene die dan dood gaat dat hij of zij niet lijd.
De achterblijvenden zullen er altijd om treuren. ookal is het plots of het zien aankomen..And now we're counting down to Phase Zero.
14 juli 2009 - 13:51Agree, want dan heb je geen tijd gehad om je 'voor te bereiden'. Maar ik heb nog nooit iemand verloren, maar ik kan me inbeelden dat je jezelf nooit helemaal kunt 'voorbereiden' op de dood van een familielid. Maar dan nog, het blijft even erg, het familielid is weg - of het nu voorspeld was of niet.
14 juli 2009 - 14:06Blondiepants schreef:
familieleden lijden er ook onder wanneer een familielid moet lijden hoor <<.14 juli 2009 - 14:08waarom heeft iedereen het hier over familie, met vrienden is het net zo erg hoor
♥ I wish I didn`t feel for you anymore♥
14 juli 2009 - 14:1714 juli 2009 - 16:21Nee, als diegene een pijnlijke langzame dood sterft is het ook moeilijk voor de achterblijvende, misschien moeilijker of even moeilijk. Een plotselinge dood is erg, een langzame dood óók, de dood is gewoon erg. Ik denk dat het niet uit maak, het is even erg voor de achterblijvende want de achterblijvende blijft toch altijd nog een beetje hoop hebben ookal zeggen ze dat de stervende gaat sterven. Als hoop word afgepakt en de grond in word geduwd, komt het ook onverwerwachts, dat komt soms nog harder aan dan dat iemand plots sterft. Plots kan ook erger zijn omdat je dan misschien geen afscheid hebt kunnen nemen. Geen mening dus.
[ bericht aangepast op 14 juli 2009 - 16:23 ]
Only losers can act the way you do
14 juli 2009 - 16:24Juist niet :'D Het is misschien moeilijker te accepteren als diegene plotseling sterft, maar weet dan wel dat hij/zij niet heeft geleden... Geloof me, mijn opa lag 2 jaar lang in het ziekenhuis en ik heb elke twee dagen bij hem gezeten. Dat voel ik nog steeds...
Nobody exists on purpose. Nobody belongs anywhere. We're all going to die. Come watch TV.
14 juli 2009 - 16:29ik denk van wel want de klap is volgens mijn groter...
~Lucky Cat~
14 juli 2009 - 16:3014 juli 2009 - 19:50Sorry, ik kan hier niet op antwoorden. Ik heb geen idee. Bij mijn opa was het zo dat hij wel plotseling overleed, maar we zagen het wel al een beetje aankomen. Het geeft wel een veel grotere schok, plotselinge dood. Dus ik denk dat ik het er mee eens ben.
Just because something isn't happening for you right now, doesn't mean that it will never happen.
14 juli 2009 - 20:0614 juli 2009 - 20:12Het is allebij wel even erg, alleen het ene is makkelijker te verwerken dan het ander.
Maar dit verschilt natuurlijk altijd per persoon (:The economy is suffering, let it DIE!
14 juli 2009 - 20:18omg
daar hadden wij het met avond eten over
en ben daar wel mee eens maar het is nog steeds een grooten schok naturlijkTo The Stars Through Adversity
14 juli 2009 - 20:2914 juli 2009 - 21:01Ik zou niet zeggen dat het erger is
maar het komt wel harder aan.From one side to another you're thrown by your fate.