• Hiaa peopz
    Nou, mijn moeder kwam zonet iets tegen mij zeggen over onze buren. Ze verwaarlozen hun hond namelijk toch wel een beetje heel erg maar dit vond ik er toch wel over gaan.
    Ze zijn met z'n vieren [mammie, pappie en twee kleine koters] in hun tuin aan het barbecue'en. Zegt mijn moeder opeens tegen mij:
    'Zeg, dien Bono hé [hond v.d buren] die zit daar gelijk helemaal alleen in een kot opgesloten terwijl 't zo'n goe weer is en dien zit daar kweeniehoe hard te janken.'
    Even dus in 't kort: Happy family is aan het barbecue'en en arme hond zit daar helemaal alleen opgesloten in een kot met dít weer.
    C'mon, als je een hond hebt zórg je er toch goed voor?
    Bedoel, wij hebben ook een hond en die is hier erg gelukkig - wij verzorgen hem goed en hij ziet er normaal uit maar die hond van de buren daar kan je gewoon superhard de ribben van zien.
    Bono moet áltijd buiten slapen - winter of zomer -, als de buren op vakantie zijn mag hij nooit mee en moet hij altijd alleen thuisblijven. We zien daar ook nooit iemand om die hond eten te geven of zo. Mijn moeder gooit er altijd eten naartoe en hoe die dat dan op zit te schrókken is niet normaal.
    Net alsof dat beest in wéken al geen eten meer heeft gehad.

    Bel dan de dierenbescherming. Dan kan die hond worden afgepakt en krijgen je buren een boete.


    If I were a boy, I swear I'd be a better man.

    je moet dit melden :O ze kunnen hiervoor opgepakd worden :X

    1. Onze hond moest ook altijd buiten slapen, maar had een goed hok en die dieren hebben daar een vacht voor. Als het echt sneeuwde of het was verchrikkelijk koud mocht die bij ons binnen.
    2. Wij namen onze hond ook niet op vakantie, maar wij zorgden wel dat die eten had, mijn grootvader gaf die dan altijd eten^^.

    Maar goed, misschien zien jullie niet dat er iemand langs komt voor eten? Of hij krijgt inderdaad geen eten dan als ze op vakantie zijn, en da's gewoon zielig.
    Als je een hond wilt moet je er voor zorgen!


    If you had never come out of the blue, I would've stay

    1. zolang honden onderdak hebben, maakt het niet uit of het winter/zomer is.
    2. Wie neemt zijn hond nu ook mee op het vliegtuig, mijn honden zijn ook nog nooit mee geweest :X
    3. Ik denk niet dat jullie die hond constant in het oog houden. Misschien krijgt die wel eten, maar is hij geen grote eter? En anders: bel de dierenbescherming.

    Niet bot bedoeld, maar mijn eerste punten vind ik gewoon logisch.


    -

    LALALALALA schreef:
    Bel dan de dierenbescherming. Dan kan die hond worden afgepakt en krijgen je buren een boete.

    Dat zijn we vanplan. Maar iemand die nog voor hunwerkte als poetsvrouw zei dat we dat moesten doen als hun niet thuiswaren. We weten dus niet wanneer ze wel en niet thuiszijn en binnenkort gaan we ook weg + de dierenbescherming stuurt eerst een waarschuwing enzoo.

    Ik kan daar niet tegen, klinkt heel dom maar ik krijg daar spontaan traantjes van in mijn oogjes. - Okay, 't gaat alweer. :Y)

    Dat moet je serieus melden! Dat is niet goed! - heeft zelf ook een hondje <3

    Blondiepants schreef:
    1. zolang honden onderdak hebben, maakt het niet uit of het winter/zomer is.
    2. Wie neemt zijn hond nu ook mee op het vliegtuig, mijn honden zijn ook nog nooit mee geweest :X
    3. Ik denk niet dat jullie die hond constant in het oog houden. Misschien krijgt die wel eten, maar is hij geen grote eter? En anders: bel de dierenbescherming.

    Niet bot bedoeld, maar mijn eerste punten vind ik gewoon logisch.

    Er bestaat zoiets als reizen met de auto en daar zijn hokken voor voor honden? + we wonen er pal naast, kunnen gewoon in de tuin kijken omdat ons raam daarop staat enzoo, dus eigenlijk kijken we wel constant op hun tuin.

    melden bij politie en de dierenambulance bellen. je kan beter het zekere voor het onzekere nemen, stel dat er wle iets is dan hehb je(waarschijnlijk) dat beest zijn leven gered. als er niets aan de hand is mogen de buren jullie niet meer maar je hebt dan wel het goede gedaan.


    &#9829; I wish I didn`t feel for you anymore&#9829;

    SleepingSun schreef:
    melden bij politie en de dierenambulance bellen. je kan beter het zekere voor het onzekere nemen, stel dat er wle iets is dan hehb je(waarschijnlijk) dat beest zijn leven gered. als er niets aan de hand is mogen de buren jullie niet meer maar je hebt dan wel het goede gedaan.

    Daarom dat je 't ook anoniem kan melden ;]

    Conspiracy schreef:
    (...)
    Er bestaat zoiets als reizen met de auto en daar zijn hokken voor voor honden? + we wonen er pal naast, kunnen gewoon in de tuin kijken omdat ons raam daarop staat enzoo, dus eigenlijk kijken we wel constant op hun tuin.


    Het is niet dat je in afrika of amerika geraakt met de auto + wie doet dat beest dat nu aan, in een hok op een vliegtuig zetten + dan ga je eens op vakantie, ik zou niet willen dat mijn hond meegaat, daar mag je niet mee op het strand, dus dan zit dat beest constant binnen, wauw daar heeft die veel aan :'D. En fijn, ik wil ook buren die mij constant in het oog houden ><. Als het zo erg is, bel je toch gewoon de dierenbescherming, zijn kunnen daar beter over oordelen dan jij :Y)


    -

    Blondiepants schreef:
    1. zolang honden onderdak hebben, maakt het niet uit of het winter/zomer is.
    2. Wie neemt zijn hond nu ook mee op het vliegtuig, mijn honden zijn ook nog nooit mee geweest :X

    1. als het vriest moet je ze niet buiten laten, daar hebben sommigen honden niet de goede vacht voor
    2. kunnen ze hem ook naar iemand brengen ofzo, hebben wij ook gedaan met onze hond toen wij een dag weg gingen


    &#9829; I wish I didn`t feel for you anymore&#9829;

    SleepingSun schreef:
    (...)
    1. als het vriest moet je ze niet buiten laten, daar hebben sommigen honden niet de goede vacht voor
    2. kunnen ze hem ook naar iemand brengen ofzo, hebben wij ook gedaan met onze hond toen wij een dag weg gingen


    nogmaals: zolang ze onderdak hebben, maakt dat niet uit. Er is een zender op tv, over dierenmishandeling en ze hebben daar zelf op gezegd: zolang een dier een hok heeft, maakt het niet uit :'D
    En: misschien komt er wel iemand dat beest voeden, maar zien ze dat niet. Ik kan echt niet geloven dat niemand naar dat beest omziet.


    -

    Blondiepants schreef:
    (...)

    nogmaals: zolang ze onderdak hebben, maakt dat niet uit. Er is een zender op tv, over dierenmishandeling en ze hebben daar zelf op gezegd: zolang een dier een hok heeft, maakt het niet uit :'D
    En: misschien komt er wel iemand dat beest voeden, maar zien ze dat niet. Ik kan echt niet geloven dat niemand naar dat beest omziet.
    in california ja maar niet de koude winters hier(en dan echt vries koud niet 3 graden maar -5 ofzo ik zou die naakte chiwawas dan niet buiten laten)
    en als je naar die programas kijk dan zie je dat er echt gesoorde mensen zijn die het doen


    &#9829; I wish I didn`t feel for you anymore&#9829;

    Blondiepants schreef:
    (...)

    nogmaals: zolang ze onderdak hebben, maakt dat niet uit. Er is een zender op tv, over dierenmishandeling en ze hebben daar zelf op gezegd: zolang een dier een hok heeft, maakt het niet uit :'D
    En: misschien komt er wel iemand dat beest voeden, maar zien ze dat niet. Ik kan echt niet geloven dat niemand naar dat beest omziet.

    Dan geloof je 't toch niet? Maakt voor mij niets uit, maar het zijn wel mijn buren en niet de jouwe dus jij kan niet zien wat hier gebeurt ;D

    SleepingSun schreef:
    (...)in california ja maar niet de koude winters hier(en dan echt vries koud niet 3 graden maar -5 ofzo ik zou die naakte chiwawas dan niet buiten laten)
    en als je naar die programas kijk dan zie je dat er echt gesoorde mensen zijn die het doen



    dat was in amerika, en daar was het ook onder nul, hebben ze zelf gezegd.
    Er zijn wel mensen die niet naar hun hond omkijken, maar ze zegt zelf dat haar ma af en toe dat beest te eten geeft. Daar heeft dat beest waarschijnlijk niet genoeg aan, maar het is beter dan niets. + ik deel toch de mening dat ze de dierenbescherming moeten bellen ><, ik zeg gewoon dat het niet erg is, zolang ze een hok hebben & dat ik mijn dieren ook niet meeneem op vakantie.


    -