• Hoii,

    Ik wil graag tekenen, nu denk jij: dan doe je dat! Maar ik krijg wat ik in mijn hoofd heb nooit op papier en ik kan niet goed gezichten tekenen.
    Weet jij iets om mij te helpen of heb je hetzelfde?
    Let me know =)
    p.s Het gaat hier vooral om portret en gewoon tekenen maar als je normaal manga / anime tekent mag het er ook bij =) GRAAG ZELFS!

    xx
    Heb je trouwens nog tips ofzeuw, plaats ze!


    Who where you, before you wanted to be someone else?

    Uit mijn hoofd tekenen kan ik eerlijk gezegd ook niet echt. Maar als ik iets/iemand nateken ofzo, verander ik er vaak nét iets aan. Een ander kapsel ofzo, omdat ik die op het plaatje bv. niet mooi vind xd

    Mmm... tips. Probeer altijd eerst een goede, kloppende schets te maken en niet gelijk je helemaal op één ding storten. Het is echt belangrijk om eerst te schetsen. En ook vooral heel goed kijken naar het plaatje voor je als je iets natekent, want dat is natuurlijk ook van belang.

    Maarja, iedereen heeft denk ik wel zijn eigen methodes om iets te tekenen xd


    Het is niet ongewoon dat mensen hun hele leven wachten met beginnen te leven. - Eckhart Tolle

    Ik heb een tip: Neem plaatjes van internet en teken deze na. Zo raak je gewend met lichtval, menselijke verhoudingen weergeven en natuurlijk de houding waarin de persoon zit. Je leert zo vloeiende lijnen maken ipv de boel heel statisch weer te geven. Succes ^^


    No growth of the heart is ever a waste

    Aurelia schreef:
    Ik heb een tip: Neem plaatjes van internet en teken deze na. Zo raak je gewend met lichtval, menselijke verhoudingen weergeven en natuurlijk de houding waarin de persoon zit. Je leert zo vloeiende lijnen maken ipv de boel heel statisch weer te geven. Succes ^^
    Ja wat Aurelia zegt n_n

    Zoals Aurelia al zegt.
    En als het niet lukt met natekenen, dan kan je ook altijd eerst een tekening van internet uitprinten en deze overtrekken. Als je dat gedaan hebt dan heb je een beetje het gevoel hoe het moet enzo.

    Ik teken ook niet uit mijn hoofd. Ga op zoek naar plaatjes om na te tekenen. Kijk ook goed naar details, zoals de lijnen tekenen van bepaalde spieren of botten zoals in je hals en de kaken. Maak geen lijntjes als wenkbrauwen maar teken ook echte haren. Let goed op de verhoudingen die de persoon heeft. Probeert ook geen te groot hoofd en te klein lichaam te maken of een te grote hand etc etc. En kijk eens naar andermans tekeningen, daar kun je ook van leren. Doe ik ook. ;) Er zat zat people op Q die tekeningen in het FB hebben staan, inlc. mij [a].
    Als je niks weet om te tekenen: Probeer iets na te tekenen van je favo acteur, film, serie, boek, figuurtje etc etc.


    I live for the applause, you will die for it.

    als ik teken teken ik altijd van die dikke lijnen.
    en dat moet niet
    want dan doe ik het verkeerd, en dan is het heel moeilijk uit te gummen. --'

    maarja


    AAP