Omdat ik tegenwoordig zoveel mensjes op quizlet die er heilig van overtuigd zijn dat ze geesten hebben gezien, een paar dingen die het óók kunnen zijn:
Slaapverlamming.
"... Slaapverlamming is nauw verbonden met de REM-slaap, de slaapfase waarin men droomt. Hierdoor treden er tijdens de verlamming soms hallucinaties op. Het is dus onwaarschijnlijk dat het een gevolg van hersenbeschadiging door drugsgebruik is, berichtgeving over slaapverlamming gaat namelijk veel verder terug in de tijd. Het verschijnsel wordt ook in verband gebracht met slaapstoornissen (zoals slaapapneu) en geestelijke of lichamelijke uitputting. Er wordt een onderscheid gemaakt tussen hypnagogische en hypnopompische hallucinaties, respectievelijk net voor het inslapen en net na het ontwaken. Dit verschijnsel kan bijzonder realistisch overkomen en gaat vaak gepaard met een extreme angst. Het kan gaan om visuele, auditieve, tactiele en gevoelsmatige gewaarwordingen. Voorbeelden van hallucinaties die relatief vaak voorkomen zijn: (...) Voetstappen, Stemmen (...) Gevoel van aanraking, Een zwarte figuur of schaduw die zich in de kamer bevindt, het opengaan van deuren e.d., Voorwerpen uit de droom waarnemen."
En ook, subsonische trillingen:
Subsonische trillingen kunnen een angstig gevoel veroorzaken. Het gevoel van aanwezigheid en angst bijv.
Als je op een plek bent waar deze trillingen zijn, kun je dus een bekeken, angstig gevoel krijgen. Ga je het vertrek uit, is het weg. Jij bent overtuigd dat er wat zit, omdat je het gevoel steeds daar krijgt. Voila, je parnormale ervaring.
(bron; http://forum.fok.nl/topic/415725/7/25 post van Keromane69 ofzo. Ergens in het midden, zoek maar als het je boeit. Ook te vinden op: http://www.scribd.com/doc/857182/1958-2-Praktische-bewustwording-698-kB , bij search subsonische intypen.)
Ik wordt altijd zo ziek van mensen die overal een paranormale verklaring achter zoeken, vandaar dit topique. Misschien weer even wat geestverhaaltjes de wereld uit hiermee. Nee, ik zeg niet dat hierdoor geesten niet bestaan, ik weet er weinig van en het boeit me nog minder.
NEEN! Dit topic is niet om je zeer boeiende geesten anekdotes te plaatsen!
JA! Je kunt hier wel soortgelijke dingen als hierboven posten.
Mew <3