• Hallo !
    Nou, ik had met nederlands dus zo'n luistertest, en dat ging over kindsoldaten, en ik vond dat dus echt zoo zielig he ! Die kinders worden al vanaf hun 4de opgeleid tot soldaten, en er zijn verhalen van ontsnapte kinders die vroeger, in het begin dat ze kindersoldaat waren, met hoofden moesten voetballen, zodat ze wisten wat hun te wachten stond als ze wouden ontsnappen ofzo, sommige moesten ook hun ouders vermoorden, of hun eigen dorpje platbranden... :S ééntje moest zelfs zijn jonger broertje vermoorden met een bijl (ofzoiets) omdat dat breortje niet wou meewerken...Ik vind het gewoon erg voor die kinders ! Voor ze eten, moeten ze hun handen wassen in het bloed van ongehoorzame kindsoldaten Ö
    Wat vinden jullie zo van kindsoldaten ? Ik hoop dat het zo vlug mogelijk de wereld uit is !
    p.s. da's allemaal van in Afrika he^^


    Sarah; Boefke is nen heten beer!

    Hé dat heb ik ook gehad maar dan heel lang geleden, in het eerste trimester.


    What doesn't kill you, only makes you stronger (l)

    Dat klinkt alsof het een heel klein beetje aangedikt is.
    But I could be wrong


    I clicked my heels and wished for you.

    Wij hebben ook zoiets moeten lezen voor nederlands. En, ik weet niet of u het boek 'Als de olifanten vechten' bekend voorkomt, maar, dat gaat over kindssoldaten. Echt een erg boek, en dan te bedenken dat dat allemaal écht gebeurd hé! En, als ze dan ontsnappen zijn die kinderen mentaal helemaal gecrasht. Sommigen spreken nooit meer van hun leven of zijn écht geobsedeert geraakt door moorden enzo. Echt wel zielig voor hen... :|


    007

    T is ook vet erg :O zo'n kind moet dusz maar gaan vechten voor iets waar ie misschien wel helemaal niet in gelooft en anders gaat zn kop er maar af? JEZUS in wat voor wereld leven wij zeg >.<


    She said: I gotta find out for myself

    Omg, verschrikkelijk. o.o


    Everything means nothing, if I ain't got you.

    Q schreef:
    Wij hebben ook zoiets moeten lezen voor nederlands. En, ik weet niet of u het boek 'Als de olifanten vechten' bekend voorkomt, maar, dat gaat over kindssoldaten. Echt een erg boek, en dan te bedenken dat dat allemaal écht gebeurd hé! En, als ze dan ontsnappen zijn die kinderen mentaal helemaal gecrasht. Sommigen spreken nooit meer van hun leven of zijn écht geobsedeert geraakt door moorden enzo. Echt wel zielig voor hen... :|

    dat boek stond in ons nederlands handboek^^
    Maar ik heb geen zin om het te lezen, omdat ik er waarschijnlijk toch niet ga tegen kunnen^^


    Sarah; Boefke is nen heten beer!

    Euum tsssja;; Ik zou zeggen, ga er iets aan doen...
    Maar je moet ook weten dat er heel veel zijn die vrijwillig gaan..
    En met 'afrika' welk deel bedoel je?
    Wist je dat er in Engeland ook kind soldaten worden/werden gebruikt?


    Niet geschoten is altijd mis..

    Bah, hier van word ik misselijk O.o
    Gewoon om er alleen al aan te denken dat je zoiets ziet gebeuren of sterker nog moet doen!


    -

    Ik vind dat echt 1 van de ergste dingen die er zijn !


    People who are meant to be together always find each other in the end.

    Emotionless schreef:
    Euum tsssja;; Ik zou zeggen, ga er iets aan doen...
    Maar je moet ook weten dat er heel veel zijn die vrijwillig gaan..
    En met 'afrika' welk deel bedoel je?
    Wist je dat er in Engeland ook kind soldaten worden/werden gebruikt?

    Ik weet dat er veel vrijwillig gaan, maar eigenlijk ook weer niet, zij doen dat omdat ze denken dat ze dat voedsel, onderdak,...hebben
    && ik weet niet wel deel, maar wel dat het in de buurt van Uganda is ofzo..
    && dat wist ik niet Ö


    Sarah; Boefke is nen heten beer!

    Zo verschrikkelijk. oO'


    Just because something isn't happening for you right now, doesn't mean that it will never happen.