• Oké, ik heb voor economie een praktische opdracht te doen. Het gaat als volgt:

    Je moet fictief 10000 euro beleggen in 4 fondsen (bedrijven) van de AEX, maar ik weet dus niet echt welke bedrijven ik moet kiezen. Hebben jullie een goede strategie in deze crisis, want degene die het meest winst maakt, wint een prijs xD En ik wil die xD

    Hier kun je uit kiezen (uit die tabel daarbeneden): http://koersen3.beurs.nl/koersen/default.aspx

    Alvast bedankt voor jullie hulp!

    ;)


    Het is niet ongewoon dat mensen hun hele leven wachten met beginnen te leven. - Eckhart Tolle

    Ik ga eens kijken ><
    Edit: Ik zou voor bedrijven gaan waarbij hun aandelen stijgen. Maarja, dat kan eigenlijk heel snel veranderen. Wij hebben dat ook moeten doen en dat is heel moeilijk :') Maar berijven die stijgende aandelen hebben, staan sowieso sterker (nog) dan bedrijven die nu al dalende aandelen hebben. Of je moet eens kijken hoe de vorige stand was van de aandelen.


    Stop being afraid of what could go wrong and start being positive about what could go right

    Ik ga eens kijken ><


    Thanx (flower) Ik dacht mssch Unilever ofzo, die levert wel veel producten die mensen altijd nodig hebben. Zal toch niet snel helemaal failliet gaan denk ik :X


    Het is niet ongewoon dat mensen hun hele leven wachten met beginnen te leven. - Eckhart Tolle

    (...)

    Thanx (flower) Ik dacht mssch Unilever ofzo, die levert wel veel producten die mensen altijd nodig hebben. Zal toch niet snel helemaal failliet gaan denk ik :X

    Dat is een feit. Ik denk niet dat Unilever snel failliet gaat gaan.


    Stop being afraid of what could go wrong and start being positive about what could go right

    Philips denk ik ook niet en ik ging ArcelorMittal aanraden, dat is ook een heel goed bedrijf, maar ik zie dat hun aandelen gedaald zijn. Weliswaar maar met een kleine waarde, maar je weet nooit :'D


    Stop being afraid of what could go wrong and start being positive about what could go right

    Heineken x]


    I'm just a musical prostitute, my dear. - Freddie Mercury

    Philips denk ik ook niet en ik ging ArcelorMittal aanraden, dat is ook een heel goed bedrijf, maar ik zie dat hun aandelen gedaald zijn. Weliswaar maar met een kleine waarde, maar je weet nooit :'D


    Ja, mssch die ook wel. Of dat DSM, hij is vandaag wel gedaald, maar aan de zijkant staat dat hij over de laatste twintig dagen (gekeken naar gemiddelde winst & verlies) wel opwaarts gaat. Het is een voedingsmiddelen bedrijf, dus mssch is die ook wel goed. Ow, en Heineken gaat volgens mij ook nog wel goed. Ik had al eens gekeken en toen stond ie ook op winst.


    Het is niet ongewoon dat mensen hun hele leven wachten met beginnen te leven. - Eckhart Tolle

    Heineken x]


    Ja, dacht ik dus al xD Ach, bier is blijkbaar altijd nodig, gheghe :Y)


    Het is niet ongewoon dat mensen hun hele leven wachten met beginnen te leven. - Eckhart Tolle

    (...)

    Ja, dacht ik dus al xD Ach, bier is blijkbaar altijd nodig, gheghe :Y)

    Dacht ik ook, ahja wss blijven ongeveer evenveel mensen (mannen) bier kopen in deze periode. x]


    I'm just a musical prostitute, my dear. - Freddie Mercury

    (...)
    Ja, mssch die ook wel. Of dat DSM, hij is vandaag wel gedaald, maar aan de zijkant staat dat hij over de laatste twintig dagen (gekeken naar gemiddelde winst & verlies) wel opwaarts gaat. Het is een voedingsmiddelen bedrijf, dus mssch is die ook wel goed. Ow, en Heineken gaat volgens mij ook nog wel goed. Ik had al eens gekeken en toen stond ie ook op winst.

    Ja DSM gaat opwaarts dus dat is goed en Heineken blijft neutraal. Ik denk dat met die bedrijven niets heel ernstigs zal/kan gebeuren, maarja, wie weet wat we nog allemaal gaan meemaken.


    Stop being afraid of what could go wrong and start being positive about what could go right

    (...)
    Ja DSM gaat opwaarts dus dat is goed en Heineken blijft neutraal. Ik denk dat met die bedrijven niets heel ernstigs zal/kan gebeuren, maarja, wie weet wat we nog allemaal gaan meemaken.


    Ja, het blijft natuurlijk altijd een gokje. Ik heb er nu al drie:

    - Unilever
    - Heineken
    - DSM

    Ik denk dat die best wel goed zijn =) En indd SugarGuitar, mannen kunnen gewoon niet van bier afkomen xD Mijn pa koopt het hoe-dan-ook :Y)


    Het is niet ongewoon dat mensen hun hele leven wachten met beginnen te leven. - Eckhart Tolle

    Unilever daalt. Heineken ook. Ik zou Air France-KLM. Ondanks de crisis gaan de mensen er toch wel een weekje uit om te ontspannen.


    Only losers can act the way you do

    Kies vooral bedrijven die je ként en die er vrij goed voorstaan.

    haha, dat ze daar een soort spelletje van maken. :Y)


    De wereld is weer plat ja. Op je bolle bips na.

    Kies vooral bedrijven die je ként en die er vrij goed voorstaan.

    Inderdaad, en ook die producten leveren die mensen nodig hebben.


    If you had never come out of the blue, I would've stay

    Heineken x]