• Helloooo.
    Gisteren en vandaag zat ik in Amsterdam met heel het vierde jaar van mijn school. Om eerlijk te zijn, viel het echt tegen, maar dat ligt aan de dingen die we daar moesten doen. Niet Amsterdam zelf. :')

    Donderdag 2 april
    We moesten om half acht 's ochtends op school zijn. Ik was al mijn drinken thuis vergeten en het eten dat we voor 's middags moesten meenemen had ik ook niet bij. Dus moesten we nog snel langs een broodjeszaak voor broodjes en een flesje cola. Hierdoor was ik bijna te laat op de bus.
    Eenmaal aangekomen in Amsterdam ging mijn klas naar het Rijksmuseum. Er was enorm veel beveiliging. Iedereen moest gefouilleerd worden en moest zijn bagage laten scannen. Toen het bijna aan ons was, zei een beveiligingsmens dat we alle flesjes drinken die al open waren geweest moesten weggooien. Ik helemaal pissed natuurlijk. Ik had net twéé slokken van mijn énigste flesje gedronken. Maarja, de vuilbak in ermee.
    Net toen ik het weggegooid had, ging er een soort alarm af. Heel het gebouw werd ontruimd waarna we ruim drie kwartier op straat stonden. Allemaal chaos, die beveiliging helemaal gestresseerd. Toen we eindelijk binnen mochten, werden onze tassen niet eens gecontroleerd! Drinken voor niets weggegooid, dus. But, hierdoor hadden we maar een hele korte rondleiding en konden we zo de tram nemen naar het Damplein. Daar aten we, ging ik een flesje drinken kopen en daarna gingen we naar de Amsterdam Dungeon. Was niet veel aan, aangezien ik nog maar net de London Dungeon had gedaan en die bijna hetzelfde was als in Amsterdam.
    Na de Amsterdam Dungeon moesten we heel Amsterdam rondhuppelen en zo’n kutzoektocht doen. We werden letterlijk heel de tijd heen en weer gestuurd. Om gek van te worden. De leerkrachten zeiden dat we daarna wat konden winkelen, omdat die zoektocht niet zo lang zou duren. Yeah right, heel de namiddag mee bezig geweest.
    Toen moesten we heel het centraal station rond, op zoek naar Sea Palace, een enorm Chinees restaurant op het water. Het eten was wel lekker, maar we waren pas tegen negen uur in het hotel. Kwart na negen moesten we dan weer naar een grote gezamenlijke zaal komen en gingen we een kutquiz doen. Mijn ploeg was laatste, even ter verduidelijking. ><
    Iedereen was kapot, stonden vol bleinen en wilden echt wel naar de kamer. Niet om te slapen, maar gewoon rustig op het bed liggen en televisie kijken op zo’n huge flatscreen. Serieus, we zaten in een viersterrenhotel, konden verstoppertje in de badkamer spelen en die flatscreen was breder dan mijn kamer.
    Tegen twaalf uur mochten we naar de kamers, gingen mijn kamergenoten en ik Oprah kijken terwijl we in bed lagen. Het volume op het luidst, te lui om het zachter te zetten. De bedden waren trouwens heeeeerlijk.

    Vrijdag 3 april
    De volgende ochtend werden we gewekt met zo’n systeem via telefoon. Alleen werkte dat ding bij ons niet en ging het 5x af, in plaats van 1x. We hadden zo’n ochtendhumeur dat we de telefoon uitgetrokken hadden en het ding in de douche zetten.
    Daarna mochten we een uur lang croissantjes naar binnenproppen en kwamen we erbij uit dat de leerkrachten in de kamer naast ons sliepen. :’D
    Na het ochtendeten gingen we met de bus naar het Anne Frankmuseum. De leerkrachten vertelden ons dat we alles in de bus moesten laten, en we na het museum samen gingen eten en met de bus naar de Amsterdam Ajax Arena zouden rijden. In het museum was het zo benauwd dat we zo snel mogelijk buitenwilden. Toen we buiten waren, zeiden de leerkrachten dat we om twintig voor één bij de bussenparking aan het centraal station moesten zijn. Daar stonden de bussen en konden we doorrijden naar de Arena. Die fakkers hadden ons wel verteld dat we niets mee moesten nemen! Daar stonden we dan lekker midden in Amsterdam zonder geld, zonder eten en zonder drinken. Damn, wat hadden we een slecht humeur. ><
    De Amsterdam Arena was gelukkig wel leuk, maar toen we weer naar de bussen gingen, klaar om naar huis te rijden, merkten we dat onze bus net twee uur in de vlakke zon had gestaan. De airco in de bus was ook nog eens kapot en de luiken aan de bovenkant mochten niet open van de leerkrachten, die bang waren ‘ziek’ te worden.
    Toen hebben we drie en een half uur in een bakoven gezeten en waren we eindelijk thuis.
    ><

    Woow. Wij slapen nooit in zulke luxe hotels :A
    Dus dat is dan wel weer een pluspunt :]]


    Protège moi de mes désirs.

    Het was leuk lees ik zo (':

    Woow. Wij slapen nooit in zulke luxe hotels :A
    Dus dat is dan wel weer een pluspunt :]]

    Jaman, maar volgend jaar in Londen moeten we in kruipkotjes met kakkerlakken slapen. :X

    Ik hou van uitstappen dat meer als een dag duren met school, don't know why. >< Ik ga dit jaar in Mei nog naar Londen :'DD.


    Tanya is de beste.

    (...)
    Jaman, maar volgend jaar in Londen moeten we in kruipkotjes met kakkerlakken slapen. :X


    IEHL :x
    Wij sliepen in Brussel een week in een jeugdherberg. En dit jaar in Parijs dus ook, een week lang. & Ik denk niet dat dat zo luxe is --'


    Protège moi de mes désirs.

    Ik vond dat Anne Frankmuseum best erg sjiek toen ik daarheen ging met school. ;o
    Ik ben daar echt lang binnen geweest.
    Mijn dag Amsterdam toen bestond vooral uit veel eten. :'D
    Maarbon, sommige dingen waren best kut blijkbaar. >-<
    Al lijkt me dat het viersterrenhotel veel goed maakte? ;d

    En ik ga dit jaar met school naar Parijs. :d
    Londen ging ik vorig jaar met ons gezin, geweldig. :'D

    En ik ga dit jaar met school naar Parijs. :d
    Londen ging ik vorig jaar met ons gezin, geweldig. :'D


    IK GA OOK NAAR PARIJS :x
    Wanneer ga jij?


    Protège moi de mes désirs.

    Ik vond dat Anne Frankmuseum best erg sjiek toen ik daarheen ging met school. ;o
    Ik ben daar echt lang binnen geweest.
    Mijn dag Amsterdam toen bestond vooral uit veel eten. :'D
    Maarbon, sommige dingen waren best kut blijkbaar. >-<
    Al lijkt me dat het viersterrenhotel veel goed maakte? ;d

    Het hotel maakte inderdaad véél goed. :Y)
    Het Anne Frankmuseum was wel leuk, maar er waren zoveel mensen dat je bijna niet meer kon ademen. ><

    (...)

    IK GA OOK NAAR PARIJS :x
    Wanneer ga jij?

    Ergens begin mei.
    Jij?

    (...)
    Ergens begin mei.
    Jij?

    11 t/m 14 mei :Y)


    Protège moi de mes désirs.

    (...)
    Het hotel maakte inderdaad véél goed. :Y)
    Het Anne Frankmuseum was wel leuk, maar er waren zoveel mensen dat je bijna niet meer kon ademen. ><

    Ik zou ook maar al te graag in zo'n hotel zitten. ;d
    En als het druk is, dan begrijp ik dat het al minder wordt. Dat is zo vervelend. >-< Zekers als je dan nog eens allemaal op elkaar geplet zit.

    (...)
    11 t/m 14 mei :Y)

    Hah, volgens mijn mama ga ik van 5 tot 8 mei, niet gelijk dan. ;p

    (...)
    Hah, volgens mijn mama ga ik van 5 tot 8 mei, niet gelijk dan. ;p

    Haha, nja. Veel plezier alvast xd.


    Protège moi de mes désirs.

    Zo te lezen heb je toch wel een leuke dag gehad? Nog zo'n josti bril voor Zita gekocht? Want die hadden ze daar dus echt wel genoeg. Raaz en ik hebben ook nog voor de amsterdam dungeon gestaan, om de weg te vragen naar de melkweg x].. Ben je nog op het leidseplein geweest? ZO ja.. Mazzelpik die grond is heilig want daar heeft Aprella en David geloopt! ^^ En ik natuurlijk!!

    x, Kirst


    Wie du mir, so ich dir.