• Hoi,


    Ik ben op zoek naar filosofische uitspraken, omdat ik die mooi vind [/droogheid]
    Zoiets als:

    Leven is herinneringen bewaren voor later, om ze dan echt te beleven - H.van Straten

    Wil je er dan ook de naam bijzetten van de gast die dat zei? n_n

    Dankuuu' <3

    (...)
    Om die uitspraak zou je spontaan zelfmoord plegen man x')

    Echt hé! :']

    Beschouw jezelf niet als meer noch als minder dan anderen, en ook niet als hun gelijke, want een mens is geen kwantitatief begrip. Elk mens is uniek en onvervangbaar.-Miguel de Unamuno
    Weet ik niet, maar wij hebben zo'n kalender hangen.


    Als je maar een ananas hebt..

    (...)

    Wauw :O

    Die vind ik mooi (A)


    Ik vind hem goed :Y)

    what's in a name, that which we call a rose by any other name would smell as sweet - shakespeare. _O_


    "I shut my eyes in order to see.'

    One who knows nothing can understand nothing :Y)

    Er is geen goed zonder kwaad, want als er geen kwaad is, dan zou goed zijn iets normaals wezen. (zelf verzonnen :P)

    Het leven is zoals jij het maakt.


    One who knows nothing can understand nothing.

    Deze is geweldig.
    Aristoteles: 'Wat is de mens? Een monument van zwakheden, een prooi van het moment, een speling van het lot. De rest is slijm en gal.'

    We weten niet, we denken. - ik x] [/en veeeele anderen] (Like, ik besta niet, ik denk dat ik besta)
    Er zijn geen feiten, slechts interpretaties. - Nietzsche
    Er is geen "neutrale wereld" [/zoals die domme broer van me zegt] iedereen heeft zijn eigen beeld, gebaseerd op hoe ver je kijkt, hoe veel je hoort, en hoe goed je ruikt. En in mijn wereld is er geen oorlog, is er geen hongersnood, en het enige waar we in geloven, is dat de zon opkomt en weer ondergaat. - ik x]


    all I want for christmas is a girlfriend

    Er is geen "neutrale wereld" [/zoals die domme broer van me zegt] iedereen heeft zijn eigen beeld, gebaseerd op hoe ver je kijkt, hoe veel je hoort, en hoe goed je ruikt. En in mijn wereld is er geen oorlog, is er geen hongersnood, en het enige waar we in geloven, is dat de zon opkomt en weer ondergaat. - ik x]

    Cool mag ik bij jou komen wonen?
    Tot mijn wekker gaat, dan moet ik wakker worden. ^^


    Everything means nothing, if I ain't got you.

    Het enige wat ik weet, is dat ik niks weet :Y) - ik en alweer een hele boel anderen :]
    Want like, de grootste wijsheid is het realiseren dat je niks kan weten :]
    En btw, je kan ook nóóóóóit zeggen dat iets of iemand perfect is, want iedereen heeft een ander beeld van perfect.


    all I want for christmas is a girlfriend

    Wetenschappers haten perfectie, want als er perfectie is hebben ze geen werk meer. ;)

    Als alles perfect is dan zou het leven saai zijn omdat er niks meer is om voor te werken, dus heeft ook niks meer een waarde :P


    One who knows nothing can understand nothing.

    Achterop kijkend denk ik dat het moeilijker was de problemen te zien dan ze op te lossen.
    Charles Darwin (1809-1882).

    Zelfs al zijn alle deskundigen het met elkaar eens, dan hoeven ze nog geen gelijk te hebben. Bertrand Russell (1872-1970).

    Citaat uit het boek 'filosofie voor beginners' door Donald Palmer. [/wat een friggin dik boek is >.<] :
    "

    Parmenides geloofde dat "Zijn" rationeel is. Hij wil daarmee zeggen dat wat alleen gedacht kan worden bestaat. Omdat "Niets" niet gedacht kan worden (zonder eraan te denken als iets), is er geen niets, is er alleen Zijn. Puur vanuit het Zijn volgt dat het Zijn niet door schepping tot stand is gebracht. Het is ook onverwoestbaar, eeuwig ondeelbaar en in gelijke mate werkelijk in alle richtingen. Zijn heeft geen gaten (geen vacuüm) want, als Zijn is, dan kan er geen plek zijn waar Zijn NIET is. Hieruit volgt dat bewegen niet mogelijk is, omdat beweging zou inhouden dat Zijn gaat van waar Zijn is, naar waar Zijn niet is (Maar zo'n plek, waar Zijn niet is, IS er niet).
    "


    all I want for christmas is a girlfriend

    Je hoeft geen eikel te zijn om in een boom te hangen-Annelies

    Those that can, do research.
    Those that cannot, teach.
    Those that cannot teach, teach teachers.
    Those that cannot teach teachers, do educational research.
    Zij die het kunnen, doen onderzoek.
    Zij die het niet kunnen, onderwijzen.
    Zij die niet kunnen onderwijzen, onderwijzen leraars.
    Zij die geen leraars kunnen onderwijzen, doen onderwijskundig onderzoek.
    Anoniem

    Hmm zijn we op school bezig met filosofie weet ik er geen een =/


    If you had never come out of the blue, I would've stay