• Ik moet een opdracht over het school systeem in Nederland maken. Wat vinden jullie hiervan? Vinden jullie dat er dingen beter kunnen?

    Ik heb zoveel mogeleijk meningen/ inspiratie nodig dus vooral reageren!


    *To fear death is to limit life*

    Opzich vind ik het school systeem in Nederland goed geregeld, behalve dat je steeds meer leraren krijgt die vakken geven waar ze in eerste instantie niet eens voor geleerd hebben. (Bij ons op school dan)


    "I shut my eyes in order to see.'

    Nou, ik vind dat we veel te vroeg een keuze moeten maken qua profiel...
    En ik vind het eigenlijk ook best slecht dat we, om verder te kunnen studeren, een schuld moeten afsluiten waar je nog je halve leven last van hebt...


    Träume sind wirklich!!

    Nou, ik vind dat we veel te vroeg een keuze moeten maken qua profiel...
    En ik vind het eigenlijk ook best slecht dat we, om verder te kunnen studeren, een schuld moeten afsluiten waar je nog je halve leven last van hebt...


    Dat van die profiel keuze maken ben ik met je eens. :Y)


    "I shut my eyes in order to see.'

    Ik vindt zelf dat ze ons meer vrijheid moeten geven, wat vinden jullie daarvan?


    *To fear death is to limit life*

    Ik vindt zelf dat ze ons meer vrijheid moeten geven, wat vinden jullie daarvan?


    Sommige mensen kunnen dit aan, maar een groter deel niet...
    Ik denk dat er dan een en al chaos komt...
    En zo is de kans ook groter dat de toekomst van mensen die wel willen, wordt geruineerd... :P


    Träume sind wirklich!!

    Nou, ik vind dat we veel te vroeg een keuze moeten maken qua profiel.
    Maar ja, verder wordt er te erg gecontroleert op speibelen bij ons, en in de aula's staan tegenwoordig leraren zodat er geen voedsel gevechten meer kunnen ontstaan en bij de kluisjes staan leraren zodat we niet bij de kluisjes kunnen blijven. Ik vind die twee dingen veel te streng. Ook krijgen we geschieddenis van onze vreselijke stomme Aardrijkskunde leraar omdat onze coole geschieddenis leraar in het ziekenhuis ligt. We krijgen dus Geschieddenis van onze Aardrijkskunde leraar omdat hij door zijn studie ook bevoegt is voor geschieddenis te geven. Dit vinden wij vreselijk omdat de andere klassen wel gewoon uitval hebben behalve het VWO. Ik kan hier nog wel meer neerzetten maar daar heb ik geen zin in.

    © Renée.


    Be here, be alive, and be the means to a worthwhile end. Head down, chin up, eyes on the horizon. Don’t blow it.

    Vinden jullie school te zwaar of juist te makkelijk?


    *To fear death is to limit life*

    Van vrijheid enzo, in Nederland op school heb je echt veel meer vrijheid dan in België, qua uitval, lessen, huiswerk, ...

    nou ik kan je zeggen bij ons het het shit!
    we hebben niet eens prakticums of hoe je het ook typen mag >< en we hebben geen leuke feesten.. alleen 2x schoolfeest wat zo saai is dat niemand komt... echt te erg ><


    A Noble was Born in Chaos

    Vinden jullie school te zwaar of juist te makkelijk?

    Redelijk makkelijk het VWO dan toch, alleen je kan moeilijk spijbelen bij ons.


    Be here, be alive, and be the means to a worthwhile end. Head down, chin up, eyes on the horizon. Don’t blow it.

    Hoe zouden jullie het scool het liefste hebben?


    *To fear death is to limit life*

    Minder streng.


    Be here, be alive, and be the means to a worthwhile end. Head down, chin up, eyes on the horizon. Don’t blow it.

    ik zit niet op school in nederland,en snap helemaal niks van het systeem :P
    dus sorry,ik kan je niet helpen (:

    xx


    everybody needs a song.


    Maar ja, verder wordt er te erg gecontroleert op speibelen bij ons

    Is dat niet juist goed..?
    Ik vind dat er op sommige scholen zo veel huiswerk word gegeven dat je nouwelijks meer vrije tijd hebt. Laatst was bij ons de open dag, en 1 van de 'nieuwigheden' aan onze school is dat we weinig huiswerk krijgen. Zo'n mens helemaal verbaasd van: 'Dus mijn kind kan nog wel op een sport ofzo?' Dat is toch niet normaal. x]
    Verder vind ik dat op de meeste scholen niemand word gemotiveerd, het is alleen maar leren, leren, leren.


    Everything means nothing, if I ain't got you.

    JA ik wit ook wiskunde c
    alleen vwo c mag die en dat is dom


    &#9829; I wish I didn`t feel for you anymore&#9829;