• Maar Max die zei brutaal:"Ja dag! Ik heb hem toch zelf gevonden?!" Balthazar keek voor zich uit. "Je doet maar, onthoud wel: Als je niks terug geeft, zul je boeten." Max haalde zijn schoudertjes op. "Nou en.." Alle andere muizen keken hem verbaasd aan. Zo uitdagend deed hij nooit! Max dacht: Ik ga maar een eindje lopen , met mijn nieuwe vriend GlinsterSteen. En zo ging Max samen met zijn vriendje op pad. Hij kwam langs mooie bergen. De muizen in zijn omgeving keken hem jaloers aan; hadden zij maar zo'n mooie steen. Het was al bijna avond en de zon ging onder. Max was weer op weg naar zijn huis. Toen hij eenmaal thuis was begon het grúwelijk te hagelen. "Jakkiebah! Zo word mijn steen hlemaal nat!" Brr, koud werd het ook. Max legde beschermend zijn pootjes om GlinsterSteen heen. "Stil maar lief steentje, rustig." fluisterde hij GlinsterSteen toe. Een bewoner van Kaaseiland keek hem geirriteerd aan. "Help liever met alles verzamelen!" Maar het hield al op met regenen. Hé! Max keek naar zijn maatje. Je glinstert niet meer! Bathazar kwam naar hem toelopen. "Dat is je eigen schuld, max!" Max keek verdrietig naar zijn vriend wat zijn vriendje niet meer was...


    Ik weet niet of je het gelezen hebt. Maar dit moesten we voor school schrijven. Je mocht zelf een einde verzinnen. Het ging er ieder geval om dat Max een steen had gevonden, en Balthazar (de leider) die zei dat hij iets terug moest geven aan het eiland, omdat Max anders zou boeten.
    Mening?


    EGYPTIAN GOD

    Ohja, het was een GLINSTER steen. Vandaar die naam.


    EGYPTIAN GOD