• ik vind dit dus heel krom...
    mijn vrinedinnen hebben allemaal een oproep gehad om een baarmoederhalskanker prik te halen...
    dus ik dacht... nou oke ik krijg ook nog een brief en idd die kreeg ik vandaag maar niet of ik die prik wou gaan halen...
    nee of ik een uitstrijkje wou maken zelf en ik moest een tampon inleveren en wat bloed zodat ze kunnen chekken ben je besmet en om verder te gaan met het onderzoek hoe ze het moeten bestrijden... maar dat is toch korm? want mij vragen ze deel te nemen aan het onderzoek zodat ze juist zon goedde vaccinatie kunnen geven en ik hoel alleen bloed en ene tampon geval enzo in te leveren en mijn vrienden moeten al een vaccinatie halen...
    hoe kan dat ?
    dat kan toch nooit kloppen?
    hoe kan de ggd nou onderzoek doen en een prik weggeven waar dat onderzoek nog over bezig is?


    A Noble was Born in Chaos

    Omdaaaaat, ze alles te overhaast doen.
    Nu krijg ik alsnog gelijk, ze hebben te kort en te weinig getest :Y)


    Your make-up is terrible

    idd dat klopt maar wat gaat er dan met die kinders gebeuren die wel die prik halen... ik heb gelezen wat er allemaal in zit hea dat kan nooit goed zijn voor je lighaam... en toch geven ze het.. dats toch ziek... dan geven ze prikken weg zonder dat ze alle effecten weten zonder dat het onderzoek afgerond is.. ik bedoel ben je dan niet ook gewoon onbewust proefkonijn of wat ?


    A Noble was Born in Chaos

    ik hoefde gelukkig die prik niet te halen,
    komt omdat ik altijd flauwval bij prikken enzo >.<

    maar om verder op dat van jou in te gaan,

    wat nou als je dat niet wilt? of word het echt verplicht?


    Faster than a doughnut, stronger than cardboard, prepare to get touched!

    het word niet verpligt maar je moet het met je ouders overleggen nou reken er maar op dat 9 van de 10 keer de ouders zeggen 'jij haalt die prik' ookal will je niet want ze slepen je echt wel mee... oke dat is ook een probleem...
    maar ik snap niet waarom ze die prikken geven als ze nog bezig zijn met onderzoek dat kan niet kloppen dat kan gewoon niet goed zijn...

    maargoed dat is de keuze van jezelf...
    of je hem haalt of niet...


    A Noble was Born in Chaos

    ja het is eigenlijk ook wel belachelijk,
    want de ene zegt dat het slecht voor je is en je er ziek van kan worden, en andere zegt dat de prik niks uit maakt, en weer andere zeggen dat hij helpt,

    als ze nou gewoon een half jaartje wachten ofzo, dan weten mensen misschien wat meer en als het dan blijkt goed te zijn kunnen ze het altijd nog doen.


    Faster than a doughnut, stronger than cardboard, prepare to get touched!

    Slotje. Ik wil hier ook geen topics meer over zien.


    Bored.