Ik vroeg me eigenlijk af hoe jullie omgaan met iemand die autisme heeft, en gelieve eerlijk te zijn.
Als jij er niet vriendelijk tegen doet, dat is jouw keuze, maar wil gewoon even weten hoe jullie er tegenover staan.
Waarom ik dat wil weten? Mijn broer heeft het.. Hij wordt nu uit de voetbal gesmeten omdat er problemen rond hem zouden zijn ontstaan, maar waar ze hem van 'beschuldigen' past totaal niet bij mijn broer, en dat zou hij nooit doen.. Voor mijn broer is dat een hele grote schok maarjah...
En nu zou ik gewoon willen weten wat jullie EERLIJK denken van mensen met autisme.
Wat is autisme? Het is een ontwikkelingsstoornis. Het kind wordt geboren met een handicap die niet onmiddellijk zichtbaar is, maar pas langzamerhand duidelijk wordt. Mensen met autisme zien er op het eerste gezicht vaak zo normaal uit. Toch merk je al gauw dat ze anders zijn, als je met ze bezig bent, speelt of praat. Van echt samen iets doen is nauwelijks sprake. Liefst houden ze zich aan vaste gewoonten, wat nogal bizar kan overkomen. Veranderingen in hun leefwereld tasten hun vertrouwen aan en een gevoel van onveiligheid kan ze snel in paniek doen slaan.
Door hun stoornis hebben mensen met autisme problemen met waarnemen, herkennen, met taal en verbeelding.
( ff gekopieerd van de Vlaamse vereniging autisten.)
If you had never come out of the blue, I would've stay