• Auradon

University
    Rollentopic・Praattopic 1 2Speeltopic

And they lived happily ever after

Zo'n dertig jaar geleden, na een tijd van terreur en angst in de koninkrijken, zijn de slechterikken verslagen en terecht gesteld voor hun misdaden.
          De koninkrijken besloten nauwer samen te werken, zodat ze sterker waren in tijden van nood en rampspoed. Grenzen werden geopend en mensen voelde zich verbonden.
          Toch bleef de angst heersen dat de schurken een weg terug zouden vinden, en wederom de rijken zouden terroriseren. Mensen vreesde dat de gevangenissen en kerkers niet sterk genoeg waren om slechterikken binnen te houden.
          Als oplossing werd er besloten om alle slechterikken te verbanden naar een eiland, omringd door een magische barriere. Geen manier van ontsnappen. Al snel werden ook andere criminelen naar het eiland verbannen, mensen die geen hoop leken te hebben op terugkeren in de maatschappij.

Suites

Suite 1
    (layout)

1 persoonskamer
    Larsen Oldenburg・Son of Elsa・22・Ashcroft
    1 persoonskamer
    Ebbe Østergård・Son of Ariel & Eric ・24・Cabeswater
    2 persoonskamer
    Aurelie Facilier・Daughter of Dr. Facilier・22・Glowfaery
    Lǐ Hàorán・Son of Mulan & Li Shang ・20・OShea
    2 persoonskamer
    Marius Legume・Son of Gaston・24・Ken_x x
    Drago・Son of Shego・21・Obeah

Suite 3
    (layout)

1 persoonskamer
    Maya Ranallo・Daughter of Tiana & Naveen ・20・Cabeswater
    1 persoonskamer
    Sofia Fitzherbert・Daughter of Rapunzel & Eugene・22・Glowfaery
    2 persoonskamer
    Hadewin・Son of Mother Gothel・20・Cabeswater
    Lucienne Bonfamille-O'Malley・Daughter of Toulouse・22・Catmint
    2 persoonskamer
    Ash De Vil・Son of Cruella De Vil・22・Ashcroft
    Zuri Adeyemi・Daughter of Scar・22・Gwenllian

|
    |
    |
    |
    |
    |
    |
    |
    |
    |
    |
    |
    |
    |
    |
    |
    |
    |
    |
    |
    |
    |
    |
    |
    |

Suite 2
    (layout)

1 persoonskamer
    Linnea Oldenburg Bjorgman・Daughter Anna & Kristoff ・21・Saureus
    2 persoonskamer
    Lilith・Daughter of The Evil Queen・23・padf00t
    Charley Ross・Son of Hades・20・Uggla

Suite 4
    (layout)

1 persoonskamer
    Aleksei Romanov・Son of Anastasia & Dimitri・20・Novalunosis
    1 persoonskamer
    Muna of Agrabah・Daughter of Aladdin & Jasmine・19・Ken_x x x x x
    2 persoonskamer
    Cassius Penthos ・Son of Hades・24・Ashcroft
    Jacob Rolfe・Son of Pocahontas & John Rolfe・20・Gwenllian
    2 persoonskamer
    Name・Daughter of Shere Khan・21・Dermot
    Name・Daughter of Yzma・ageMarimo

Suite 5
    (layout)

1 persoonskamer
    Brianna Charming・Daughter of Cinderella & Charming ・22 ・Glowfaery
    2 persoonskamer
    Nimue Jones・Daughter of Davy Jones & Calypso・22 ・Novalunosis
    Elio Beneviento ・Son of Captain Hook・25・Ashcroft

Vrijdag 11 september

De introductieweek komt langzaam tot een eind, de vrijdag staat volgepland met demonstraties en meekijk-momenten bij de verschillende clubs die Auradon University aanbiedt. Met als afsluiter van de dag het befaamde feest om de start van het schooljaar te vieren
          Echter is Auradon ruw wakker geschut met kranten vol over nieuwe explosies.
          Door de onrust in de koninkrijken en Auradon, en het protest wat er inmiddels ontstaan is rondom de villain kids, heeft Araudon University vrijdagochtend vroeg moeten besluiten om in lockdown te gaan. Het bestuur heeft de regels aangescherpt en professoren worden ingezet om te controleren of de regels gehandhaaft worden.
          Het persbericht benadrukt dat het is voor de veiligheid van de studenten. Hoewel onder de bevolking snel de discussie ontstaat of het niet ook is voor de veiligheid van het volk.

Toch weerhoud het niet alle studenten. Een groepje studenten bestaande uit Joey, de zoon van Dopey, Iliana, de dochter van Lady, en Mathew, de zoon van Tweedledee hebben besloten dat het schooljaar niet kan starten zonder een feest. In de kelder van de school, het meest ver weg van de docenten ruimtes, hebben ze een groot lokaal gevonden om alsnog een feest te houden.

Het feest is inmiddels gestart en de meeste studenten hebben hun weg gevonden naar de kelder <3

[ bericht aangepast op 21 sep 2026 - 11:31 ]

--

Outside -> The party ||With his Zuzu & the Charming Princess - Guust is taxidermy

Als er iemand mij vertelde om binnen te blijven- verplicht op mijn kamer dan werd het mij al duidelijk gemaakt wat voor een ongekookte spaghettisliert die saaie hark wel niet was. Niemand vertelde Marius LeGume wat ‘ie moet doen en niemand kon hem dwingen om braafjes op zijn kamer te blijven. Dus zodra het kon- was ik al naar buiten geslipt opweg om de hallen van de school eens te verkennen. Een zoektoch die welgeteld 15 minuten geduurd had vooraleer ik rotgeïrriteerd kwam door alle identieke hallen en ruimtes dat ik naar buiten vluchtige en daar de komende uren gespendeerd had.

Tot nu- zweetdruppels parelden mijn voorhoofd af terwijl mijn vingers zich in het zachte malse gras hadden geklemd. “Un…, deux…., trois,…” Wat een rotdag- kom je eindelijk van het eiland af word je opnieuw in lockdown geplaatst- wat een onzin ook. Op de Isle gebeurde elke dag wel wat en daar keek niemand nog van op- zeker die rijke stinkerd hier op Auredon dus waarom moeten wij opdraaien voor hun stommiteiten? Het idee dat ik braafjes op mijn kamer zou zitten met mijn kamergenoot wiens stilte alle zenuwen in mijn lijf prikkelde had het goed mis- ik kon zelf nog meer tegen mijn pronkwerk Guust kwijt dan tegen dat ding. Dus nee- ik moest ergens vluchtten en had doel waas de gym geweest die volgens mij in de muur verdwenen is want al deze hallen waren gewoon identiek. Het ENIGE interessante dat ik al was tegengekomen en in welke kamer ik graag zou aankloppen was dat blondje met alle rondingen op de juiste plaatsen… Ik had haar naam wel horen vallen in de hallen. Begon het nou met een B? Nee nee M- of was het toch L? Ik zou al beginnen twijfelen aan het haarkleur gezien het eerder de bonzende boezem was waar mijn blik op gevallen was- dat topje heerlijk uitgesneden en je zou haast gezworen hebben dat er lichte rosse sproetjes het kunstwerk markeerden…
    “Trente-deux, trente-trois….” Verman jezelf Mar, hier zat ik dan pushups te doen op de koer nadat ik eerst een halfuur gaan lopen was- meer dan de hoeken van het gebouw had ik niet gesport gezien er op elke utigang wel één of andere loebas was die me tegen hield en hoewel mijn handen jeukten had ik mijn moeder beloofd me te gedragen op de eerste dag. En liet het nu gelukkig al avond worden. “soixante-dix - euhh……….Merde” Mijn armen begonnen licht te trillen en mijn knieën zakte zich in het zachte gras. Sport en nadenken matchte ook niet want door al die troep was ik mijn tel kwijt. Met een diep geïrriteerde grom draaide ik me op mijn achterwerk het gras op en haalde een hand door mijn licht vochtige donkere haren heen waarna ik de enkelingen op de koer kort zocht. Het was vrij rustig- maar het gefluister had mijn oren bereikt. Ik had een nieuw doel om te gaan ontdekken op deze school en dat was namelijk te kelder , want het rumoer vertelde me dat daar de avond nog maar begonnen was…

Na een stevige douche waar mijn suite genoten konden mee genieten van mijn zoete tonen, haalde ik een handdoek door mijn warrige haren en pikte ik iemands zijn aftershave om toch wat goed te gaan ruiken voordat we zouden mixen met de geur van zweterige lichamen en bier. Ik trok één van mijn ecru linnen hemden aan waar ik de knoopjes open liet voor wat het was- want je moet natuurlijk je beste wasbordje voor zetten en hees mezelf in mijn iets versleten zwarte jeans voordat ik de hallen weer opging opzoek naar dit illigale feestje.

Dansende lichten in kleuren groen en rood verlichtten de donkere kelder waar je glimmeringen van juwelen en drankjes zag mee dansen op de stevige beats die door de ruimte galmden- zie eens dit was nu hoe je de avond van start ging. Een ruimte vol mensen waar je je al dansen moest doorwurmen en enkele onwetende die hun versbestelde drankje in de lucht hielden en heerlijk verder dansten zonder door de hebben dat ene knappe kop deze skillvol uit hun handen plukte. Met één of ander cocktail en een ongeopend flejse bier waade ik me dan ook verder in de zee van mensen opzoek naar een knap kopje en mijn kijkers lieten me dan zeker ook niet in de steek. Knap en gekend, de limoengroene gloed liet haar donkere huid schitteren en je zou haast vermoeden dat haar donkere blik goud kleurde eens ze haar prooi zag of eerder herkende.
    “Zie eens hier onze Zuri” spinde ik krols terwijl ik galant de cocktail in haar lege handen duwde en vervolgens mijn arm over haar schouder sloeg. “Hoelang dacht je je nog te gaan verstoppen voor mij? Ik had gehoopt dat je op z’n minst mij eens een bezoekje zou gebracht hebben vandaag.” een brede glimlach krulde om mijn lippen terwijl ik de vurige dame stangde. “Daarbij… Mag jij wel eigenlijk op dit soort verboden feestjes zijn? Straks trekken ze nog punten af” ik trok één van mijn wenkbrauwen op en liet mijn blik nog eens door de zaal scannen- een mooie verzameling van goed en kwaad kon je wel zeggen. Daarbij zag ik iets meer dan goeds onze kant opkomen, mijn arm verliet Zuri’s schouder om achter me om nog één of ander zoet drankje te pikken, want blijkbaar had ik Zuri in een eerder gesprek gestoord. “En wie is deze schoonheid wel niet?” met een knipoog schonk ik de net gepikte cocktail aan de hemelse blondine. “Zeg Zuri stel je ons niet eens aan elkaar voor?”

* Tellen het frans + vloeken > shit

I caught a golden trout! But the real treusure? Friendship - ACNH

Linnea Oldenburg

The Explorer • Wildlife biology & conservation • 21 • Suite 2 • With Muna
    ───── ・ 。゚☆: *.☽ .* :☆゚. ─────

De introductieweek is nóg leuker als begeleider, dat heeft Linnea besloten. Naast dat ze graag verteld over de vele clubs die de universiteit rijk is, heeft ze ook ten allen tijden haar camera op zak om deze week vast te leggen. De introductie is een cruciale pagina in het jaarboek, het is belangrijk dat ze hier genoeg foto's voor heeft en dat ze weet wat ze allemaal gedaan hebben. Ze heeft dat als excuus gebruikt om zich als begeleider aan te melden, maar stiekem vindt ze het gewoon heel schattig om die sjaarzen mee te slepen over de campus. En heel stiekem vindt ze het nog leuker dat ze hierdoor de lessen van deze week mag missen, win-win.
          Vorig jaar, toen zij zelf eerstejaars was, vond ze de vrijdag het leukst. Ze weet nog goed hoe ze samen met Sofia naar het feest is geweest, ze had de tijd van haar leven. Dankzij deze prachtige herinneringen, keek ze enorm uit naar het feest dit jaar. Ze wist precies wat ze aan ging trekken en hoe ze haar make-up daarmee kon matchen. Helaas gooiden die explosies roet in het eten. Linn vindt het belachelijk dat in de ochtend kan worden besloten dat iets in de avond niet door zal gaan. Be-la-che-lijk. Dat verdomde bestuur moet niet zo piepen, een feestje kan toch helemaal geen kwaad. Gelukkig zijn er meer studenten die er zo over denken en is het hen gelukt om voor vanavond een feest in de kelder te organiseren. Top, top, top.
          ''Oké Loki, ik ga toch wat anders aandoen, wat denk je hier van?''
          De kat kijkt niet eens op. Hij ligt heerlijk op de zachte dekens van haar bed, zijn ogen geopend terwijl hij haar met een chagrijnige blik aankijkt. Hij kan niet wachten tot ze de muziek uitzet en stopt met praten.
          ''Daar heb ik niets aan, maar goed dat Mun zo komt,'' zucht ze terwijl ze het kledingstuk weer terughangt in de kast. Haar slaapkamer is een georganiseerde chaos. De muren hangen vol met foto's, de vloer ligt vol met planten en overal waar ze ook maar iets op kan leggen, ligt onder de kleding. Het enige vrije plekje op haar bed, is een kleine cirkel om Loki heen, die kat verplaatst zich toch niet.
          Linn zucht nogmaals, plaatst haar handen in haar zij en staart naar de verschillende setjes kleding die ze heeft uitgestald. ''Oké, stap voor stap,'' mompelt ze tegen zichzelf terwijl ze langzaam dingen begint weg te schuiven. Ze probeert nogmaals Loki om advies te vragen, maar de kater is inmiddels in slaap gevallen. Fantastisch. Daar heeft ze nu écht niets aan.
          De muziek is ondertussen al 5 liedjes verder als ze eindelijk een beslissing heeft genomen. Nou kwam dat ook doordat er een leuk liedje opkwam, ze mee moest zingen en daardoor compleet vergat waar ze eigenlijk mee bezig was. Ze heeft de keuze gebaseerd op vibes: ze wil roze, glitters en feest. Het setje dat ze heeft uitgekozen sluit perfect aan op haar lichaam. Het topje heeft een hartvormige neklijn met dunne glitterbandjes die op haar schouders rusten. De kleur matcht met die van haar rokje, dezelfde lichtroze spark. De stof komt tot halverwege haar bovenbeen, precies goed vindt ze zelf. Tussen de glitters is een strook van haar buik zichtbaar, het deel boven haar navel tot aan haar boezem is vrij. De tattoo op haar rip net niet zichtbaar.
          Wellicht is deze outfit wat koud voor zo'n avondfeest in de kelder, maar ze is daar niet zo gevoelig voor. Althans dat is wat ze zichzelf voorhoud. Als ze de winter in Arendelle aan kan, dan kan ze alles aan.
          De laatste zonnestralen schijnen door haar raam naar binnen en laten de diamanten om haar hals schitteren. Een brede glimlach verschijnt op haar gezicht als ze haar outfit ziet. Ze kan niet wachten om het aan Muna te laten zien en hopelijk vindt haar beste vriendin het net zo mooi. Het is op dat moment dat ze iemand hoort kloppen op de deur.
          Na één klop staat Linn al bij de deur en duwt ze de klink naar beneden. ''Mun!'' begroet ze haar enthousiast waarbij ze haar armen om haar heen slaat. Ze krijgt niet eens de kans om rustig naar binnen te stappen. ''Ik heb jou ook zó erg gemist! De zomer was geweldig- Je had echt mee moeten gaan Mun. Ik ben zo ver weg geweest en de jongens- Die waren nog beter,'' grinnikt ze met een knipoog. ''Maar eerst, eerst de outfit, wat heb je allemaal mee?'' Ze wacht niet op antwoord en begint al te kijken tussen de kledingstukken die Muna eerder op de grond heeft gegooid.
          De blije glimlach wordt alleen maar breder als ze haar outfit complimenteert. ''Ja vind je het leuk? Ik zat te twijfelen tussen dit en die korte witte jurk, maar ik voel vandaag de roze vibes,'' zegt ze met een zacht lachje terwijl ze richting de jurk wijst.
          Als Muna zichzelf uitnodigt voor een toekomstige sleepover, begint ze breed te grijnzen. ''Jij bent hier altijd welkom Mun en dat moeten we inderdaad doen. Dan hebben we écht genoeg tijd om bij te kletsen!'' Hun giebelend enthousiasme heeft Loki gewekt. Hij doet langzaam een oog open, werpt ze een boze blik toe en sluit zijn oog weer als hij beseft dat het niet stiller zal worden.
          ''Oké, oké, jouw outfit,'' knikt ze terwijl ze haar ogen over de opties laat glijden. ''Die,'' grijnst ze terwijl ze naar het topje met de meeste glitters wijst. ''Ooh- en wat zullen we met ons haar doen? Ik heb ook glitters voor in ons haar,'' vervolgt ze enthousiast terwijl ze de spray op de tafel zet. ''Maar Mun hoe was jouw zomer? Nog leuke jongens?'' Ze wiebelt plagend met haar wenkbrauw. ''Of heb je deze week wat leuks gespot?''
          Ze is blij dat ze weer met haar beste vriendin is. Al vanaf jongs af aan hebben de twee zich samen klaargemaakt voor allerlei feesten. Het voelt vertrouwd om weer samen te zijn.

Lucienne Bonfamille-O'Malley
    ≽^•⩊•^≼
    Vibes 🖌 Playlist

DAUGHTER OF TOULOUSE      ꨄ︎      22      ꨄ︎      11 SEPTEMBER      ꨄ︎      SUITE 1 - HADEWIN & LUCIENNE'S ROOM      ꨄ︎      OPEN

⊹₊˚‧︵‿₊⋆☀︎⋆₊‿︵‧˚₊⊹₊˚‧︵‿₊⋆☀︎⋆₊‿︵‧˚₊⊹₊˚‧︵‿₊⋆☀︎⋆₊‿︵‧˚₊⊹
    Luca was deze keer verstandig geweest en had zichzelf eindelijk eens klaargemaakt voor het feestje voordat ze aan haar nieuwe schilderwerk begon.
          Traditiegetrouw startte ze op de dag van het schoolfeest – de officiële opening van het schooljaar – een nieuw project wat ze gedurende het schooljaar aan zou vullen wanneer het tijd was voor iets extra’s. Haar eerste jaar had in het teken van water en alle kunststromingen gestaan, maar daarna was ze meer op haar gevoel begonnen. Kleine evenementen, details die iets teweeg brachten bij haar, of juist grote en imponerende zaken die iets losmaakten in haar of bij haar creativiteit. dat voegde ze nu toe. Of
          Ze haalde haar doos met verfkleuren uit de lade en probeerde zich een palet voor te stellen. Haar standaardkleuren gingen meer in de richting van pastel of zonsondergang, maar ze had door haar nieuwe kamergenoot ineens een ander idee. Ze had hem nog niet veel gesproken en wist amper wie het was, maar toch had hij al indruk gemaakt op haar creatieve kant.
          De pastels en vrolijke kleuren verdwenen uit haar visie, en ze zocht snel de mysterieuze paarstinten bij elkaar. Eigenlijk was het best een mooie kleur, maar Luca gebruikte het niet vaak voor grote stukken. Kleding, een licht of gloed, of accessoires konden zeker zijn van alle kleuren van de regenboog, maar ze koos bijna nooit voor een paars begin.
          Met haar kwasten in haar ene hand, een palet vol verschillende kleuren paars – en een hele mooie metallic zilveren verf die ze van haar vader had gekregen – in de ander, stond ze voor het nieuwe doek. De eerste baan donkerpaars die ze maakte voelde apart aan, maar al snel nam de inspiratie over. Veeg na veeg begon het zich steeds meer tot een geheel te vormen. Het zilver had ze subtiel verwerkt in het paars, als een marmer-effect door de kleuren heen. In sommige lichte paarstinten had ze een klein beetje zilver gemengd om dat toch ook de glitter te geven zoals het pure zilver had.
          Tevreden keek ze naar haar doek. Het begin van iets nieuws, vol onbekende dingen. Vol mysterie, ontdekking, en misschien zelfs wel wat verwondering. Ze voegde nog wat extra zilver en zilver-paars toe op verschillende plekken, gebaseerd op niks behalve haar eigen inzicht en voorkeur.
          Toen ze de badkamer in liep om haar kwasten schoon te maken, besefte ze zich dat ze zichzelf ook weer beschilderd had. Haar rode haren hadden her en der plukjes met verf, alsof een kind met haarkrijt had zitten spelen, en ze had onbewust in haar gezicht gewreven en een enorme paarse streep achtergelaten naast haar oog en op haar voorhoofd. Nét naast haar make-up, gelukkig.
          Misschien was het klaarmaken voor het feestje toch niet zo verstandig geweest. De rok die ze had aangetrokken had een prachtige paarse veeg en ze zag her en der spetters – waarschijnlijk van het agressief blenden van de kleuren om het mooi over te laten lopen in elkaar. Met een zucht wurmde ze zichzelf uit de rok en zocht een andere uit in haar kast, waarna ze snel de rok met verf onder de kraan hield en probeerde de verf eruit te wassen. Het was niet de meest effectieve methode en er zou waarschijnlijk wel een vlekje achter blijven, maar ze had een goede verfverwijderaar gekregen van haar oma in de vakantie die wonderen leek te verrichten. Al snel was er weinig meer over van de paarse verf behalve een minuscule verkleuring van het rood in de rok. Wanneer de rok weer droog zou zijn, was dat niet meer te zien tenzij je ernaar zocht.
          Ze hing de rok over haar bureaustoel om te drogen, en liet haar blik toch nog een keer op het paars vallen. Misschien zou er dit jaar wel romantiek op het doek verschijnen.

⊹₊˚‧︵‿₊⋆☀︎⋆₊‿︵‧˚₊⊹₊˚‧︵‿₊⋆☀︎⋆₊‿︵‧˚₊⊹₊˚‧︵‿₊⋆☀︎⋆₊‿︵‧˚₊⊹

[ bericht aangepast op 15 sep 2026 - 9:24 ]

It finally happened - I'm slightly mad! ~ Queen

˚̣̣̣ ꒷︶†︶꒷˚̣̣̣︶ ͡𑁬♱໒ ͡ ︶˚̣̣̣꒷︶†︶꒷ ˚̣̣̣

CASS PENTHOS

⫘⫘⫘⫘⫘⫘⫘⫘⫘⫘

Son of Hades and Aphrodite ✠ 24 ✠ His room ✠ Aurelie > Win

Cass keek nog een laatste keer naar zijn eigen reflectie in de spiegel, tevens een laatste poging om zijn krullen te temmen. Hij haatte het wanneer er eentje besloot zijn eigen leven te gaan lijden. Hij haatte het nog meer wanneer hij wist dat hij er niet perfect uit zag. Een lage grom verliet zijn mond toen hij moest opgeven; anders zou hij te laat komen.
    Hij wilde nog wel kunnen genieten van het daadwerkelijke feest; ze moesten Win ook nog uit zijn grot trekken. Hij en Aurelie gingen het niet toestaan dat Win in zijn eentje in zijn kamer zou gaan zitten mokken terwijl zij de tijd van hun leven gingen hebben. Ze waren nou eenmaal een trio.
    Hij had zijn gehoorapparaten uitgezet. Hoewel hij zijn “gave” haatte, bracht hem zo nu en dan ook de nodige rust; enkel het regelmatige ritme van een hartslag en verder niets.
    Hij hees zichzelf in het pak wat hij zorgvuldig had uitgekozen, toen hij afgeleid werd door een wel erg bekende hartslag. Toen hij zijn gehoorapparaten weer aanzette werd hij overspoeld door driftig geklop.
    Hij trok de deur open en gaf haar geen kans om te reageren; hij had zijn armen al stevig om haar heen geslagen.
    Hij had haar een heel jaar niet gezien. Hij besefte zich pas hoe lang dat was nu hij er middenin had gezeten.
    Hij zou het in alle toonaarden ontkennen maar stiekem was hij maar een hoopje ellende zonder zijn twee beste vrienden aan zijn zijde.
    Cass was geen ster in emoties uiten, misschien had te maken met het feit dat hij letterlijk geen hart bezat. Ondanks dat had Aurelie deze een lange tijd toch veroverd.
    Ze rook nog precies hoe hij zich herinnerde. Hij begroef kort zijn neus in haar krullen en kneep haar nog een laatste keer fijn alvorens hij haar weer losliet.
    “I missed you, witch.” Sprak hij liefkozend met een brede grijns. In plaats van haar bitch te noemen, hoe hij zijn vrienden vaak liefkozend en plagerig noemde, noemde hij Aurelie witch. Hij vond dat toch iets meer toepasselijk voor de dame.
    “Jullie hebben toch niet teveel kattenkwaad uitgevreten zonder mij mag ik hopen?”
    Hij liet zijn ogen over de kleine dame heen glijden. “Looking gorge, as always.” Complimenteerde hij haar, waarna hij haar hand pakte en haar een pirouette liet maken.
    Hij zou het nooit toegeven maar het afgelopen jaar was een verschrikking geweest zonder zijn vrienden, wie inmiddels meer familie waren voor hem. Hij had meer aan deze twee dan hij ooit aan zijn “almachtige” ouders had gehad.
    Hij had wel wat connecties gelegd, maar de meeste toch wel in negatieve zin.
    Hij kon niet wachten om de school onveilig te maken met zijn eigen bende van ellende. Hij was weer herenigd en hoe kon je dat beter vieren dan op een illegaal feestje in de kelder met liters alcohol en een hoop warme lichamen?
    “Ben je er klaar voor om onze holbewoner uit zijn grot te bevrijden?”

Layout wordt beter kan even niet bij mijn laptop oepsie

For those who come after

𝕷𝖎𝖑𝖎𝖙𝖍,
    w. Drago

Ze snoof spottend. “How pathetic.”
    In haar slaapkamer, waar de gordijnen overdag angstvallig gesloten bleven om elk spoortje zonlicht te smoren, had Lilith de krant met een trage, bijna sensuele beweging dichtgeslagen en op haar bureau gedeponeerd. De krantenkop—’VEILIGHEID OPGEVOERD NA TWEEDE GOLF VAN EXPLOSIES’—had Lilith haar bovenlip doen optrekken alsof ze rotte kaas rook die veel te lang in de zon had gelegen.
    Het probleem met de bevolking van Auradon was dat ze zo vermoeiend voorspelbaar waren. Met hun goed onderhouden rozenstruiken en misselijkmakend optimisme hoefde er maar één barst te verschijnen of men greep al naar de hooivorken op zoek naar een zondebok. Natuurlijk hoefde men daarvoor niet ver te zoeken. Want, wat een geluk bij een ongeluk, wie anders dan de Villain Kids konden er immers achter zitten?
          “Of course they’re talking about ‘safety’, Drago”, zei ze, haar stem een lage, fluwelen klank die door de duistere ruimte rolde.
    Ze keek niet naar hem op. In plaats daarvan begaf ze zich naar de zware gordijnen om de stof met een gracieuze polsbeweging opzij te schuiven. Meteen viel haar oog op de volle, bleke maan in de nachthemel, die haar begroette als een oude geliefde. Zilverachtig licht stroomde naar binnen, sneed door de duisternis en schilderde haar huid en kamer in spookachtige tinten.
          Ze opende het raam op een kier en liet zichzelf toe om voor een luttele seconde haar ogen te sluiten en de koele nachtlucht in te ademen. “Such a wonderfully convenient word”, murmelde ze. “You can bury almost anything beneath it—mistrust, dread, authority, even bigotry—provided you package it neatly enough.”
    Nero, haar ravenzwarte metgezel, pronkte op de rugleuning van de fauteuil. Wat haar niet verbaasde, daar Drago—haar rots in de branding, haar platonische zielsverwant, de enige persoon wier aanwezigheid niet direct op haar zenuwen werkte—zich eveneens in die hoek geschaard had.
    Met een beweging van zijn kop stootte Nero een zacht, krassend geluid uit, alsof hij het volkomen eens was met wat zijn meesteres had gezegd. Lilith kantelde haar hoofd lichtelijk. In haar ogen scheen een scherpe glinstering terwijl haar blik op hen rustte. Een flauwe, amusante krul gleed om haar lippen, iets dat meer weg had van een roofdier dat zijn prooi zag spartelen in een spinnenweb.
          “Exactly, my dark little prince”, murmelde Lilith, een zweem van amusement in haar stem. “You see it too, don’t you? The hypocrisy of these people is truly amazing.”
    Ze liet haar blik nog eenmaal over de donkere binnenplaats glijden. En natuurlijk, als kers op de taart van deze institutionele hysterie, was er inmiddels ook een officiële lockdown uitgeroepen. Het had een heerlijke definitieve toon, bijna geruststellend, als je naïef genoeg was om erin te geloven. In feite was het niet meer dan een patserige poging van de rector, bedoeld om de schijn van controle hoog te houden. Lilith glimlachte flauwtjes. “How adorable.”
    Pas toen liet ze het gordijn weer los. De zware stof viel met een zachte plof terug op zijn plaats, waardoor de kamer opnieuw in haar vertrouwde duisternis werd gehuld. Het bleke maanlicht verdween grotendeels en alleen de enkele kaars op haar bureau wierp nog een aarzelende gloed over de ruimte.
    Haar aandacht gleed terug naar Drago. Haar lijkbleke huid vormde een scherp contrast met het gitzwarte leer dat zich strak om haar lichaam sloot, soepel en nauw aansluitend als een tweede huid. Het was bijna alsof de duisternis zelf zich om haar heen had gewikkeld, een zwarte slang die zich behaaglijk rond haar lichaam had gekronkeld en weigerde haar nog los te laten. Ironisch genoeg beviel haar dat uitstekend. Lilith hield er immers van controle te hebben over de lucht die anderen inademden; er zat iets heerlijk pervers aan het idee dat haar eigen kleding haar eraan herinnerde hoe weinig ruimte er nodig was om iemand het gevoel te geven dat ademen een privilege was.

Het leer kraakte zacht toen ze haar heup iets kantelde en zich naar Drago toe draaide. Haar violetgekleurde lenzen vingen het weinige licht van de enkele kaars op, terwijl een donkere, bijna lui–geamuseerde blik over haar lieve spook gleed.
          “Well?” Loom haalde ze een wenkbrauw omhoog. “I know the cat has little patience for your tongue, my sweet spectre, so tell me your unfiltered thoughts.”
    Afwachtend plaatste ze een hand op haar heup, rustig en volkomen op haar gemak, zonder de stilte voor hem in te vullen. Ze had geen haast. Ze had geleerd dat mensen vaak meer vertelden wanneer je ze de ruimte gaf om zichzelf ongemakkelijk te voelen. Nu zou dat bij Drago geen effect hebben—daar kenden ze elkaar inmiddels veel te goed voor—wat des te meer reden was dat ze hem intrigerend bleef vinden.
          “What are you plotting?” Terwijl er een korte pauze viel, bleef haar blik ononderbroken op hem rusten. “Or better yet. . .” Het glimlachje dat haar lippen raakte was nauwelijks zichtbaar. “What deliciously tantalizing thoughts are winding their way through that beautiful head of yours regarding these horrific explosions?”
          De woorden hadden pas net Liliths volle, donkergestifte lippen verlaten of Charley—haar kamergenoot, een eeuwige herinnering aan het sterfelijke bestaan van een student—verscheen bij de tussenwand van hun kamer. Lilith wierp hem nauwelijks een blik toe toen ze hem vertelde dat hij maar alleen moest gaan; haar stem droeg diezelfde afwezige kalmte waarmee ze eerder over de lockdown had gesproken.
    Ze keek niet op, hoewel ze wist dat hij haar silhouet in de flauwe schemering kon onderscheiden. Met een bijna onmerkbare beweging van haar hand wuifde ze het onderwerp weg, alsof het nauwelijks de moeite waard was om er nog een gedachte aan te verspillen. Haar laatste woorden—‘Vermaak de stervelingen, drink wat giftige punch. . . Wellicht duik ik later nog op. Of niet.’— stierven weg toen de deur achter Charley zacht in het slot viel.
          Nero sloeg ongeduldig met zijn vleugels en, alsof er nooit iemand anders in de kamer was geweest, richtte ze haar aandacht opnieuw op hen. “Now”, zei ze zacht, “Where were we?”

[ bericht aangepast op 17 sep 2026 - 15:53 ]

[ I will always love you ]

Aurelie Facilier

Daughter of Dr. Facilier 22 Cass&Win Suite 4 > Gym Outfit

De hele week had Aurelie moeten aanhoren wat er allemaal anders was nu en waar ze waarschijnlijk aan moest wennen en bla bla bla. Maar niemand waarschuwde voor hoe verwarrend de gangen van deze school waren. En hoe raar het was om je hele leven de weg precies te weten en nu elk uur te verdwalen.
          Ze had het idee dat ze constant rondjes liep, elke gang hetzelfde. Ze had nu al vier keer voor een suite deur gestaan om Cass’ naam toch niet op het bordje te zien staan. Ze had Win’s suite gevonden, maar daar was het helemaal uitgestorven geweest. Ze wilde het eigenlijk al opgeven, hoewel ze ging twijfelen of ze haar eigen suite nog zou terug vinden. Maar toen vond ze eindelijk zijn naam op een bordje.
          Ze duwde de suite deur open, en gelukkig was er maar 1 kamer met 2 naam bordjes. Zat er tenminste iets mee. Anders had ze sowieso bij de verkeerde gestaan en dan er dom uitgezien als ze toch naar de andere kamer liep.
          Na de eerste klop de deur leek er geen beweging, dus veranderde het in een geklop zonder einde. In ieder geval tot de deur gelukkig open ging. Voor ze haar mond überhaupt kon openen om iets te zeggen, had Cass zijn armen om haar heen geslagen. Aurelie verstijfde iets, voor ze hem wat voorzichtig terug knuffelde.
          “I missed you, witch,” grijnsde hij breed nadat hij haar had logesloten. “Jullie hebben toch niet teveel kattenkwaad uitgevreten zonder mij mag ik hopen?”
          Aurelie rolde met haar ogen. “Sorry, we konden het niet laten,” glimlachte ze, als automatisch bewogen haar handen mee, het vertalend in hun eigen gebarentaal. Met niemand die les gaf in gebarentaal op the isle as het hun oplossing geweest. Nadat hij haar complimenerde en haar een piroutte liet maken, liet ze haar blik over zijn outfit gaan. Het was, well, een keuze?
          “Cass,” begon ze terwijl ze de juiste woorden zocht. “Ik wist niet dat één jaar zoveel schade kon aanrichten,” klaagde ze. Ze begon de colbert van zijn schouders te duwen. “Je ziet er veel te degelijk uit. Het is een feestje, geen gala of whatever.”
          Het jasje vond zijn plek naast het bed, voor ze ongeveer de helft van de knoopjes van het overhemd begon los te maken. “Heb je niet iets van oogschaduw?” vroeg ze terwijl ze al door zijn lades aan het zoeken was, maar het leek hopeloos. Uiteindelijk moest ze settlen voor goed zijn krullen door elkaar te schudden.
          “Ben je er klaar voor om onze holbewoner uit zijn grot te bevrijden?” vroeg Cass, nadat ze klaar was met haar finishing touches. Het kon er mee door, was haar conclusie.
          “Ik was bij zijn suite, maar hij was daar niet,” klaagde ze. “Hij is de hele week al aan het broeden. Het hele jaar zelfs.” Haar armbanden rinkelde tegen elkaar terwijl ze omdraaide om de kamer uit te lopen.
          “Weet jij de weg naar de gym?” vroeg ze terwijl ze de suite verlieten. “Ik weet zeker dat hij daar zit. Zo voorspelbaar.” Cass had gelukkig een jaar gehad om de weg te leren in het doolhof, en terwijl ze druk bijpraatte wees hij herkenningspunten aan voor haar.
          “Genoeg voor vandaag,” kondigde ze aan zodra ze in de gym waren, de ruimte helemaal verlaten op Cass na. “Er wacht een feestje op ons.” Haar hand vond haar tarot deck, weggestopt in haar zak. Haar vingers streken kort over de kaarten heen voor ze er één uit wist te halen.
          "Daarnaast, ik denk dat je het wel naar je zin gaat hebben," grijnsde ze terwijl ze de kaart met de duivel erop omhoog hield tussen haar vingers.

--

Sofia
    Fitzherbert

Daughter of Rapunzel & Eugene ☀︎ 21 ☀︎ Luca & Maya ☀︎ Suite 3 ☀︎ Outfit

Misschien had Sofia vorig weekend wel rustig de tijd moeten nemen om haar kleding goed te ordenen en op te ruimen. Ze was heel de week al alles kwijt geweest, tassen lagen nog open overal en der koffers lagen half opgeruimd onder het bed verstopt.
          Het was een wonder dat niet alles al onder de verf vlekken zat, aangezien ze daar wel tijd voor had gevonden, met hoe het overal en nergens lag. Maar elke klodder en spetter leek de kleding zorgvuldig te ontwijken.
          Nu was er al helemaal een bom ontploft. Ze wist zeker dat ze het jurkje wat ze zoch had ingepakt. Maar waar ze hem nu gelaten had was een goede vraag. Uiteindelijk had ze dan een start gemaakt met tenminste alle ander jurkjes in haar kast op te hangen, zodat ze nog iets van overzicht hield.
          Net toen ze begon te overwegen om dan maar wat anders aan te doen, zodat ze niet te laat zou zijn, vond ze de roze stof, verstopt onder een stapel truien.
          In recordtijd wist ze het ding over haar hoofd te trekken, haar make-up af te maken en een paar hakken te vinden wat matchte. De kleding die gedumpt was op haar bed verplaatste ze naar haar bureaustoel, zodat ze dat tenminste niet meer hoefde te doen als ze weer terug waren. Ze kon wel vooruit plannen, soms.
          De suite zelf was leeg, maar dat was telkens het geval deze week als Sofia in de ruimte was. Maar de eerste week was altijd chaotisch, dus zo verrassend was het niet
          “Mayaaa, ben je al klaaar?” sprak ze luid terwijl ze op de dame haar deur klopte. Er kwam niet meteen reactie, dus ging ze verder naar Luca haar deur. Die deur ging wel snel open nadat ze had geklopt.
          “Ben jij er klaar voor?” vroeg Sofia met een glimlach toen ze het meisje zag. Haar blik dwaalde automatisch door de kamer, haar wenkbrauw ging ietsje omhoog bij de leegte aan de ene kant.
          “Bestaat jouw kamergenoot wel of hebben ze maar een naam erop gezet zodat het lijkt alsof er iemand is,” grinnikte ze, terwijl haar handen naar Luca’s lokken schoven om er voorzichtig wat verf uit te priegelen.
          “Mayaaaaaa, je komt er niet onder uit,” sprak ze nog eens in de richting van de andere kamer, haar hoofd iets naar achter kantelend zodat het geluid niet gedempt zou worden. “Gaan we der nou echt moeten meesleuren?” jammerde ze naar Luca.
          Ze liet de rode lokken weer los, observeerde even het eindresultaat, voor ze het goedkeurde met een knikje. “Love de rok trouwens,” glimlachte ze. Vervolgens overbrugde ze de paar stappen naar Maya’s deur, om nog eens aan te kloppen, nu een paar tellen langer dan de eerste keer.

--

NIMUE
    Jones

25 ● Daughter of Davy Jones ● 22 ● Suite 5 ● With Elio

De eerste schoolweek kon Nimue enkel bestempelen als intens. Zoveel nieuwe gezichten die iets van haar wilden weten, leraren die haar scherp in de gaten hielden, dingen die onthouden moesten worden en dingen die plotseling niet meer mochten. Ze moest het allemaal maar voor lief nemen en zien als de prijs die ze moest betalen voor een toekomst buiten de Flying Dutchman.
          Toen Nimue in de gangen had opgevangen dat er een geheim feestje was had ze in eerste instantie getwijfeld. Was dit wel iets voor haar? Haar eerste indruk van de Royals was niet altijd even positief. Daarnaast had ze niet veel ervaring met feestjes, degene op het schip bestonden uit niet meer dan een bijeenkomst van dronken stuurlui die iets té handtastelijk werden. Op het eiland waren de feestjes meer haar smaak, echter waren haar verwachtingen laag voor een plek als Auradon.
          Bedenkelijk staarde Nimue naar de drie outfits die op haar bed lagen uitgestald. 'Zijn de feestjes hier op Auradon het waard of ben ik nu mijn tijd aan het verspillen?' vroeg ze zonder op te kijken aan haar kamergenoot Elio. 'Ga jij eigenlijk heen?’Toen ze te horen kreeg dat ze haar kamer moest delen met een jongen had ze wel even moeten slikken. Hetgeen dat haar juist al die keren uit de brand had geholpen was juist haar privé kamer op het schip en nu had ze die niet meer. Het voelde extra wrang wetende dat er wel eenpersoonskamers waren, maar dat die voorbestemd waren voor de Royals. Uiteraard.
          Haar eerste ontmoeting met Elio wist de gemoederen ook niet echt te bedaren. In feite maakte het de gemoederen enkel ingewikkelder, als algen die het heldere water troebel maakten. Hoewel ze ergens blij was dat het niet een of andere verwaande prins was, betwijfelde ze of een piraat beter was. Ze kende er in ieder geval genoeg met wie ze absoluut geen kamer wilde delen. Desondanks zorgde het ook voor wat erkenning; voor een masker dat ze in het vertrek niet hoefde te dragen.
          De eerste nachten had ze met een mes onder haar kussen in bed gelegen, in slaap vallen was haar niet gelukt. Inmiddels begon de slaap zich toch aan haar op te dringen, al lag het mes nog altijd onder haar kussen.
          Uiteindelijk hakte ze de knoop door toen ze de middelste outfit oppakte. Ze begon al met het uitrekken van haar shirt toen ze bedacht dat ze niet alleen was. Ze klemde de outfit voor haar borst, al bedekte het hemdje dat ze nog droeg meer dan genoeg, en draaide zich naar Elio toe. 'Draai je om,’ commandeerde ze hem. Haar samengeknepen ogen hielden hem strak in de gaten. Ze vertrouwde hem voor geen meter en zou zich pas écht omkleden als hij zich omdraaide. He's a pirate after all.

[Op hoop van zegen dat de opmaak klopt, zit op mn telefoon en kan het niet controleren 🙈]

Adventurer at heart, but oh how she loved to be home

Zuri Adeyemi
    Dochter van Scar 𖤓 22 𖤓 Kelder 𖤓 Outfit 𖤓 W/ Marius & Brianna

Zuri was doodmoe.
          Het was het einde van de eerste week van het schooljaar en ze had al meer brandjes geblust dan geanticipeerd. Ze liep al achter voor minstens twee lessen door een groepje eerstejaars Islanders en de combinatie van demonstaties voor zowel Debat Club als Student Council had haar volledige herseninhoud gefrituurd.
          Liefst van al kroop ze onder de lakens en ging ze een potje huilen. En dan het nieuws van die explosies. Zelfs met twee pijnstillers was die hoofdpijn niet voorbij gegaan. En ze meende exact te weten wie erachter zat.
          Dat was dan ook de enige reden waarom Zuri op dit moment door de gangen van de locked-down school sloop naar de kelder waar een verboden feest aan de gang was. Hadewin, met wie ze een suite deelde — en wie tevens één van haar drie hoofdverdachten was — was nergens te bespeuren. Maar als hun gedeelde geschiedenis één iets uitwees, was dat hij en zijn luitenanten meestal te vinden waren op plekken waar ze niet hoorden.
          In de kelder werd Zuri begroet door knallende muziek en flitsende belichting. Ze was eerder aan de late kant, waardoor de dansvloer — in hoeverre het een dansvloer genoemd kon worden — al stampvol stond en ze moeite had om haar lichaam door de menigte te wurmen. Het onheilig trio zag ze niet meteen, maar haar oog viel wel op een andere, misschien zelf betere, prooi.
          Ze liet haar vinger glijden langs de hals van de blondine, terwijl ze rond haar heen danste tot ze oog in oog voor elkaar stonden. ''Her Royal Highness,'' begroette Zuri Brianna half-spottend, en maakte een kleine buiging. ''Al bekomen van onze tango deze namiddag?'' Ze doelde op de demonstatie van de debat club eerder vandaag. Brianna en Zuri waren aan elkaar gewaagd op dat vlak — en dat was net hetgene wat Brianna zo aantrekkelijk maakte voor Zuri. Nog voor de blondine kon antwoorden, werden ze bruut onderbroken.
          Een arm verscheen over Zuri's schouders en ze rook hem nog voor ze hem zag. Marius.
          ''Zie eens hier onze Zuri.'' Hij drukte een drankje in haar handen. Er stak een parasolletje en een rietje boven de rand van het glas. Ze kon kokos en ananas ruiken. ''Hoelang dacht je je nog te gaan verstoppen voor mij? Ik had gehoopt dat je op z’n minst mij eens een bezoekje zou gebracht hebben vandaag.''
          ''Ah, Marius,'' spinde ze even poeslief terug, hoewel haar glimlach net iets teveel hoektand toonde. Ze stootte haar elleboog in zijn ribben, waardoor zijn arm van haar schouders gleed. ''Afstand doet het hart alleen maar meer verlangen.''Ze knipoogde naar hem en sloot haar lippen rond het rietje om een slok van de pina colada te nemen. Wat kende hij haar toch goed.
          ''Daarbij… Mag jij wel eigenlijk op dit soort verboden feestjes zijn? Straks trekken ze nog punten af.''
          ''We weten beide dat jij me hier meer nodig hebt, dan ik een diploma,'' kaatste ze terug, maar haar ogen verraadden het plezier in haar woorden. ''Hoe anders denk je vanavond te scoren dan met behulp van mijn vrouwelijke bekwaamheid?''
          Hij viste een cocktail van achter zijn rug en bood die aan aan Brianna. ''En wie is deze schoonheid wel niet? Zeg Zuri stel je ons niet eens aan elkaar voor?''
          Het plezier verdween meteen van haar gezicht toen ze hem een waarschuwende blik toewierp. ''Ze is perfect in staat zichzelf voor te stellen,'' zei ze, nét iets te kattig om subtiel te blijven.

kindness is never a burden.

Ebbe Søren Kjær-Østergård
    SON OF ARIEL & ERIC - 24 - BASEMENT - DOPEY, ILIANA, MATHEW - OUTFIT - OPEN

De muziek stond veel te luid en Ebbe had nog maar één shotje binnen. Het was niet genoeg om de irritatie weg te spoelen, al apprecieerde hij dat Iliana daarnet op zijn deur was komen kloppen om hem mee te sleuren naar de kelder.
          'Je vader vroeg ons om je te laten weten dat hij volgende week langs komt om het een en ander te bespreken,' had de rector die ochtend gezegd, toen hij Ebbe bij zich had geroepen om hem op de vingers te tikken voor het gespijbel waarmee hij het begin van het academiejaar vol enthousiasme mee had ingezet. Het had als een dreiging geklonken, en toen Ebbe gepusht had om meer te weten, had Merlijn, de rector, enkel willen lossen dat het met zijn toekomst te maken had.
          Zijn toekomst. Dat vage, grote, onbekende ding dat dag en nacht rond zijn hoofd zoemde en met de grootste vliegenmepper ter wereld niet doodgeslagen leek te kunnen worden. Het was een term die zijn vader graag gebruikte - iets waarmee hij van tijd tot tijd inhoudsloze beschuldigingen in Ebbes richting zwierde.
          Alleen had Ebbe nu toch gedacht dat ze er na afgelopen zomer over waren.
          Iemand duwde mid-shotje-binnenkappen tegen zijn schouder, waardoor de inhoud van het glaasje elegant langs de rand van zijn shirt tegen zijn borst glipte, tot grote hilariteit van Dopey en Mathew.
          'Oeps!' riep Iliana over de muziek heen. 'Ik wilde net zeggen dat je er nog áltijd zo humeurig uitziet, maar ...'
          'Geen zorgen,' riep Ebbe terug. Hij dwong een sarcastische grijns op zijn gezicht. 'Ik hou van plakkerige tequila in mijn decolleté.'
          Iliana giechelde - niet dat Ebbe het kon horen - en greep zijn arm vast om hem mee te sleuren naar het midden van het klaslokaal. De massa mensen zorgden er meteen voor dat ze tegen elkaar aan gedrukt werden - blijkbaar vond Iliana tequila in haar decolleté ook niet zo erg - en Ebbes handen gleden automatisch naar Iliana's heupen toen ze hem opgetogen dwong om te dansen.

[ bericht aangepast op 19 sep 2026 - 20:24 ]

'Achteraf kijk je een koe in de kont' - Maxime (Catmint)

son of gothel
    Hadewin

・•・☽・☀︎・☾・✶・☽・☀︎・☾・✶・☽・☀︎・☾・✶・☽・☀︎・☾・•・

20 - gym - cass, aurelie - outfit - open
    Win was er nog maar een week en begon zich nu al af te vragen of dit nu echt de moeite waard was. Hij mocht dan misschien eindelijk min of meer binnen zijn, maar tegen welke prijs? Rijke, aangestelde koningskindjes, denigrerende professoren, en Zuri, die hem elke ochtend wanneer ze toevallig op hetzelfde moment naar de kantine gingen aanstaarde alsof hij een dode rat tussen haar lakens had verstopt.
          Hij begon de drang te voelen om echt een dode rat tussen haar lakens te verstoppen.
          De cultuurshock was groter dan hij wilde toegeven. Het bracht zijn hoofd overhoop, leidde hem af van wat er toe deed. Waarom hij hier was. Niet dat hij in een week al veel had kunnen bereiken, maar hij had op z'n minst gehoopt kennis te maken met zijn vermeende slachtoffer, waarmee hij per slot van rekening een suite mee deelde. Helaas had hij van Sofia Fitzherbert nog geen spoor gezien.
          Zijn kamergenoot viel ten minste mee, bedacht Win zich terwijl hij in allerijl de suite ontvluchtte toen iedereen over feestjes en jurken begon te praten. Luca was te hard gefocust op haar schilderijen om echt een probleem te vinden. Tussen alle vertoon waarmee Auradon hem de laatste week overstelpt had, kon hij haar stilte heel erg appreciëren.
          Helaas was haar stille focus deze keer niet voldoende geweest. De geniepige energie van stiekeme studenten die het spannend vonden om de regels te breken door een feestje te bouwen in de kelder, was doorheen de gesloten deur voelbaar geweest. Dus had Win zich maar teruggetrokken naar de gym, waar hij ondertussen wel al een beste vriend gevonden had - een bokszak die enkel gedempt kabaal maakte als Win zijn vuist er tegen ramde, en ook dat geluid verstomde al snel toen hij zijn handen tapete en met een diepe ademhaling zijn focus vond.
          Hij hoorde Aurelie en Cass dan ook niet binnenkomen. Het gevoel kwam eerder; hun levenskracht een trilling in Wins borstkas - Aurelie levendig als vlindervleugels, meteen opgeslokt door het zwarte gat dat Cass was. Het was zoveel heviger nu er geen barrière was - en ongetwijfeld een van de vele redenen dat hij al de hele week overprikkeld was.
          'Genoeg voor vandaag,' doordrong Aurelies stem een halve seconde later de gefocuste stilte in Wins hoofd. 'Er wacht een feestje op ons.'
          Win hield de bokszak tegen toen een uithaal het ding van hem weg deed slingeren en keek met een uitdrukking die nauwelijks zijn afschuw verstopte in de richting van zijn twee beste vrienden.
          Aurelie viste een tarot kaart uit haar zak. De Duivel. 'Daarnaast, ik denk dat je het wel naar je zin gaat hebben.'
          Win rolde met zijn ogen, de betekenis duidelijk. De Duivel - obsessie en verleiding. Rebellie - tegenstander van God. Een kans - zo zei Aurelie hem - om zijn plan in gang te steken.
          Win kon niet ontkennen dat zijn nieuwsgierigheid geprikkeld was - Aurelie zat er zelden naast - maar hij háátte feestjes. Tenzij er fysiek geweld bij kwam kijken en hij zich meteen daarna uit de voeten kon maken.
          Hij schudde zijn hoofd, al was het met een kleine glimlach, en richtte hij zijn aandacht weer op zijn beste vriend voor hem. 'Tussen dronken studenten die zichzelf stoer vinden omdat ze de avondklok negeren? Nee, bedankt.'

[ bericht aangepast op 19 sep 2026 - 21:11 ]

Maya Eudora Ranallo
    daughter of tiana & naveen - 21 - luca, sofia - suite 3

Maya stond met gekruiste armen voor haar kledingkast. Ze wilde niet naar een illegaal feestje. Dat was ... illegaal. Wat droeg je naar een illegaal feestje? Ze had enkel - vond ze zelf - classy of casual kleren. Niets dat "ik breek de regels!" schreeuwde.
          'Mayaaa, ben je al klaar?' klonk er doorheen haar deur, vergezeld van onelegant gebonk.
          Maya zuchtte en sleepte lusteloos de klerenhangers over de stang van haar kleerkast, alsof er plots iets zou verschijnen waardoor ze haar principes het raam uit gooide en wél zin kreeg in illegale feestjes.
          Het was dat het Sofia was die haar een berichtje had gestuurd, dat ze het idee zelfs nog maar overwoog. Maar toen ze de kleerhangers weer in de omgekeerde richting schoof, zonk de weinige moed die ze voordien had gevoeld, haar in de schoenen.
          'Mayaaaaaaa, je komt er echt niet onder uit!' klonk even later Sofia's stem weer, niet veel later weer gevolgd door meer aandringend geklop.
          Maya zuchtte diep en sleepte zichzelf naar de deur, die ze op een kiertje opende zodat Sofia een streep van haar gezicht kon zien. Ze tuitte haar lippen, haalde diep adem, en zei: 'Ik weet niet of ik dit kan.'

[ bericht aangepast op 19 sep 2026 - 21:24 ]