Outside -> The party ||With his Zuzu & the Charming Princess - Guust is taxidermy
Als er iemand mij vertelde om binnen te blijven- verplicht op mijn kamer dan werd het mij al duidelijk gemaakt wat voor een ongekookte spaghettisliert die saaie hark wel niet was. Niemand vertelde Marius LeGume wat ‘ie moet doen en niemand kon hem dwingen om braafjes op zijn kamer te blijven. Dus zodra het kon- was ik al naar buiten geslipt opweg om de hallen van de school eens te verkennen. Een zoektoch die welgeteld 15 minuten geduurd had vooraleer ik rotgeïrriteerd kwam door alle identieke hallen en ruimtes dat ik naar buiten vluchtige en daar de komende uren gespendeerd had.
Tot nu- zweetdruppels parelden mijn voorhoofd af terwijl mijn vingers zich in het zachte malse gras hadden geklemd. “Un…, deux…., trois,…” Wat een rotdag- kom je eindelijk van het eiland af word je opnieuw in lockdown geplaatst- wat een onzin ook. Op de Isle gebeurde elke dag wel wat en daar keek niemand nog van op- zeker die rijke stinkerd hier op Auredon dus waarom moeten wij opdraaien voor hun stommiteiten? Het idee dat ik braafjes op mijn kamer zou zitten met mijn kamergenoot wiens stilte alle zenuwen in mijn lijf prikkelde had het goed mis- ik kon zelf nog meer tegen mijn pronkwerk
Guust kwijt dan tegen dat ding. Dus nee- ik moest ergens vluchtten en had doel waas de gym geweest die volgens mij in de muur verdwenen is want al deze hallen waren gewoon identiek. Het ENIGE interessante dat ik al was tegengekomen en in welke kamer ik graag zou aankloppen was dat blondje met alle rondingen op de juiste plaatsen… Ik had haar naam wel horen vallen in de hallen. Begon het nou met een B? Nee nee M- of was het toch L? Ik zou al beginnen twijfelen aan het haarkleur gezien het eerder de bonzende boezem was waar mijn blik op gevallen was- dat topje heerlijk uitgesneden en je zou haast gezworen hebben dat er lichte rosse sproetjes het kunstwerk markeerden…
“Trente-deux, trente-trois….” Verman jezelf Mar, hier zat ik dan pushups te doen op de koer nadat ik eerst een halfuur gaan lopen was- meer dan de hoeken van het gebouw had ik niet gesport gezien er op elke utigang wel één of andere loebas was die me tegen hield en hoewel mijn handen jeukten had ik mijn moeder beloofd me te gedragen op de eerste dag. En liet het nu gelukkig al avond worden. “soixante-dix - euhh……….Merde” Mijn armen begonnen licht te trillen en mijn knieën zakte zich in het zachte gras. Sport en nadenken matchte ook niet want door al die troep was ik mijn tel kwijt. Met een diep geïrriteerde grom draaide ik me op mijn achterwerk het gras op en haalde een hand door mijn licht vochtige donkere haren heen waarna ik de enkelingen op de koer kort zocht. Het was vrij rustig- maar het gefluister had mijn oren bereikt. Ik had een nieuw doel om te gaan ontdekken op deze school en dat was namelijk te kelder , want het rumoer vertelde me dat daar de avond nog maar begonnen was…
Na een stevige douche waar mijn suite genoten konden mee genieten van mijn zoete tonen, haalde ik een handdoek door mijn warrige haren en pikte ik iemands zijn aftershave om toch wat goed te gaan ruiken voordat we zouden mixen met de geur van zweterige lichamen en bier. Ik trok één van mijn ecru linnen hemden aan waar ik de knoopjes open liet voor wat het was- want je moet natuurlijk je beste wasbordje voor zetten en hees mezelf in mijn iets versleten zwarte jeans voordat ik de hallen weer opging opzoek naar dit illigale feestje.
Dansende lichten in kleuren groen en rood verlichtten de donkere kelder waar je glimmeringen van juwelen en drankjes zag mee dansen op de stevige beats die door de ruimte galmden- zie eens dit was nu hoe je de avond van start ging. Een ruimte vol mensen waar je je al dansen moest doorwurmen en enkele onwetende die hun versbestelde drankje in de lucht hielden en heerlijk verder dansten zonder door de hebben dat ene knappe kop deze skillvol uit hun handen plukte. Met één of ander cocktail en een ongeopend flejse bier waade ik me dan ook verder in de zee van mensen opzoek naar een knap kopje en mijn kijkers lieten me dan zeker ook niet in de steek. Knap en gekend, de limoengroene gloed liet haar donkere huid schitteren en je zou haast vermoeden dat haar donkere blik goud kleurde eens ze haar prooi zag of eerder herkende.
“Zie eens hier onze Zuri” spinde ik krols terwijl ik galant de cocktail in haar lege handen duwde en vervolgens mijn arm over haar schouder sloeg. “Hoelang dacht je je nog te gaan verstoppen voor mij? Ik had gehoopt dat je op z’n minst mij eens een bezoekje zou gebracht hebben vandaag.” een brede glimlach krulde om mijn lippen terwijl ik de vurige dame stangde. “Daarbij… Mag jij wel eigenlijk op dit soort verboden feestjes zijn? Straks trekken ze nog punten af” ik trok één van mijn wenkbrauwen op en liet mijn blik nog eens door de zaal scannen- een mooie verzameling van goed en kwaad kon je wel zeggen. Daarbij zag ik iets meer dan goeds onze kant opkomen, mijn arm verliet Zuri’s schouder om achter me om nog één of ander zoet drankje te pikken, want blijkbaar had ik Zuri in een eerder gesprek gestoord. “En wie is deze schoonheid wel niet?” met een knipoog schonk ik de net gepikte cocktail aan de hemelse blondine. “Zeg Zuri stel je ons niet eens aan elkaar voor?”
* Tellen het frans + vloeken > shit
I caught a golden trout! But the real treusure? Friendship - ACNH