• Lieve users,

Zoals jullie ondertussen weten, zijn we als modteam hard ons best aan het doen om het voortbestaan van Qreaties veilig te stellen. Helaas verloopt het contact met RJ tot dusver nog altijd slecht en worden onze berichten aanhoudelijk genegeerd. Daarom hebben we afgelopen dinsdag als modteam opnieuw samengezeten om te bespreken wat we nu nog kunnen doen en hebben we aan de hand daarvan weer een plan opgesteld. We hopen enorm dat we uiteindelijk toch nog met RJ in gesprek kunnen gaan, maar deze keer voelen we ons ook genoodzaakt om ons voor te bereiden op een worst-case scenario.

In dit topic leggen we uit wat we gaan doen als benaderingen A, B, C etc. doodlopen en er ook deze keer geen verandering plaatsvindt. Voor de duidelijkheid: zover zijn we dus nog absoluut niet. Dit is Plan Z.

Plan Z
    Als het echt niet anders kan, willen we overstappen naar een andere website die we in eigen beheer zullen hebben. Dit betekent het bouwen van een nieuw platform waar creaties op gedeeld kunnen worden en waar users met elkaar in contact kunnen komen op het forum. Een plek waar we als Qrew zelf de beslissingen kunnen nemen rondom het beheer van het platform; visueel, inhoudelijk en toekomstgericht, met een ICT'er achter de schermen die we vertrouwen en die bij ons in dienst zal zijn.

Laat het expliciet gezegd zijn: 'Plan Z' is het opblazen van de laatste reddingsboot op deze Titanic. We hopen met heel ons hart dat we toch nog contact met RJ kunnen krijgen en de problemen op kunnen lossen, zodat Qreaties gewoon kan blijven bestaan zoals we haar kennen. Maar als alle andere mogelijkheden uitgeput geraakt zijn, willen we niet pas op het allerlaatste moment moeten gaan nadenken over wat dan.

De toekomst van creaties: stap 0
    Terwijl we verdere stappen ondernemen, nemen we met jullie graag het zekere voor het onzekere. Mocht Qreaties onverwacht offline gaan, willen we dat er nog een directe lijn van contact tussen ons en jullie blijft bestaan. Ben je geïnteresseerd om eventueel mee te verhuizen naar een nieuw platform? Dan willen we je vragen om een emailadres met ons te delen waarop we je kunnen bereiken om je hiervan op de hoogte te stellen.

Disclaimer: Je mailadres zal extern worden opgeslagen in een adressenlijst en niet gedeeld worden met derden. We zullen enkel van je contactinformatie gebruikmaken om je te informeren rondom een nieuw platform en bijbehorend lidmaatschap, of verdere ontwikkelingen omtrent Qreaties.nl wanneer dat via dit forum niet meer mogelijk is.

Hoe geef ik mijn e-mailadres door?
    Dit mag via een privé bericht naar Anne / Taire. Gebruik daarvoor onderstaande constructie.

Onderwerp: Inschrijving contactinformatie

Ik wil graag gecontacteerd worden rondom verdere ontwikkelingen / veranderingen omtrent de site Qreaties.nl, in het bijzonder omtrent een eventuele overstap naar een ander platform.

[username]
    [voornaam]
    Mijn e-mailadres is: ..............

Ik geef toestemming dat deze informatie gebruikt mag worden ten behoeve van updates rondom Qreaties.nl en de promotie van een nieuw, vergelijkbaar platform.

We hopen uiteraard dat het hier niet toe hoeft te komen. Maar we verzekeren ons er graag van dat we een manier hebben om elkaar te vinden als er iets misgaat, voordat we elkaar eensklaps kwijt zijn.

Heel veel liefs
    Anne, Bes, Froukje & Melissa

If only humans could have vertical asymptotes ~ Quinn

Fijne geruststelling om een laatste noodplan te hebben, wederom hartelijk dank allemaal!

En tja... vm is de naam "Quizlet" weer vrij tegenwoordig? (A)

Mati en sheva yelu. This action will have no echo.

Samanthablaze schreef:
    Fijne geruststelling om een laatste noodplan te hebben, wederom hartelijk dank allemaal!

En tja... vm is de naam "Quizlet" weer vrij tegenwoordig? (A)

Volgens mij zat de engelse Quizlet toen te klieren over de naam dat ze wilde dat wij zo snel mogelijk van naam veranderden

[ bericht aangepast op 17 aug 2026 - 21:56 ]

Fijn om een laatste reddingsbootje paraat te hebben! Bedankt voor al jullie werk, Qrew! 🫶

its sea shanty time once again my fellow basterdsuikers of the ocean

Figners crossed and toes too (heart2)

Take it slow babe, I'm having too much fun with this xoxo.

Al vind ik het jammer dat jullie het moeten doen: bedankt voor al jullie werk en goede zorgen voor Q, Qrew.

O mia lost elan. Tu isag elythe.

Erg vervelend dat dit al zo ver heeft moeten komen, maar het is een slim idee om alvast alle gegevens te verzamelen om elkaar niet te verliezen.

"She would've made such a lovely bride, what a shame she's fucked in the head, " they said

Wat fijn dat er toch een plan B / Z is, ondanks de weinige tegenberichten van RJ. Hopelijk is het niet nodig, maar super fijn dat jullie je zo inzetten voor de website! (H)

Wat achterlijk toch dat het zo ver moet komen. :c

Het was al eens genoemd, maar Mitchells website is inmiddels ook uitgebreid met creaties en hij had al genoemd dat jullie daar verder kunnen als moderators, misschien valt dat toch nog te verkiezen boven helemaal opnieuw iets opbouwen (waarvoor je denk ik ook weer iemand moet inhuren met de skills?). Ik zit nu zo'n jaar of vier op rpgrealm en moet zeggen dat het contact altijd heel gemakkelijk is en de site echt heel goed onderhouden wordt.

Every villain is a hero in his own mind.

PB'tje gestuurd! 🫶

Caution first, always.

Ringwraith schreef:
    Wat achterlijk toch dat het zo ver moet komen. :c

Het was al eens genoemd, maar Mitchells website is inmiddels ook uitgebreid met creaties en hij had al genoemd dat jullie daar verder kunnen als moderators, misschien valt dat toch nog te verkiezen boven helemaal opnieuw iets opbouwen (waarvoor je denk ik ook weer iemand moet inhuren met de skills?). Ik zit nu zo'n jaar of vier op rpgrealm en moet zeggen dat het contact altijd heel gemakkelijk is en de site echt heel goed onderhouden wordt.

Ik vind rpgrealm ook heel prettig werken met codes etc

If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

Wat ontzettend jammer en vervelend dat jullie al aan zulke ernstige scenario's moeten denken... Ik wil ook echt mijn waardering uitspreken aan jullie, want jullie steken hier zoveel tijd, moeite en energie in. Ik hoop echt dat plan Z niet nodig zal zijn, maar wel heel fijn dat jullie dit zo hebben uitgedacht en voorbereid zijn. Het is super dat jullie je als team zo inzetten!

Ik heb meteen een PB'tje gestuurd. Ondanks dat ik geen heel actief lid meer ben, heeft deze site wel echt een plekje in mijn hart en heb ik hier een groot deel van mijn jeugd doorgebracht. Inmiddels heb ik al mijn story's handmatig gekopieerd en opgeslagen en hetzelfde ben ik momenteel aan het doen met een aantal berichten van vroeger die ik graag wil vereeuwigen (wat een werk is dat allemaal, haha!). Hopelijk is het allemaal voor niets, maar het is toch een fijn gevoel om het achter de hand te hebben.

If the compass breaks then follow your heart and I hope it leads you right back into my arms.