• Het is absoluut niet het meest belangrijke nieuws of onderwerp waar de EU onze mening over kan vragen, maar ik vind het op zich wel leuk.

De Europese Centrale Bank gaat nieuwe Eurobiljetten uitgeven en heeft een selectie van ontwerpen bekend gemaakt. Via een survey kunnen alle EU inwoners hun mening geven via deze link.

Ik ben natuurlijk heel benieuwd wat jullie voorkeur is en waarom. Onder de spoiler heb ik alle ontwerpen opgelijst.

Ontwerp A: Studio Joost Grootens

Ontwerp B: PunkFormStrich

Ontwerp C: Neue Gestaltung GmBH

Ontwerp D : Rudy Guedj and François Girard-Meunier

Ontwerp E: Myrsini Vardopoulou

Ontwerp F: Jan Robert Dünnweller

Ontwerp G: Rubio & del Amo and Cruz más Cruz

Ontwerp H: Atelier Goppel-Toperngpong

Ontwerp I: Isabelle Daëron

Ontwerp J: VIlle Tietäväinen

[ bericht aangepast op 23 juli 2026 - 21:22 ]

Historically, us queers have never asked for permission to exist. - Heartstopper

H en J spreken mij het meeste aan. Ik vind de vogels echt geweldig! Het ontwerp van H doet me ook een beetje denken aan de Zuid-Afrikaanse randen waar ze de big five op het geld hebben gedrukt. Dieren zijn altijd goed!
    De ontwerpen met mensen en historische figuren spreken mij minder aan en zien er ook een beetje uit als speelgoedgeld ofzo...

If the compass breaks then follow your heart and I hope it leads you right back into my arms.

Ik vind H & J wel mooi.

Ik begrijp alleen niet waarom het zonodig is om het te veranderen. Ik vind het wel goed zo.

[ bericht aangepast op 26 juli 2026 - 22:47 ]

Don't walk. Run, you sheep, run.