• Okeeee dus ik heb een game laptop gekocht om sims en paralives te kunnen spelen, om er vervolgens achter te komen dat dat een beetje te triggerend is door de focus op relaties :')

Aaaanyway nu ben ik dus op zoek naar leuke, niet te dure games om mij te vermaken. Ik speel wel eens Rollercoaster Tycoon en vond Zoo Tycoon ook geweldig. Bouwen en managen vind ik meestal leuk, waar je creativiteit kwijt kunt. En één van de grote issues is dat het niet te veel "flashy" mag zijn, want dan raak ik overprikkeld door mijn burnout/long covid.

En nu dacht ik, misschien hebben jullie wat? Ik heb ook een Nintendo Switch en een PS4 maar mijn laptop is nieuw, duur en het snelst haha dus die is het meest geschikt.

Ik heb een keer Animal Crossing gedaan maar ik vond het tot dusver een beetje saai xD. En Super Mario Odyssey is al vrij veel prikkels voor mij, doordat je veel om je heen kijkt enzo :")

If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

Het eerste waar ik aan denk is minecraft🤔

Every villain is a hero in his own mind.

Hou je van puzzel spelletjes? Ik ben mega verslaafd aan Home escapes

"A ship is safe in harbor, but that's not what ships are for"

Planet zoo! Ik geloof dat het nog voor maar een paar euro in de sale is op steam.

Edit: het is momenteel 2,25€ op steam, dus stel dat het toch iets te flashy is, dan valt het verlies goed mee.

[ bericht aangepast op 3 juli 2026 - 20:36 ]

Stardew Valley al eens geprobeerd? Feel-good game om je brein uit te zetten en alleen te focussen op welke crops je voor dit seizoen wil telen :3

En als je van bouwen houdt is Tiny Glade misschien een optie? Ik heb vaker liever wat meer actie in m'n games dus voor mij was het hem niet helemaal, maar je kunt eens wat playthroughs op YouTube kijken om te zien of het wat voor je is?

[ bericht aangepast op 3 juli 2026 - 21:56 ]

Dramatic

Ik weet niet of dit een optie is, maar ik heb laatst mijn DS weer eens gepakt en me zalig vermaakt met games daarop!

Omnia mutantur, nihil interit

Temeraire schreef:
    Planet zoo! Ik geloof dat het nog voor maar een paar euro in de sale is op steam.

Edit: het is momenteel 2,25€ op steam, dus stel dat het toch iets te flashy is, dan valt het verlies goed mee.

En je kan als het goed is 2 of 3 uur uitproberen bij steam en dan retourneren als je het niks vind.

Take it slow babe, I'm having too much fun with this xoxo.

Ik heb geen directe aanraders voor andere spellen, maar als iemand die de Sims iedere zoveel maanden intens speelt, kun je op zich een cheat gebruiken om je sims geen eenzaamheid te laten voelen en op andere bullshit focussen (zoals een baan of rare challenges). Dit doe je door eerst de cheats met ctrl+shift+c, dan testingcheats true te typen, en voor dit soort traits heb je dan de cheat sims.give_satisfaction_points [nummer zonder haakjes, ik doe meestal een keyboard smash van iets in de duizend lol]. Dan kan je naar je reward store (staat bij je aspiration vgm) en daar de trait "needs nobody" onderaan kiezen. (Of je sim een loner maken in hun persoonlijkheid, dat helpt ook al). Ik hoop heel erg dat dat je misschien helpt niet getriggerd te raken - ik speel zelf eigenlijk nooit verhalen rondom relaties (I'm more of a drown your sim in a pool kinda guy), dus weet dat er manieren zijn voor dit soort spellen waar jij wel plezier van kunt hebben <3 (Maar also you absolutely don't have to if you don't want to)

"I have love in me the likes of which you can scarcely imagine and rage the likes of which you would not believe."

Het enige waar ik aan kan denken is Stardew Valley. Ik heb eens in de zoveel tijd dat ik weer helemaal hyperfocused ben op dat spel en je kan het spelen zoals jezelf wil. Op weg naar perfection of gewoon lekker cozy bezig op je farm.

"Nice is different than good." SCORPlO > RPNZL

Librarian: Tidy Up the Arcane Library

Een chaotische pixie heeft alle boeken uit de kasten gegooid en je moet ze per categorie gaan sorteren. Kan zonder magic, kan met magic, wat jij maar wilt. Ik heb echt al 25 uur in die game zitten bijna, 2 runs gedaan (eentje met magic, eentje zonder). Serie aan ernaast of een leuk muziekje en boekjes op planken zetten. Je krijgt te zien wanneer ze goed staan, maar met de magie kan je dus ook checken welke kast je moet hebben of alles wat je in je hand hebt gelijk in de kast zetten als je voor de juiste kast staat, enz.
    De zooi aan boeken is misschien een beetje overwhelming, maar ik vond mijn no magic run eigenlijk best rustgevend door eerst alles te sorteren van wat op de begane grond hoort en op de 1e verdieping.

It finally happened - I'm slightly mad! ~ Queen

* Story of seasons: a wonderful life
    * Harvest Moon serie
    * Tomodachi life living the dream
    * My Sims cozy bundel
    * Sims 1, 2, 3 of 4
    * Steward Valley
    * Hogwarts Legacy
    * Endless Ocean
    * Murder on the orient express
    * Monument Valley
    * Miitopia
    * A little to the left
    * Disney dreamlight valley

If the compass breaks then follow your heart and I hope it leads you right back into my arms.

Bovenstaande +

House Flipper 1 of 2

Such a useless spell.

Catmint schreef:
    Librarian: Tidy Up the Arcane Library

Een chaotische pixie heeft alle boeken uit de kasten gegooid en je moet ze per categorie gaan sorteren. Kan zonder magic, kan met magic, wat jij maar wilt. Ik heb echt al 25 uur in die game zitten bijna, 2 runs gedaan (eentje met magic, eentje zonder). Serie aan ernaast of een leuk muziekje en boekjes op planken zetten. Je krijgt te zien wanneer ze goed staan, maar met de magie kan je dus ook checken welke kast je moet hebben of alles wat je in je hand hebt gelijk in de kast zetten als je voor de juiste kast staat, enz.
    De zooi aan boeken is misschien een beetje overwhelming, maar ik vond mijn no magic run eigenlijk best rustgevend door eerst alles te sorteren van wat op de begane grond hoort en op de 1e verdieping.

Ik heb deze onlangs gespeeld en het is echt belachelijk verslavend en ontspannend, een aanrader!
    Zelf heb ik niet meteen aanraders (of ik kan er met mijn vermoeide kop alleszins niet op komen), maar ik volg op Youtube wel deze vrouw en zij raadt veel cozy games aan. Misschien handig om een kijkje te nemen? Ze is een rustig type, dus ik denk dat de prikkels van de filmpjes wel meevallen.

Mijn brein breint zoals het breint.

Mocht je van dungeons&dragons houden: Baldur’s Gate 3