• Hee!

Ik weet niet of ik de enige ben, maar ik wil proberen het schrijven weer wat meer op te pakken. Echter schuilt imposter syndrome altijd ergens om de hoek, klaar om me naar beneden te halen en een writer's block te geven.

Nu kwam ik op Pinterest allemaal leuke kleine schrijfoefeningen tegen. En daar wil ik eigenlijk wel iets mee gaan doen. Maar toen dacht ik: misschien zijn er wel meer Q'ers die mee willen doen!

Dus mijn idee is het volgende: elke twee weken is er een opdracht waar je aan mee kunt doen. De opdrachten staan gewoon in deze beginpost op een rij met de datum van de deadline. Vind je een opdracht leuk en heb/maak je er tijd voor, dan kun je gewoon de opdracht schrijven en een linkje hier in het topic neerzetten. Je hoeft je dus niet in te schrijven!

Als het lukt, zet ik alle deelnemende opdrachten in de beginpost zodat iedereen ze kan teruglezen. Geen winnaars, geen druk, geen verplichtingen, maar gewoon lekker schrijven en plezier ervaren (: En het lijkt me echt grappig om te zien hoe verschillende mensen opdrachten verschillend oppakken!

Opdrachten

Ik zet hieronder vast een lijst van een aantal opdrachten die ik tegen was gekomen. Als jullie nog leuke opdrachten hebben, geef ze vooral mee! Hoe meer, hoe beter. Ik heb de data nog niet ingevuld omdat ik eerst wil weten of hier enthousiasme voor is. Elk verhaal is zo kort of lang als je zelf wilt.

• 31/07/2026 - Schrijf een verhaal vanuit het perspectief van een item in je slaapkamer
    • 14/08/2026 - Schrijf een verhaal over je grootste nachtmerrie
    • 28/08/2026 - Schrijf een (deel van een) hoofdstuk van het boek dat je nu leest vanuit het perspectief van een ander personage
    • 11/09/2026 - Schrijf een verhaal over een droom die je hebt gehad
    • 25/09/2026 - Schrijf een verhaal waarin elke regel van je favoriete nummer (indirect) voor komt
    • 09/10/2026 - Schrijf een verhaal in een genre waarin je nog nooit geschreven hebt
    • 23/10/2026 - Schrijf een verhaal dat plaatsvindt op een locatie waar je ooit geweest bent
    • 06/11/2026 - Schrijf een verhaal waarbij de eerste en de laatste zin hetzelfde zijn

[ bericht aangepast op 30 juni 2026 - 13:11 ]

If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

Ik wil alvast even toevoegen dat "elke twee weken" open staat voor aanpassing, én dat je uiteraard niet per se elke twee weken een nieuw verhaal hóeft te schrijven, maar dat je iig het verhaal voor de deadline af hebt. Je mag er dus ook prima langer over doen als je dat een leuk onderwerp vindt. En het mag een hoofdstuk zijn of meerdere. Alles vrij, gewoon om de liefhebber weer aan het schrijven te krijgen en de drempel te verlagen om aan je eigen verhaal te werken (:

Dit is zó leuk! Als ik meer tijd had zou ik meedoen! Hopelijk in de toekomst (blush)

|| Thy hatred only wakes a smile. ||

Zoya schreef:
    Dit is zó leuk! Als ik meer tijd had zou ik meedoen! Hopelijk in de toekomst (blush)

Het idee is wel dat je gewoon alleen meedoet met de oefeningen die je uitkomen (: Dus geen inschrijving nodig, als je een keer tijd en inspiratie hebt gewoon iets leuks schrijven hehe.

En gezien ikzelf wel van plan ben om hieraan mee te doen, denk ook vooral mee aan leuke opdrachten hihi

Catan schreef:
    (...)

Het idee is wel dat je gewoon alleen meedoet met de oefeningen die je uitkomen (: Dus geen inschrijving nodig, als je een keer tijd en inspiratie hebt gewoon iets leuks schrijven hehe.

En gezien ikzelf wel van plan ben om hieraan mee te doen, denk ook vooral mee aan leuke opdrachten hihi

Oh tof! Dan hou ik dit topic in de gaten!

|| Thy hatred only wakes a smile. ||

Ik ga denk ik zeker wel eens meedoen hier en daar! Leuke motivatie. (:

Tijd voor koffie.

Ik heb er maar gewoon deadlines bij gezet, hehe. Ik ga proberen aan elke keer mee te doen, maar gewoon even kijken of het lukt natuurlijk. Maar de eerste heb ik over een maand gezet! Leuk als er meer mensen meedoen, maar alleen als het lukt natuurlijk ^^

Even een MT want deze opdrachten klinken leuk, heb wel de ergste executieve dysfunctie die men maar hebben kan, maar ik hoop een aantal van deze stukken te kunnen schrijven voordat de officiële deadlines er zijn (: Leuk initiatief!

"I have love in me the likes of which you can scarcely imagine and rage the likes of which you would not believe."

Oh echt super leuk!