• Hoi lieverds

Eind deze zomer ga ik trouwen (yay!) en ik heb een prachtige bruidsjurk gevonden (dubbel yay!) maarrr ik heb een boob-shaped probleem. Ik heb al verschillende zaken geprobeerd onder de jurk maar je blijft nog steeds de vorm/rand van de beha/plakker zien.
    Tot nu toe heb ik een plakbeha en tepelstickers geprobeerd:

De jurk heeft een open rug dus een beha met bandje is niet echt een optie.
    Wie heeft de gouden tip? (wedding)

Disclaimer: normaal ben ik een free the nipple-girlie maar met 160 gasten op een (hopelijk) warme dag, zie ik dat wat minder zitten

[ bericht aangepast op 2 juni 2026 - 15:39 ]

"A ship is safe in harbor, but that's not what ships are for"

Samanthablaze schreef:
    (...)

Hmmm dit is super slim! Ik ga dit idee ook maar even aan mijn verloofde voorleggen... In principe hadden we geen lunch op de planning staan maar wat je zegt over dat handjes schudden is wel héél waar. En ik heb daar zelf ook echt een hekel aan

En dat over die gastenlijst, dat voel ik. Alleen met onze gezinnen komen Ilse en ik al op 12 mensen uit, en dan hebben we het nog niet eens over de rest van de familie (ze heeft zo belachelijk veel neefjes en nichtjes help). Onder het mom van "iedere gast op de bruiloft kost fucking 10 euro per uur" heb ik mijn ooms en tantes, waar ik toch niets mee heb, maar van de lijst gekukeld :')

Ga binnenkort zelf een jurk passen; mocht ik oplossingen vinden, dan hoor je het van me. En verder spiek ik lekker mee naar de tips van anderen :')

Ik kan er ook gewoon niet tegen als je op de dansvloer staat en er allemaal mensen naar je staan te kijken langs de zijkant (zoals oudere nonkels en tantes). Dus de mensen van het avondfeest zijn enkel onze vrienden, waarvan we weten dat zij ook graag dansen (: een groepje van ongeveer 65 mensen, zodat je daarmee de avond kan afsluiten.
    Ik heb dit concept btw volledig gestolen van mijn neef, die het ongeveer ook zo gaat doen (maar dan verdeeld over 2 dagen).

En graag, dankjewel!

"A ship is safe in harbor, but that's not what ships are for"

(Jemig... Ik wilde reageren in dit topic met mijn eigen "ervaring" en toen besefte ik dat ik dit jaar alweer 5 jaar getrouwd ben... 🥲 Waar blijft de tijd?!)

Anyway.
    Als je trouwt op een warme (na)zomerdag, dan zou ik zo'n plak BH proberen te vermijden.
    Ik ben zelf ook getrouwd op een warme lentedag (in juni) en ik droeg ook zo'n plak BH onder mijn trouwjurk, maar vanwege de warmte (lees: en dus het zweet) liet deze (gevoelsmatig) steeds los.
    Maar of dat ook écht zo was of dat dit dus vooral mijn gevoel was, dat laat ik even in het midden, maar in mijn hoofd was ik daar wel veel mee bezig.
    Zonde van zo'n prachtige dag! ❤️

(Maar dit heeft mijn trouwdag dan weer niet minder prachtig gemaakt 🥹)

Verder kan ik je dus, helaas, geen beter alternatief geven.
    Hopelijk vind je deze wel!

“Find what you love and do it for the rest of your life” - Matthew Gubler

Ik stalk even mee in dit topic, deels voor de toekomstige foto's (heheh) en deels omdat mijn twee opties van laatst (1: strapless bh die afzakte en 2: bh met bandjes gekruist over mijn hals die op een gegeven moment wel heel strak om m'n nek zaten) waren niet het :'D

Dramatic

Deze heb ik ooit gebruikt

If you want the rainbow, you gotta put up with the rain