Gisteren heb ik voor het eerst boob tape geprobeerd! Terwijl ik het aan het optapen was, dacht ik nog dat ik hier wel even een recensie kon achterlaten, mocht je nog een zoektocht ondergaan.
Ik heb voor 7.50 euro een rolletje boob tape gekocht. Het is best wel veel, je kunt er sowieso langer meedoen. Het is wel handig om vooraf even wat handleidingartikeltjes door te spitten wat handig is voor jouw jurk of Youtubevideos te kijken waarin mensen uitleggen hoe je het best kan tapen. Er zijn namelijk meerdere manieren waarop je kan tapen, afhankelijk van hoe je wilt dat je boobs eruit zien of hoe je jurk eruit ziet (en waar de tape dus niet kan zijn).
Ik had zelf een jurk aan met een lage rug én spaghettibandjes, dus eigenlijk kon de tape nauwelijks op plekken zitten.
Onto the tape: het nadeel van deze review is dat ik vooraf geen tijd had om uit te zoeken hoe je moet tapen én ik had überhaupt maar twintig minuten voorbereidingstijd. Daardoor zijn mijn ervaringen een beetje under duress. 🥲 Gelukkig had een vriendin in het voorbijgaan gezegd hoe zij het normaal deed, dus ik had een hele vage omschrijving van wat ik zou kunnen doen. Ik had geen schaar bij me, dat is wel heel belangrijk om bij je te hebben. Uiteindelijk kon ik een botte schaar lenen, maar daardoor was het soms lastig om stukjes goed af te knippen.
Op het pakje staat dat het hypoallergeen en latexvrij is, wat ik sterk betwijfelde, want ik heb een enorm gevoelige huid en ik had geen beeld van lijm op m'n huid die NIET een reactie zou veroorzaken. MAAR: het was daadwerkelijk hypoallergeen, ik heb nergens last van gehad.
Verder moest ik dus haastig tapen, maar het zat nog steeds hartstikke goed. De tape plakt wel enorm aan zichzelf als je niet oppast dus dat is wat gefrutsel, maar toen ik eenmaal bezig was, bleef m'n boob echt zitten zoals ik het wilde als ik de tape had vastgeplakt. Uiteindelijk zag het er, zelfs ik als haastige boobtapeleek, helemaal goed uit. Ik ben super tevreden en ik denk dat ik het vaker ga gebruiken. Die vriendin zei dat zij het zelf gebruikte voor zomerkleren en ik ga het ook doen, denk ik.
Qua bouw heb ik best wel wat boob voor m'n frame, wat er ook voor zorgde dat ik twijfelde aan de werking ervan, maar het heeft m'n verwachtingen behoorlijk overtroffen.
Ik zie alleen juist ook de ervaring van de persoon boven me, dat is wel echt vervelend. Zelf heb ik dat totaal niet gehad. Het eraf halen was niet leuk, maar het was vergelijkbaar met een pleister. Op sommige plekken nog wel minder (maar op plekken waar de huid wat gevoeliger is, deed het wel wat meer zeer). Belangrijk is wel om echt gevoelige, intieme huid te bedekken. Ik heb een wattenschijfje uit elkaar gehaald en beide helften op plekken gelegd waar dat nodig was. 
Dus ik zou het wel behoorlijk aanraden. Misschien kun je een keer een rolletje kopen en het een hele dag uitproberen? Kijken of het bevalt?
Hopelijk heb je hier wat aan! Ik ga nu stoppen met typen, ik voel me een soort reclameambassadeur voor boobtape
Tijd voor koffie.