• Hoi lieverds

Eind deze zomer ga ik trouwen (yay!) en ik heb een prachtige bruidsjurk gevonden (dubbel yay!) maarrr ik heb een boob-shaped probleem. Ik heb al verschillende zaken geprobeerd onder de jurk maar je blijft nog steeds de vorm/rand van de beha/plakker zien.
    Tot nu toe heb ik een plakbeha en tepelstickers geprobeerd:

De jurk heeft een open rug dus een beha met bandje is niet echt een optie.
    Wie heeft de gouden tip? (wedding)

Disclaimer: normaal ben ik een free the nipple-girlie maar met 160 gasten op een (hopelijk) warme dag, zie ik dat wat minder zitten

[ bericht aangepast op 2 juni 2026 - 15:39 ]

"A ship is safe in harbor, but that's not what ships are for"

Samanthablaze schreef:
    (...)

Hmmm dit is super slim! Ik ga dit idee ook maar even aan mijn verloofde voorleggen... In principe hadden we geen lunch op de planning staan maar wat je zegt over dat handjes schudden is wel héél waar. En ik heb daar zelf ook echt een hekel aan

En dat over die gastenlijst, dat voel ik. Alleen met onze gezinnen komen Ilse en ik al op 12 mensen uit, en dan hebben we het nog niet eens over de rest van de familie (ze heeft zo belachelijk veel neefjes en nichtjes help). Onder het mom van "iedere gast op de bruiloft kost fucking 10 euro per uur" heb ik mijn ooms en tantes, waar ik toch niets mee heb, maar van de lijst gekukeld :')

Ga binnenkort zelf een jurk passen; mocht ik oplossingen vinden, dan hoor je het van me. En verder spiek ik lekker mee naar de tips van anderen :')

Ik kan er ook gewoon niet tegen als je op de dansvloer staat en er allemaal mensen naar je staan te kijken langs de zijkant (zoals oudere nonkels en tantes). Dus de mensen van het avondfeest zijn enkel onze vrienden, waarvan we weten dat zij ook graag dansen (: een groepje van ongeveer 65 mensen, zodat je daarmee de avond kan afsluiten.
    Ik heb dit concept btw volledig gestolen van mijn neef, die het ongeveer ook zo gaat doen (maar dan verdeeld over 2 dagen).

En graag, dankjewel!

(Jemig... Ik wilde reageren in dit topic met mijn eigen "ervaring" en toen besefte ik dat ik dit jaar alweer 5 jaar getrouwd ben... 🥲 Waar blijft de tijd?!)

Anyway.
    Als je trouwt op een warme (na)zomerdag, dan zou ik zo'n plak BH proberen te vermijden.
    Ik ben zelf ook getrouwd op een warme lentedag (in juni) en ik droeg ook zo'n plak BH onder mijn trouwjurk, maar vanwege de warmte (lees: en dus het zweet) liet deze (gevoelsmatig) steeds los.
    Maar of dat ook écht zo was of dat dit dus vooral mijn gevoel was, dat laat ik even in het midden, maar in mijn hoofd was ik daar wel veel mee bezig.
    Zonde van zo'n prachtige dag! ❤️

(Maar dit heeft mijn trouwdag dan weer niet minder prachtig gemaakt 🥹)

Verder kan ik je dus, helaas, geen beter alternatief geven.
    Hopelijk vind je deze wel!

“Find what you love and do it for the rest of your life” - Matthew Gubler

Ik stalk even mee in dit topic, deels voor de toekomstige foto's (heheh) en deels omdat mijn twee opties van laatst (1: strapless bh die afzakte en 2: bh met bandjes gekruist over mijn hals die op een gegeven moment wel heel strak om m'n nek zaten) waren niet het :'D

Dramatic

Deze heb ik ooit gebruikt

If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

Boobtape was voor mij geen succes. Ik heb voor mijn postuur een grote cupmaat (75E) en heb vorig jaar voor het eerst boobtape gebruikt als gast op een bruiloft op een hete zomerdag omdat ik een jurk droeg met een open rug. Maar toen ik tijdens het feest ging dansen schuurde mijn huid veel onder de tape waardoor ik heel veel wondjes kreeg, waarbij er ook heel veel vocht vrij kwam terwijl de avond net was begonnen. Ik heb maanden lang littekens gehad. Voor mijn eigen trouwjurk had ik cups erin laten naaien.

Gisteren heb ik voor het eerst boob tape geprobeerd! Terwijl ik het aan het optapen was, dacht ik nog dat ik hier wel even een recensie kon achterlaten, mocht je nog een zoektocht ondergaan.

Ik heb voor 7.50 euro een rolletje boob tape gekocht. Het is best wel veel, je kunt er sowieso langer meedoen. Het is wel handig om vooraf even wat handleidingartikeltjes door te spitten wat handig is voor jouw jurk of Youtubevideos te kijken waarin mensen uitleggen hoe je het best kan tapen. Er zijn namelijk meerdere manieren waarop je kan tapen, afhankelijk van hoe je wilt dat je boobs eruit zien of hoe je jurk eruit ziet (en waar de tape dus niet kan zijn).
    Ik had zelf een jurk aan met een lage rug én spaghettibandjes, dus eigenlijk kon de tape nauwelijks op plekken zitten.

Onto the tape: het nadeel van deze review is dat ik vooraf geen tijd had om uit te zoeken hoe je moet tapen én ik had überhaupt maar twintig minuten voorbereidingstijd. Daardoor zijn mijn ervaringen een beetje under duress. 🥲 Gelukkig had een vriendin in het voorbijgaan gezegd hoe zij het normaal deed, dus ik had een hele vage omschrijving van wat ik zou kunnen doen. Ik had geen schaar bij me, dat is wel heel belangrijk om bij je te hebben. Uiteindelijk kon ik een botte schaar lenen, maar daardoor was het soms lastig om stukjes goed af te knippen.

Op het pakje staat dat het hypoallergeen en latexvrij is, wat ik sterk betwijfelde, want ik heb een enorm gevoelige huid en ik had geen beeld van lijm op m'n huid die NIET een reactie zou veroorzaken. MAAR: het was daadwerkelijk hypoallergeen, ik heb nergens last van gehad.

Verder moest ik dus haastig tapen, maar het zat nog steeds hartstikke goed. De tape plakt wel enorm aan zichzelf als je niet oppast dus dat is wat gefrutsel, maar toen ik eenmaal bezig was, bleef m'n boob echt zitten zoals ik het wilde als ik de tape had vastgeplakt. Uiteindelijk zag het er, zelfs ik als haastige boobtapeleek, helemaal goed uit. Ik ben super tevreden en ik denk dat ik het vaker ga gebruiken. Die vriendin zei dat zij het zelf gebruikte voor zomerkleren en ik ga het ook doen, denk ik.

Qua bouw heb ik best wel wat boob voor m'n frame, wat er ook voor zorgde dat ik twijfelde aan de werking ervan, maar het heeft m'n verwachtingen behoorlijk overtroffen.

Ik zie alleen juist ook de ervaring van de persoon boven me, dat is wel echt vervelend. Zelf heb ik dat totaal niet gehad. Het eraf halen was niet leuk, maar het was vergelijkbaar met een pleister. Op sommige plekken nog wel minder (maar op plekken waar de huid wat gevoeliger is, deed het wel wat meer zeer). Belangrijk is wel om echt gevoelige, intieme huid te bedekken. Ik heb een wattenschijfje uit elkaar gehaald en beide helften op plekken gelegd waar dat nodig was. :Y)

Dus ik zou het wel behoorlijk aanraden. Misschien kun je een keer een rolletje kopen en het een hele dag uitproberen? Kijken of het bevalt?

Hopelijk heb je hier wat aan! Ik ga nu stoppen met typen, ik voel me een soort reclameambassadeur voor boobtape

Tijd voor koffie.

Mogen wij het merk weten? :Y)
    Want mijn huid is idd echt zeer gevoelig voor dit soort dingen (had ooit kinetische tape en boiii dat gaf een rash voor weken) dus een hypoallergene klinkt worth om eens te proberen

Dramatic

Zaalvoetbalclub schreef:
    Gisteren heb ik voor het eerst boob tape geprobeerd! Terwijl ik het aan het optapen was, dacht ik nog dat ik hier wel even een recensie kon achterlaten, mocht je nog een zoektocht ondergaan.

Ik heb voor 7.50 euro een rolletje boob tape gekocht. Het is best wel veel, je kunt er sowieso langer meedoen. Het is wel handig om vooraf even wat handleidingartikeltjes door te spitten wat handig is voor jouw jurk of Youtubevideos te kijken waarin mensen uitleggen hoe je het best kan tapen. Er zijn namelijk meerdere manieren waarop je kan tapen, afhankelijk van hoe je wilt dat je boobs eruit zien of hoe je jurk eruit ziet (en waar de tape dus niet kan zijn).
    Ik had zelf een jurk aan met een lage rug én spaghettibandjes, dus eigenlijk kon de tape nauwelijks op plekken zitten.

Onto the tape: het nadeel van deze review is dat ik vooraf geen tijd had om uit te zoeken hoe je moet tapen én ik had überhaupt maar twintig minuten voorbereidingstijd. Daardoor zijn mijn ervaringen een beetje under duress. 🥲 Gelukkig had een vriendin in het voorbijgaan gezegd hoe zij het normaal deed, dus ik had een hele vage omschrijving van wat ik zou kunnen doen. Ik had geen schaar bij me, dat is wel heel belangrijk om bij je te hebben. Uiteindelijk kon ik een botte schaar lenen, maar daardoor was het soms lastig om stukjes goed af te knippen.

Op het pakje staat dat het hypoallergeen en latexvrij is, wat ik sterk betwijfelde, want ik heb een enorm gevoelige huid en ik had geen beeld van lijm op m'n huid die NIET een reactie zou veroorzaken. MAAR: het was daadwerkelijk hypoallergeen, ik heb nergens last van gehad.

Verder moest ik dus haastig tapen, maar het zat nog steeds hartstikke goed. De tape plakt wel enorm aan zichzelf als je niet oppast dus dat is wat gefrutsel, maar toen ik eenmaal bezig was, bleef m'n boob echt zitten zoals ik het wilde als ik de tape had vastgeplakt. Uiteindelijk zag het er, zelfs ik als haastige boobtapeleek, helemaal goed uit. Ik ben super tevreden en ik denk dat ik het vaker ga gebruiken. Die vriendin zei dat zij het zelf gebruikte voor zomerkleren en ik ga het ook doen, denk ik.

Qua bouw heb ik best wel wat boob voor m'n frame, wat er ook voor zorgde dat ik twijfelde aan de werking ervan, maar het heeft m'n verwachtingen behoorlijk overtroffen.

Ik zie alleen juist ook de ervaring van de persoon boven me, dat is wel echt vervelend. Zelf heb ik dat totaal niet gehad. Het eraf halen was niet leuk, maar het was vergelijkbaar met een pleister. Op sommige plekken nog wel minder (maar op plekken waar de huid wat gevoeliger is, deed het wel wat meer zeer). Belangrijk is wel om echt gevoelige, intieme huid te bedekken. Ik heb een wattenschijfje uit elkaar gehaald en beide helften op plekken gelegd waar dat nodig was. :Y)

Dus ik zou het wel behoorlijk aanraden. Misschien kun je een keer een rolletje kopen en het een hele dag uitproberen? Kijken of het bevalt?

Hopelijk heb je hier wat aan! Ik ga nu stoppen met typen, ik voel me een soort reclameambassadeur voor boobtape

i need u to review every single thing ever

help

Cabeswater schreef:
    (...)

i need u to review every single thing ever

seconded

Het roddelblad in mij zit gelijk te roepen, 'Girl, spill the teaaaa!' - Maxime

Zaalvoetbalclub schreef:

Omg dit is zo handig, dankjewel!
    Zou je inderdaad je boobtape kunnen doorgeven? Dan ga ik eens wat tutorials opzoeken en aan de slag :Y)
    Heb je de dag zelf nog problemen gehad met zweet oid?

@Loïs & Bes Dit is de boobtape die ik heb gebruikt! Ik heb 'm tijdens een dagtripje in de winkel gekocht, maar volgens mij kan je 'm ook bestellen. Laat me even weten als dat niet lukt, ik ben héél misschien binnenkort weer in de buurt. Qua zweet moet ik zeggen dat ik het alleen tijdens een avondfeest heb gedragen. Ik heb die avond wel veel gedanst en niets gemerkt, maar het was dus niet zo warm als een dagprogramma. Misschien is het bij zo'n dag wel handig om 'm na een tijdje te verversen als ik Lunox' ervaring zo lees.

@Marthe & Froukje Jullie zijn lief :Y) Ik review met alle liefde alle gewenste producten

[ bericht aangepast op 17 juni 2026 - 12:29 ]

Tijd voor koffie.

Zaalvoetbalclub schreef:
    @Loïs & Bes Dit is de boobtape die ik heb gebruikt! Ik heb 'm tijdens een dagtripje in de winkel gekocht, maar volgens mij kan je 'm ook bestellen. Laat me even weten als dat niet lukt, ik ben héél misschien binnenkort weer in de buurt. Qua zweet moet ik zeggen dat ik het alleen tijdens een avondfeest heb gedragen. Ik heb die avond wel veel gedanst en niets gemerkt, maar het was dus niet zo warm als een dagprogramma. Misschien is het bij zo'n dag wel handig om 'm na een tijdje te verversen als ik Lunox' ervaring zo lees.

@Marthe & Froukje Jullie zijn lief :Y) Ik review met alle liefde alle gewenste producten

Met een snelle google search kom ik erop uit dat het boobtape is van het merk CureTape.
    Bol.com verkoopt het hier. Ik denk wel dat het dezelfde is als bij jou Sil?
    Zo ja, ga ik hem meteen bestellen en uitproberen (:

Frodo schreef:
    (...)

Met een snelle google search kom ik erop uit dat het boobtape is van het merk CureTape.
    Bol.com verkoopt het hier. Ik denk wel dat het dezelfde is als bij jou Sil?
    Zo ja, ga ik hem meteen bestellen en uitproberen (:

Hmmmm, zou kunnen. Ik kan zelf de link tussen deze boob tape en die van CureTape niet vinden, maar het ziet er wel hetzelfde uit (al lijkt die van mij iets donkerder, maar dat kan ook de foto zijn) en het heeft dezelfde afmetingen. Het enige verschil is dat bij Bol.com op de achterkant van de tape 'High Quality Tape' staat en bij mij 'Kinesiology Tape'. Dus ik denk dat het wel hetzelfde is!

Tijd voor koffie.