• Hoi lieverds

Eind deze zomer ga ik trouwen (yay!) en ik heb een prachtige bruidsjurk gevonden (dubbel yay!) maarrr ik heb een boob-shaped probleem. Ik heb al verschillende zaken geprobeerd onder de jurk maar je blijft nog steeds de vorm/rand van de beha/plakker zien.
    Tot nu toe heb ik een plakbeha en tepelstickers geprobeerd:

De jurk heeft een open rug dus een beha met bandje is niet echt een optie.
    Wie heeft de gouden tip? (wedding)

Disclaimer: normaal ben ik een free the nipple-girlie maar met 160 gasten op een (hopelijk) warme dag, zie ik dat wat minder zitten

[ bericht aangepast op 2 juni 2026 - 15:39 ]

"A ship is safe in harbor, but that's not what ships are for"

Heel veel mensen zweren bij tape?? Dat kun je op verschillende manieren plakken, schijnt. Ik heb het zelf nooit geprobeerd, maar ik hoor wel vaak goede verhalen erover

Tijd voor koffie.

Overigens bedoel ik hiermee van die speciale tape voor borsten, niet gewoon duct tape

Tijd voor koffie.

Zaalvoetbalclub schreef:
    Overigens bedoel ik hiermee van die speciale tape voor borsten, niet gewoon duct tape

owie

help

Zaalvoetbalclub schreef:
    Heel veel mensen zweren bij tape?? Dat kun je op verschillende manieren plakken, schijnt. Ik heb het zelf nooit geprobeerd, maar ik hoor wel vaak goede verhalen erover

Ik heb een rol tape maar die komt zo snel los, dat ik hem zelf amper gebruik. Maar misschien heb ik gewoon de verkeerde? :')
    Hebben er mensen ervaring met tape die ze willen delen? <3

No boobies here, but let's accept gay stereotypes and the fact that women talk about their womenstruggles with me.

Ik weet van een vriendin dat ze cups in haar bruidsjurk heeft laten naaien. Zou dat bij jouw jurk eventueel een optie kunnen zijn?

En nog belangrijk: we will need pictures of your day.

[ bericht aangepast op 2 juni 2026 - 19:46 ]

We will not be quiet, Stonewall was a riot!

Ik heb geen idee, maar lees ff mee (iets met volgend jaar zelf trouwen en maybe ook boob-shaped issues gaan hebben).

Also, 160 mensen?!?!?! Waar haal je die vandaan en hoe betaal je daar voor, holy kokosnoten

It finally happened - I'm slightly mad! ~ Queen

Babygirlvo schreef:
    No boobies here, but let's accept gay stereotypes and the fact that women talk about there womenstruggles with me.

Ik weet van een vriendin dat ze cups in haar bruidsjurk heeft laten naaien. Zou dat bij jouw jurk eventueel een optie kunnen zijn?

En nog belangrijk: we will need pictures of your day.

Ja dit ging ik ook nog zeggen!

help

Catmint schreef:
    Ik heb geen idee, maar lees ff mee (iets met volgend jaar zelf trouwen en maybe ook boob-shaped issues gaan hebben).

Also, 160 mensen?!?!?! Waar haal je die vandaan en hoe betaal je daar voor, holy kokosnoten

ja, die holy kokosnoten zijn atm het probleem dus
    --

OT: ik zou zelf inderdaad gaan kijken naar eventuele opties om cups in de jurk te kunnen laten naaien, of te zoeken naar wat grotere siliconen nipple covers die netter aansluiten op de huid. Heb hier verder zelf geen tried-and-true aanraders nog voor om mee te kunnen helpen, helaas.

Wat voor neklijn heeft de jurk? Strapless of halter? Met de halter heb je maybe nog iets meer bh-opties

en foto's, yes, please

Het roddelblad in mij zit gelijk te roepen, 'Girl, spill the teaaaa!' - Maxime

Is een bustier geen optie?

"Nice is different than good." SCORPlO > RPNZL

Catmint schreef:

Sidenote: ze zijn alleen tijdens de ceremonie met 160. We hebben ons feest opgesplitst in twee delen, de lunch-mensen en de avond-mensen (: de lunch-mensen gaan na de ceremonie naar huis en de avond-mensen starten met de ceremonie, om daarna een pizza te eten en te dansen!
    Bij 'traditionele trouwfeesten' (of hoe je het ook wil noemen) komt de tweede groep mensen erbij tijdens het avondfeest, waardoor je als bruidspaar een half uur handjes staat te schudden met mensen die je er niet bij wou tijdens het dagfeest :') dat wouden we niet so we mixed it up a little.
    Ennn wacht maar tot je je eigen gastenlijst maakt haha, wij wilden ook een kleine trouw en plots zaten we aan 160.

@Jarne: you are always welcome, no matter the topic of discussion <3
    Hmmm ik weet niet cups innaaien een optie is, omdat het redelijk dunne stof is en ik vrees dat je dat ook gewoon gaat zien ... Ik zal het een aan de naaister vragen tho, zij heeft mijn jurk ook korter gemaakt

@Froukje: HAH to the coconut-joke
    Daar dacht ik ook al aan, misschien ook iets hoogwaardigere covers? Mijn huidige waren iets van €8 uit de Calzedonia, idk of dat een verschil zou maken

@RPNZL: De jurk heeft een open rug en een beetje buik (without spoiling too much), dus een bustier is niet meteen een optie. Bedankt om mee te denken tho <3

OH EN ALSO: foto's komen er zeker aan hehe, maar eerst even trouwen <3
    AHH I'm so excited

Frodo schreef:
    (...)

Sidenote: ze zijn alleen tijdens de ceremonie met 160. We hebben ons feest opgesplitst in twee delen, de lunch-mensen en de avond-mensen (: de lunch-mensen gaan na de ceremonie naar huis en de avond-mensen starten met de ceremonie, om daarna een pizza te eten en te dansen!
    Bij 'traditionele trouwfeesten' (of hoe je het ook wil noemen) komt de tweede groep mensen erbij tijdens het avondfeest, waardoor je als bruidspaar een half uur handjes staat te schudden met mensen die je er niet bij wou tijdens het dagfeest :') dat wouden we niet so we mixed it up a little.
    Ennn wacht maar tot je je eigen gastenlijst maakt haha, wij wilden ook een kleine trouw en plots zaten we aan 160.

@Jarne: you are always welcome, no matter the topic of discussion <3
    Hmmm ik weet niet cups innaaien een optie is, omdat het redelijk dunne stof is en ik vrees dat je dat ook gewoon gaat zien ... Ik zal het een aan de naaister vragen tho, zij heeft mijn jurk ook korter gemaakt

@Froukje: HAH to the coconut-joke
    Daar dacht ik ook al aan, misschien ook iets hoogwaardigere covers? Mijn huidige waren iets van €8 uit de Calzedonia, idk of dat een verschil zou maken

@RPNZL: De jurk heeft een open rug en een beetje buik (without spoiling too much), dus een bustier is niet meteen een optie. Bedankt om mee te denken tho <3

Off-topic:
    Dat is wel echt slim! En pizza, omg, ik wil ook pizza/pasta op m'n bruiloft haha.
    Tbf merkten wij het ook wel al hoor, gezien we zodra we groter gingen dan de lijst die we nu hebben ineens 20 man extra hadden zonder veel moeite. Want als je X en Y uitnodigt, dan zijn A en B ook op ongeveer gelijke "rang" om uit te nodigen. En als ik mensen van ballet zou uitnodigen, zou hij ook mensen van boogschieten/iaido mogen uitnodigen ofc. Maar voor nu is het alleen ouders, zussen, oma's en opa's, en 4 goede vrienden. Maybe dat er nog wat vrienden bij komen, maar dat is nog even zien wat we precies willen doen. In ieder geval geen feest voor 50 man, dat geld steken we liever in een honeymoon.

On-topic: Ik kan vrijdag aan een van de balletmeiden vragen hoe zij het heeft gedaan vorig jaar? Ik dacht dat haar jurk ook een redelijk open rug had from what I remember.

Catmint schreef:
    (...)

Off-topic:
    Dat is wel echt slim! En pizza, omg, ik wil ook pizza/pasta op m'n bruiloft haha.
    Tbf merkten wij het ook wel al hoor, gezien we zodra we groter gingen dan de lijst die we nu hebben ineens 20 man extra hadden zonder veel moeite. Want als je X en Y uitnodigt, dan zijn A en B ook op ongeveer gelijke "rang" om uit te nodigen. En als ik mensen van ballet zou uitnodigen, zou hij ook mensen van boogschieten/iaido mogen uitnodigen ofc. Maar voor nu is het alleen ouders, zussen, oma's en opa's, en 4 goede vrienden. Maybe dat er nog wat vrienden bij komen, maar dat is nog even zien wat we precies willen doen. In ieder geval geen feest voor 50 man, dat geld steken we liever in een honeymoon.

On-topic: Ik kan vrijdag aan een van de balletmeiden vragen hoe zij het heeft gedaan vorig jaar? Ik dacht dat haar jurk ook een redelijk open rug had from what I remember.

Yesss er komt een foodtruck met een oven ter plaatste pizza's bakken! We zijn op voorhand gaan proeven en het zijn zo'n dunne bodem-pizza's, I love those. Ik zou ze 100% aanraden maar ik denk dat wij wel een einde van elkaar wonen haha
    En dat is exact hoe het gegaan is. Jij nodigt je neven en nichten allemaal uit? Dan moet ik dat ook doen. Bij een huwelijk zitten er ook wel wat 'moet'jes' tussen, helaas (zoals de nonkel van mijn verloofde, die ik 2 keer in mijn leven heb gezien en waar ik amper 10 woorden mee heb gewisseld). So good for you, als je dat kan vermijden!

OT: oeh dat zou heel fijn zijn, dankjewel <3

Frodo schreef:
    (...)

Yesss er komt een foodtruck met een oven ter plaatste pizza's bakken! We zijn op voorhand gaan proeven en het zijn zo'n dunne bodem-pizza's, I love those. Ik zou ze 100% aanraden maar ik denk dat wij wel een einde van elkaar wonen haha
    En dat is exact hoe het gegaan is. Jij nodigt je neven en nichten allemaal uit? Dan moet ik dat ook doen. Bij een huwelijk zitten er ook wel wat 'moet'jes' tussen, helaas (zoals de nonkel van mijn verloofde, die ik 2 keer in mijn leven heb gezien en waar ik amper 10 woorden mee heb gewisseld). So good for you, als je dat kan vermijden!

OT: oeh dat zou heel fijn zijn, dankjewel <3

Denk dat het wat ver weg is inderdaad, maar misschien dat er bij ons in de buurt ook wel iets soortgelijks aanwezig is.

Wij proberen ons wel van die 'moet'jes te weerhouden, juist omdat je dan ineens die oom daar hebt staan die je eigenlijk helemaal niet wilde uitnodigen. Ik nodig wel de enige oom en tante die ik mag ook niet uit, omdat m'n vriend ook verder geen familie uitnodig en ik het dan eerlijker vind als we het allebei niet doen zodat we "evenredig" blijven in wie voor wie komt. Kan me echt 0 schelen als de zus van m'n moeder moeilijk erover zou doen dat ik haar niet uinodig, maar dat ik wel de zus van m'n vader en haar man uitnodig.
    Heb niet per se zin in onnodig drama op m'n bruiloft namelijk, maar ik zou misschien wel een aantal meer mensen willen hebben dan 11 familieleden en 4 vrienden :') maar daar moeten we ons nu maar eens aan gaan zetten geloof ik. Ons idee is in ieder geval wel een beetje om ervoor te zorgen dat we allebei iedereen kennen en die persoon ook graag erbij willen hebben (of begrijpen waarom de ander het graag zou willen), en dat het niet is dat hij heel de boogschietclub vraagt en ik alleen 2 balletmeiden extra vraag bijvoorbeeld.
    ---
    OT: I will let you know once I know then! En anders ken ik misschien nog wel wat mensen die pas getrouwd zijn of nog gaan trouwen, maar dan moet ik even via via vragen stellen.

Frodo schreef:
    (...)

Hmmm dit is super slim! Ik ga dit idee ook maar even aan mijn verloofde voorleggen... In principe hadden we geen lunch op de planning staan maar wat je zegt over dat handjes schudden is wel héél waar. En ik heb daar zelf ook echt een hekel aan

En dat over die gastenlijst, dat voel ik. Alleen met onze gezinnen komen Ilse en ik al op 12 mensen uit, en dan hebben we het nog niet eens over de rest van de familie (ze heeft zo belachelijk veel neefjes en nichtjes help). Onder het mom van "iedere gast op de bruiloft kost fucking 10 euro per uur" heb ik mijn ooms en tantes, waar ik toch niets mee heb, maar van de lijst gekukeld :')

Ga binnenkort zelf een jurk passen; mocht ik oplossingen vinden, dan hoor je het van me. En verder spiek ik lekker mee naar de tips van anderen :')

Mati en sheva yelu. This action will have no echo.