• Hoi allen,

Newly single and poor ben ik mijn geldzaken een beetje op een rijtje aan het zetten :') Nu was ik benieuwd hoeveel geld mijn mede-single people besteden aan boodschappen (en let je dan op aanbiedingen, ga je naar de Lidl, of koop je gewoon waar je zin in hebt?).

If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

Ik geef ongeveer 50-60 euro per week uit aan boodschappen, hier ziet wel hondenvoer voor twee honden bij meegerekend en wat snackjes voor ze. Ik doe de boodschappen bij de AH, maar spullen zoals shampoo en wasmiddel haal ik bij de Kruidvat. Deze zitten vaak niet bij dit budget meegerekend, maar hoef ik ook niet vaak te halen, gezien ik toch alleen ben.

Ik doe veel aan mealpreppen, dus wanneer ik kook maak ik vaak voor twee avonden eten en soms is er ook nog voldoende voor lunch.

Nu moet ik zeggen dat het goedkoper zou kunnen. Bij de markt is groente en fruit vaak een stuk goedkoper dan vers in de supermarkt en ook bij de Islamitische slager is vlees vaak goedkoper. Vaak haal ik groente en fruit nu gewoon uit het vriesvak, ook omdat dit langer houdbaar is (denk aan bloemkool, sojabonen, fruit voor smoothies).

Vroeger deed ik nog wel eens een Too Good To Go pakket halen of een overblijver van de AH, ook dit kan de kosten wat verminderen, maar gezien ik een picky eater ben, schoot ik daar niet altijd veel mee op.

Her heart was a secret garden and the walls were very high.

Ik ben in mijn eentje en haal zo goed als alle boodschappen bij de Albert Heijn en besteed tussen de 20 en 40 euro per week.
    Daar zit dan altijd ook een gebakje bij, voor het weekend.

Voor wasmiddel etc let ik goed op aanbiedingen en sla ik vaak ruim in.

Ik kook vaak wel pasta etc voor 3 a 4 maaltijden en dan eet ik het 2 x die week en vries ik 2 maaltijden in.

Ik kijk altijd naar de bonus en probeer daar mijn weekmenu op in te richten maar haal ook wel gewoon waar ik zin in heb. Scheelt wel dat ik geen tot weinig frisdrank drink en 4 dagen in de week op werk fruit, lunch en 3 uurtje mee eet.

Change is for weirdos ~ Niall Horan

@Froukje, thanks voor de update. Goed om te horen dat je de pistoletworsteling naar je hand hebt kunnen zetten!!

Necessity schreef:
    Als iemand die net een paar weken op haarzelf woont en zeer zeker het boodschappenbudget nog niet heeft uitgevonden, lees ik maar even mee. Hoezo is koken voor 1 persoon zo onmogelijk? (En duur 🤔)

Eerlijk though; het is facking irritant hoe duur het is in deze samenleving single/alleenstaand te zijn. Hoe onmogelijk het je soms gemaakt wordt. Los nog van het feit dat je als single persoon gewoon geen huis kan kopen (want doe dat maar eens met één inkomen), is álles zo'n beetje duur, onhandig of onpraktisch.

Tijd voor koffie.

Bedankt voor alle input!! Het lijkt erop dat het ietsje lager kan uitvallen dan ik had verwacht, dat is fijn

If you want the rainbow, you gotta put up with the rain