Ik @ alle mensen boven me die zoveel beter met hun geld omgaan dan ik.
Elke twee of drie weken doe ik weekboodschappen voor tussen de 60 tot 90 euro. Daar doe ik een tijdje mee, al heb ik altijd basisdingen in de kast liggen zoals pasta, havermout, couscous en rijst. Tussendoor ga ik met enige regelmaat naar de winkel voor dingen die opgaan zoals melk, koekjes, brood van de bakker, etc.
Ik spendeer ongeveer 13 euro per week aan lunch buiten de deur. Daarnaast bestel ik 1 keer per week of 1 keer per twee weken (of twee keer per week als het een slechte week is, hahaha) eten, dat is ong. 18 euro per keer er dan nog bij.
Ik probeer voor ik boodschappen doe gerechten vooruit te bedenken voor de aankomende dagen en daar de ingrediënten voor te kopen. Dan gooi ik minder weg en hoef ik t.z.t. geen energie te steken in bedenken wat ik wil koken, omdat ik dat al eerder bedacht heb en gerichte ingrediënten heb liggen.
Daarnaast bespaar ik zo min mogelijk op eten dat me meer plezier geeft dan dat het vervelend is dat het me kost (ik hou héél erg van fruit, dus ik koop ook echt wel eens duurder fruit). Ik eet bijvoorbeeld nauwelijks vlees (als ik het koop, is het biologisch dus dat is dan wel weer duur), daar bespaar ik wel weer op.
Als er aanbiedingen zijn voor 3 tubes tandpasta + 1 gratis, dan doe ik dat vaak wel, het is prettig als dat soort producten niet op gaan. Verder koop ik aanbiedingen alleen als ik het echt nodig heb, al is dat bij zoetigheid toevallig wel vaak het geval. :') Merkproducten ligt echt aan wat het is. Dierlijke producten koop ik biologisch (melk, eieren, vlees), zoetigheid koop eigenlijk altijd zonder merk, maar met beleg of zo heb ik wel echt voorkeuren.
[ bericht aangepast op 20 april 2026 - 22:41 ]
Tijd voor koffie.