• HEIRS AND LIARS

The Preparatory Academy for the Rich, Fortunate And Influential Talents

Rollentopic : https://qreaties.nl/topic/191177-heirs-and-liars
    Praattopic : https://qreaties.nl/topic/191180-rpg-heirs-and-liars-praattopic-1/
    Speeltopic : https://qreaties.nl/topic/191195-rpg-heirs-and-liars-speeltopic/
    Storyline

Deze RPG speelt zich af in de PARFAIT Academy.

Studenten volgen aan het instituut een driejarig elitevoorbereidingsprogramma, ontworpen voor de kinderen van machtige en rijke families. Het doel is eenvoudig: ervoor zorgen dat geld, macht en invloed blijven binnen de eigen kringen.

Het instituut accepteert studenten die zorgvuldig zijn geselecteerd uit ’s werelds meest invloedrijke families. De meesten arriveren als erfgenamen van zowel oude als nieuwe fortuinen. Enkelingen slagen erin om via uitzonderlijke omstandigheden toegelaten te worden.

Van iedereen wordt verwacht dat ze zich in deze fase van hun leven voorbereiden op de rollen die ze binnenkort zullen erven.

“Reputation is everything.”

Maar in een omgeving waar reputatie alles is, kan één enkel geheim genoeg zijn om een hele toekomst te vernietigen.

Op een ochtend vinden enkele studenten een briefje in hun locker.

“Ik weet wat je geheim is.”

Iedereen op het instituut heeft een geheim.

En iemand heeft besloten dat die geheimen niet langer veilig zijn.

Invullijstje

• Naam
    • Leeftijd (18-22 indien student)
    • Archetype
    • Publieke reputatie
    • Geheim
    • Mogelijk motief om anderen te blackmailen
    • Innerlijk
    • Uiterlijk / FC
    • Geschiedenis
    • Extra
    • Relaties

Archetypes

In een elite instituut vol met invloedrijke studenten komen bepaalde stereotypes vaak terug.

• Old money : golden heir
    • Old money : decadent heir
    • Old money : nonchalant heir
    • Old money : reluctant heir
    • Old legacy : family name, but little money left
    • New money
    • Publicly known shady money
    • Political / royal / celebrity heir
    • Scholarship student
    • The staff kid
    • Transfer student
    • Invisible elite

Secrets

• lost fortune
    • shady deals
    • money laundering
    • scandals
    • forbidden relationships
    • fake identity

PARFAIT Academy

Gelegen op een uitgestrekt privéterrein in Zwitserland, ver weg van nieuwsgierige blikken, ligt de PARFAIT Academy.

Het instituut combineert eeuwenoude architectuur met moderne luxe.
    Hoge stenen gebouwen met klimop begroeide muren herinneren aan de lange geschiedenis van het instituut.

Studenten wonen op de campus in luxueuze residenties en nemen deel aan exclusieve evenementen.

Belangrijke locaties

• De balzaal — officiële diners en ceremonies
    • De bibliotheek — studeren en onderzoek
    • Studentenresidenties — luxe campusleven
    • Tuinen — wandelpaden en geheime ontmoetingen
    • Studentenlounge — discussies, drama en roddels

Curriculum

Het curriculum richt zich op domeinen zoals:

• Economics
    • Political leadership
    • Business strategy
    • Arts & cultural influence

Eerste jaar — 18-19
    Tweede jaar — 19-20
    Derde jaar — 20-21

Personages

Reservaties
    -Reeses - f
    whiterabbit - f - [decadent heir]
    whiterabbut - m - [golden heir]

Personages
    WillByers - Julian "Jules" Vane - [nonchalant heir] - p1
    amberkishatu - Dakota Ryelle Sterling -- [staff kid] [fc. Sara Crumbleleg] - p2
    -Kosame- m Dominic Adler - [new money] [fc. Thomas Doherty] -p3
    verwondering - Aster De Lusignan -[old money - reluctant heir] - p3
    Hellfire Leone DiMarco Delacroix [old money - wild heir] - p3
    Malinin - m Han Jae-hyun (한재현) [old legacy - no money] - p3
    - Kosame - Josephine Cheswick - [old money - digital heir] -p3
    -Jennieruby- Yoon Seo-jun (한서준) - [Diplomat Son]p4
    hanami SUN-MI BAE [Luxury Heir?]p4
    hanamiLUCÍA MARINO [?] p4
    obeahCairo Rourcke [shady deals] p5
    Regels

• Minimum 100 woorden per post
    • Quizlet forumregels gelden
    • 16+ toegestaan (met waarschuwing)
    • Bespreek gevoelige onderwerpen vooraf
    • Maximaal 2 characters per schrijver
    • Posts mogen NL of ENG
    • Na 21 dagen stilte volgt een reminder
    • Reserveringen blijven 10 dagen staan

[ bericht aangepast op 14 april 2026 - 16:49 ]

"I wonder if life smokes after it fucks me"

Vraag: which song would save your character from Vecna (aka which song would wake your character from a coma basically)?

baby, let's get messy, let's get all the way undone

hanami schreef:
    Vraag: which song would save your character from Vecna (aka which song would wake your character from a coma basically)?

Oehh dat is een hele goeie.
    Banners - Someone to you
    De reden daarvan is omdat hij dit lied al heel lang luistert omdat hij eigenlijk nooit echt aandacht van zijn ouders heeft gekregen. En dit ook de reden is dat hij dus negatieve aandacht heeft geprobeert te zoeken en zelfs daar niet de aandacht van zijn ouders kreeg. Hij voelde zich dus lang alleen en niet begrepen. En toen zijn zusje dus werd geboren heeft hij veel voor haar moeten zorgen, omdat hun ouders snel weer aan het werk gingen etc en zij dus de enige is waar hij echt om geeft en waarvoor hij door het vuur zal gaan.

[ bericht aangepast op 30 april 2026 - 9:48 ]

Ich liebe dich 27.12.23

Is er een personage waar Aster bij aan kan sluiten?

Omnia mutantur, nihil interit

Ik heb zelf een aantal nummers die ik met Leone associeer, maar daar zou hij zelf niet naar luisteren. Hmm.

Het eerste dat in mij opkomt is Misfit Toys van Pusha T. Ik denk dat hij het ergens wel een prettig idee vindt om te fantaseren over hoe zijn grote gevoelens ingezet kunnen worden om voor mensen op te komen, in plaats van ze kapot te maken. I guess we all like to be a little delusional when there's epic music playing in the background.

|| Thy hatred only wakes a smile. ||

verwondering schreef:

Zelf ben ik er eigenlijk altijd wel oké mee als karakters een scene binnenlopen waar ik mee bezig ben, dus als mijn scene-partner het goed vindt ben je welkom! Mits je daar zin in hebt natuurlijk, niks hoeft.

Voor mij ook zeker oke (flower)

Bicycle, unicycle, unitard. Hockey puck, rattlesnake, monkey, monkey, underpants.

hanami schreef:

Love this question!
    Sowieso BMTH - Throne.
    Er is nog een nummer dat me even helemaal volledig ontgaat, maar het is echt zo'n quiet rage nummer.

Bicycle, unicycle, unitard. Hockey puck, rattlesnake, monkey, monkey, underpants.

Hellfire schreef:
    (...)

Zelf ben ik er eigenlijk altijd wel oké mee als karakters een scene binnenlopen waar ik mee bezig ben, dus als mijn scene-partner het goed vindt ben je welkom! Mits je daar zin in hebt natuurlijk, niks hoeft.

Zelfde hier!

baby, let's get messy, let's get all the way undone

Verwondering en ik hadden bij een andere RPG de algemene afspraak dat we bij elke post zouden aanduiden of deze scene open of gesloten was. Zoiets kunnen we eventueel hier ook overwegen! Dan kan je zelf de inschatting maken waar je binnen wilde lopen zonder steeds te hoeven vragen waar je mocht aansluiten. Openen of sluiten van een scene kon ook halverwege een scene gebeuren, in overleg. Zelf vond ik 't erg organisch gaan!

verwondering schreef:

Ja hoor. Kom anders mee lopen naar buiten met ons 🤗

Obeah schreef:
    (...)

Love this question!
    Sowieso BMTH - Throne.
    Er is nog een nummer dat me even helemaal volledig ontgaat, maar het is echt zo'n quiet rage nummer.

aaaah zalig nummerrr

Hellfire schreef:
    (...)

Samesies

Hellfire schreef:
    Verwondering en ik hadden bij een andere RPG de algemene afspraak dat we bij elke post zouden aanduiden of deze scene open of gesloten was. Zoiets kunnen we eventueel hier ook overwegen! Dan kan je zelf de inschatting maken waar je binnen wilde lopen zonder steeds te hoeven vragen waar je mocht aansluiten. Openen of sluiten van een scene kon ook halverwege een scene gebeuren, in overleg. Zelf vond ik 't erg organisch gaan!

Oooh dat is eigenlijk een heel interessant idee om hier ook toe te voegen

Omg aaaaah not Leone going after Sun.

Hellfire schreef:

ik vind dit een heel leuk idee!
    gaven jullie in jullie post dan ergens aan of het open of gesloten was? bijvoorbeeld in het overzichtje waar je ook zegt bij wie je char is en waar