• HEIRS AND LIARS

The Preparatory Academy for the Rich, Fortunate And Influential Talents

Rollentopic : https://qreaties.nl/topic/191177-heirs-and-liars
    Praattopic : https://qreaties.nl/topic/191180-rpg-heirs-and-liars-praattopic-1/
    Storyline

Deze RPG speelt zich af in de PARFAIT Academy.

Studenten volgen aan het instituut een driejarig elitevoorbereidingsprogramma, ontworpen voor de kinderen van machtige en rijke families. Het doel is eenvoudig: ervoor zorgen dat geld, macht en invloed blijven binnen de eigen kringen.

Het instituut accepteert studenten die zorgvuldig zijn geselecteerd uit ’s werelds meest invloedrijke families. De meesten arriveren als erfgenamen van zowel oude als nieuwe fortuinen. Enkelingen slagen erin om via uitzonderlijke omstandigheden toegelaten te worden.

Van iedereen wordt verwacht dat ze zich in deze fase van hun leven voorbereiden op de rollen die ze binnenkort zullen erven.

“Reputation is everything.”

Maar in een omgeving waar reputatie alles is, kan één enkel geheim genoeg zijn om een hele toekomst te vernietigen.

Op een ochtend vinden enkele studenten een briefje in hun locker.

“Ik weet wat je geheim is.”

Iedereen op het instituut heeft een geheim.

En iemand heeft besloten dat die geheimen niet langer veilig zijn.

Invullijstje

• Naam
    • Leeftijd (18-22 indien student)
    • Archetype
    • Publieke reputatie
    • Geheim
    • Mogelijk motief om anderen te blackmailen
    • Innerlijk
    • Uiterlijk / FC
    • Geschiedenis
    • Extra
    • Relaties

Archetypes

In een elite instituut vol met invloedrijke studenten komen bepaalde stereotypes vaak terug.

• Old money : golden heir
    • Old money : decadent heir
    • Old money : nonchalant heir
    • Old money : reluctant heir
    • Old legacy : family name, but little money left
    • New money
    • Publicly known shady money
    • Political / royal / celebrity heir
    • Scholarship student
    • The staff kid
    • Transfer student
    • Invisible elite

Secrets

• lost fortune
    • shady deals
    • money laundering
    • scandals
    • forbidden relationships
    • fake identity

PARFAIT Academy

Gelegen op een uitgestrekt privéterrein, ver weg van nieuwsgierige blikken, ligt de PARFAIT Academy.

Het instituut combineert eeuwenoude architectuur met moderne luxe.
    Hoge stenen gebouwen met klimop begroeide muren herinneren aan de lange geschiedenis van het instituut.

Studenten wonen op de campus in luxueuze residenties en nemen deel aan exclusieve evenementen.

Belangrijke locaties

• De balzaal — officiële diners en ceremonies
    • De bibliotheek — studeren en onderzoek
    • Studentenresidenties — luxe campusleven
    • Tuinen — wandelpaden en geheime ontmoetingen
    • Studentenlounge — discussies, drama en roddels

Curriculum

Het curriculum richt zich op domeinen zoals:

• Economics
    • Political leadership
    • Business strategy
    • Arts & cultural influence

Eerste jaar — 18-19
    Tweede jaar — 19-20
    Derde jaar — 20-21

Personages

Reservaties
    -Reeses - f
    Malinin -m/f [old money - political heir]
    Sakamoto_ -f [ celebrity heir]
    Sakamoto_ - f [luxury hier]
    whiterabbit - f - [decadent heir]
    whiterabbut - m - [golden heir]

Personages
    WillByers - Julian "Jules" Vane - [nonchalant heir] - p1
    amberkishatu - Dakota Ryelle Sterling -- [staff kid] [fc. Sara Crumbleleg] - p2
    -Kosame- m Dominic Adler - [new money] [fc. Thomas Doherty] -p3
    verwondering - Aster De Lusignan -[old money - reluctant heir] - p3
    Hellfire Leone DiMarco Delacroix [old money - wild heir] - p3
    Malinin - m Han Jae-hyun (한재현) [old legacy - no money] - p3
    - Kosame - Josephine Cheswick - [old money - digital heir] -p3

Regels

• Minimum 100 woorden per post
    • Quizlet forumregels gelden
    • 16+ toegestaan (met waarschuwing)
    • Bespreek gevoelige onderwerpen vooraf
    • Maximaal 2 characters per schrijver
    • Posts mogen NL of ENG
    • Na 21 dagen stilte volgt een reminder
    • Reserveringen blijven 10 dagen staan

[ bericht aangepast op 24 maart 2026 - 9:13 ]

"I wonder if life smokes after it fucks me"

Ik heb het praattopic aangemaakt en toegevoegd in de beschrijving.
    Praattopic : https://qreaties.nl/topic/191180-rpg-heirs-and-liars-praattopic-1/

Kan ik een vrouwelijk character reserveren?

baby, let's get messy, let's get all the way undone

sakamoto_ schreef:
    Kan ik een vrouwelijk character reserveren?

Uiteraard! Ik heb je erbij gezet!

oki mag ik nog een man? i need me a mess with a old family name, but little money left

ik twijfelllll zijn er specifieke dingen of archetypes die je zoekt/niet meer nodig hebt?

Omnia mutantur, nihil interit

verwondering schreef:
    ik twijfelllll zijn er specifieke dingen of archetypes die je zoekt/niet meer nodig hebt?

Ik heb helaas nog geen zicht op wie welke archetype neemt. Nu er mogen steeds dubbele archetypes zijn. Als je een reservering plaatst met de archetype zet ik hem er wel bij! Ikzelf ben ook een beetje aan het afwachten tot de eerste hun rol hebben gepost voor ik een archetype neem. Maar voel je zeker vrij om er eentje te nemen. Eventueel babbelen we erover met het ander karakter waar de twee precies in verschillen :). Momenteel hebben we old money - Broke en nonchalant heir al.

malinin schreef:
    oki mag ik nog een man? i need me a mess with a old family name, but little money left

Naast je huidige reservering ? Sure!

verwondering schreef:

JA kom erbij! ♥️♥️

@Amber, ik ga richting Old Money - Wild Heir (party animal)

|| Thy hatred only wakes a smile. ||

amberkishatu schreef:
    (...)

Naast je huidige reservering ? Sure!

ja !

oh en mn andere char wordt old money uit een politieke fam ! ( voor t archetype overzicht )

Hellfire schreef:
    (...)

JA kom erbij! ♥️♥️

@Amber, ik ga richting Old Money - Wild Heir (party animal)

NICE, i love it

malinin schreef:
    oh en mn andere char wordt old money uit een politieke fam ! ( voor t archetype overzicht )

thanks!!

oh voor het archetype overzicht: m’n male char wordt new money (fc thomas doherty!) en m’n female char wordt old money uit een politieke familie

self love, baby

Dakota Ryelle Sterling

“It’s funny how easy it is to become someone else… when no one ever knew you to begin with.”

Algemeen

Naam : Dakota Ryelle Sterling
    Dakota — friend, ally
    Ryelle — royal / little king
    Sterling — high quality / refined

Echte naam : Danika Reeves
    Danika — morning star / light
    Reeves — manages land for the wealthy

Leeftijd : 19 — tweedejaars
    Archetype : Staff kid

Publieke reputatie

Dakota staat bekend als iemand uit een discrete, internationale familie met vermogen in private finance en investeringen. Haar familie is rijk, maar volledig buiten de publieke aandacht. Hierdoor stelt niemand echt vragen.

“I am not what I think I am, I am not what you think I am, I am what I think you think I am.” - Charles Horton Cooley

Geheim : Identity Fraud

Dakota is in werkelijkheid Danika Reeves, dochter van de tuinman van de academie.
    Er is een geheime clausule in het arbeidscontract van het personeel van P.A.R.F.A.I.T. die toelaat om hun kinderen in te schrijven. Een belangrijk addertje onder het gras is echter, dat dit niet mag worden ontdekt. Van zodra deze clausule aan het licht komt, dreigen zowel Danika als haar vader van het instituut gestuurd te worden. Om deze reden werd er een nieuwe identiteit voor Danika gecreërd “Dakota Ryelle Sterling”, dochter van een private investeerder met internationale belangen.
    Mocht haar ware identiteit aan het licht komen, riskeren zowel zij als haar vader onmiddellijk van het instituut gestuurd te worden.

Motief : Zelfbescherming en bitterheid.

Danika weet exact hoe het spel van de elite gespeeld wordt. Ze is voortdurend op haar hoede dat haar geheim zal uitlekken en heeft, dankzij haar vaardigheid in afluisteren en haar kennis van de tuinen vol verborgen plekken, al het nodige “materiaal” verzameld. Daarnaast groeit haar onzekerheid langzaam uit tot bitterheid. De elite beschouwt zichzelf als verheven boven anderen, en hoewel zij het spel meespeelt, voelt het voor haar leeg en wrang aan.

Misschien is het tijd dat zij dezelfde angst voelen waar zij al zo lang mee leeft.

Innerlijk

Analytisch – opmerkzaam – wantrouwig – bitter – onzeker – gecontroleerd – scherp – defensief

Danika is opgegroeid met het observeren van de elite, het is dan ook vanzelfsprekend dat ze iemand is die haar omgeving nauwlettend analyseert. Ze merkt kleine details op die anderen missen en gebruikt die informatie in haar voordeel. Vertrouwen komt voor haar niet vanzelf, het is iets dat verdiend moet worden, en zelfs dan blijft ze voorzichtig, hoe kan ze anderen namelijk vertrouwen als zij zelf hen een leugen toont.

“I just want to be perfect.” - Black Swan

Als Dakota presenteert ze zich als iemand die haar plaats kent binnen de elite. Ze straalt zelfvertrouwen uit, soms zelfs lichte arrogantie, want als zij aan zichzelf twijfelt, waarom zouden anderen haar dan geloven? Haar gedrag is gecontroleerd en doordacht, elke misstap kan fataal zijn. Die controle vertaalt zich in een koele, afstandelijke houding. In combinatie met haar scherpe tong en wantrouwen kan ze hard en afstandelijk overkomen. Ze is er niet vies van om snijdende opmerkingen te maken of mensen subtiel naar beneden te halen. Als Dakota voelt ze zich soms alsof ze boven anderen staat, niet omdat ze dat echt gelooft, maar omdat het veiliger is om die rol te spelen dan om kwetsbaar te zijn. Die houding heeft ze zichzelf bewust aangeleerd. Ze weet dat machtige mensen zich zo positioneren: afstandelijk, onaantastbaar, moeilijk te lezen. Maar onder dat alles zit een tegenstrijdigheid. Ze kijkt neer op gedrag dat ze zelf vertoont. Ze veroordeelt de oppervlakkigheid van de elite, terwijl ze er zelf deel van uitmaakt. Soms wordt haar scherpte harder dan nodig. Niet omdat ze wreed is, maar omdat afstand veiliger voelt dan dichtbij komen.
    Als Danika heerst er vooral onzekerheid over wie ze werkelijk is, ze voelt zich nergens volledig thuis. Het besef begint langzaam door te dringen dat ze niet kan zijn wie ze wil zijn en dat ze haar zelf in dat proces aan het verliezen is. En wat is het nut van het bouwen aan een goede toekomst, als je niet weet voor wie je ze bouwt. In haar eerste jaar zat ze vooral met een constante angst om ontmaskerd te worden, nu is deze gegroeid naar een onzekerheid over haar eigen waarde en een groeiende bitterheid over de wereld waarin ze zich bevindt en de rol die ze moet spelen.

Uiterlijk
    FC : Sara Crumbleleg

Dakota heeft lichtblond, licht golvend haar dat ze altijd met een haarband draagt. Haar huid is lichtbruin en kleurt snel in de zon, een herinnering aan haar tijd buiten als dochter van de tuinman. Ze heeft groene ogen die scherp en observerend zijn, en meet ongeveer 1m70. Haar uitstraling is verzorgd en elegant, maar straalt ook iets natuurlijks en ongekunsteld uit.

Haar stijl is minimalistisch maar chique, ze draagt enkel neutrale kleuren zoals beige, crème, ivoor, wit en zwart.
    Een haarband en een zegelring zijn de enige accessoires die ze draagt.

Less is more.

Geschiedenis

Danika Reeves groeide op op het terrein van de academie, als dochter van de tuinman. Haar wereld bevond zich altijd aan de rand van de elite, dichtbij genoeg om alles te zien, maar nooit dichtbij genoeg om erbij te horen. Haar vader kende de clausule in zijn contract : de mogelijkheid om zijn kind naar de academie te sturen, zolang niemand het ooit te weten kwam. Voor hem was dit geen vrijblijvende kans, maar een zeldzame uitweg om zijn dochter een toekomst te bieden, die maar weinigen hadden. En ergens werd het nooit echt een keuze voor Danika Van jongs af aan leerde ze dat deze wereld er één was van macht, stilte en verborgen regels. Haar vader leerde haar opletten, luisteren en vooral niet naïef te zijn. Terwijl andere kinderen hun interesses ontdekten, leerde zij mensen lezen. Alle sporen van een ‘Danika Reeves’ werden uitgewistnog voordat ze echt konden bestaan, om plaats te maken voor een nieuwe identiteit “Dakota Ryelle Sterling , een zorgvuldig opgebouwde persoonlijkheid. Ze wist hoe ze moest praten. Hoe ze zich moest gedragen. Wat ze wel en niet mocht zeggen. Als Dakota kreeg ze eindelijk toegang tot een wereld die altijd buiten bereik had gelegen. Maar die toegang kwam met een prijs.
    Alles aan haar nieuwe leven is gecontroleerd. Elke beweging, elke reactie, elke relatie wordt afgewogen. Hoewel ze zich moeiteloos aanpast, blijft er een constante spanning bestaan tussen wie ze was en wie ze nu moet zijn. Haar kennis van de elite maakt haar sterk, maar haar verleden maakt dat ze hen nooit volledig vertrouwt. Daarbovenop draagt ze de druk van haar vader die al jaren hard werkt om haar de optie tot een beter leven te bieden. De impliciete boodschap dat dit haar kans is, en dat falen ervoor zorgt dat alles wat hij opgebouwd heeft, hem ontnomen wordt. Die druk heeft haar gevormd, maar ook iets afgenomen. Danika heeft nooit echt de ruimte gehad om te ontdekken wie ze zelf is. De bitterheid die ze voelt, komt niet alleen voort uit de elite die ze van buitenaf heeft leren kennen, maar ook uit het besef dat ze nu onderdeel is van iets waar ze nooit volledig in kan geloven. Ze speelt het spel. Ze begrijpt de regels. Maar ze vertrouwt het nooit. En ergens tussen Danika en Dakota begint een vraag steeds vaker op te komen:

Als alles wat ze is, aangeleerd is… wie blijft er dan nog over?

Fun fact :
    De eerste keer dat ze als Dakota een gesprek voerde met een andere student, voelde het alsof ze over een dunne lijn liep. Eén verkeerde opmerking kon alles laten instorten. Toch merkte ze hoe vanzelfsprekend het haar afging. Dat was misschien nog het meest beangstigende.

Extra

- Wandelingen s’avonds , tussen overdag en snacht’s, wanneer de wereld niet te druk is en niet te stil.
    - Donkergroen : onbewuste connectie met de tuinen

Dislikes :
    - Medelijden
    - Show-offs
    - Luidruchtige mensen
    - Mensen die denken dat geld alles oplost
    - Groepsdruk

Guilty pleasures :
    - Kleine rebellie (regels subtiel breken)
    - Films en series bingen
    - Accenten en dialogen nadoen wanneer ze alleen is

Tics :
    - Speelt met haar ring wanneer ze nerveus is

Secret dream :
    Dakota heeft een sterke fascinatie voor film en acteren. Zonder het ooit hardop te zeggen, voelt het als iets waar ze écht goed in zou kunnen zijn, waarschijnlijk omdat ze nooit anders heeft gedaan.

Romantiek en gender :
    Nog zoekende.
    Ze houdt zich niet vast aan labels en heeft nooit echt de ruimte gehad om dit deel van zichzelf te verkennen.
    Soms voelt het alsof ook dit slechts een rol is die ze speelt.
    Zelfs het label ‘vrouw’ voelt niet altijd als iets dat vanzelfsprekend bij haar hoort.

Relaties

te bespreken

- social ally/friend:
    - elite crush /the one she shouldnt fall for:

- iemand die een 'vreemd' gevoel heeft bij Dakota/ die Dakota 'fake' noemt , maar de link niet perse legt

- Jules (TBC)
    - Leone (uneasy alliance ) iemand bij wie ze zich net iets minder hoeft te verbergen , zonder te weten waarom, het klikt gewoon
    Leone en Dakota zijn absolute tegenpolen van elkaar. Hij zit dan ook volledig in haar allergie. Tot voor kort alleszinds. Wanneer het tumult van het leven de overhand wat neemt, gaat Dakota zich terugtrekken in de tuinen. Er is een specifiek verborgen hoekje waar ze van overtuigd was dat niemand haar ooit zou vinden. Verkeerd gedacht uiteraard. Heel recent kwam ze Leone tegen, exact op die plek. Hij zag er vrij afwezig uit en daarom besloot ze om hem gewoon te negeren. Eerlijk? Het voelde niet zo ongemakkelijk als ze had gedacht. Sinds dan is ze hem al een paar keer tegengekomen op exact dezelfde plek. Er worden niet tot amper gesproken. Het is een moment geworden waarin ze even niet hoeft te acteren en gewoon kan zijn.

[ bericht aangepast op 24 maart 2026 - 17:36 ]

Is het eventueel mogelijk een vrouwelijk personage te reserveren, archetype reluctant heir?

Omnia mutantur, nihil interit