Catmint schreef:
(...)
Damn, maar interessant dat het zo werkt eigenlijk (en ook gelukkig voor jou dat het je beter laat voelen).
I have some issues with the last part zelf, het toelaten ipv wegstoppen en nu merk ik dat het eigenlijk niet komt op de momenten dat het 'welkom' is. Thanks man, wil liever niet ineens moeten huilen op de wc op werk, maar in de auto van werk weg wil het dan dus niet meer.
hii
Als je er niet op zit te wachten dat ik me in dit gesprek meng, negeer mij vooral hoor <3
In het begin zijn alle emoties heel Groot. Niet alleen omdat het er veel zijn die opgeborgen zijn, zoals Froukje zegt, maar omdat je lichaam nog helemaal niet snapt wanneer het wel en niet welkom is.
Zie het zo, je koppie heeft eigenlijk al die tijd niet 'de juiste' coping geleerd, dus als je je oude coping weghaalt, wat blijft er dan over? In die zin val je stiekem een beetje terug naar hoe je was als kind, want dat was je startpunt voordat je deze 'schadelijke' coping (wegstoppen) hebt geleerd. Dat is niet zwak/slecht/fout, want een kind is dat ook niet als het veel dingen voelt op momenten die niet uitkomen. Het is gewoon de enige manier die je lichaam kent. In het begin is het dus veel, inconvenient en intens. You're quite literally just a babyyy <3
Het goede nieuws is! Het wordt minder! Minder groot, minder intens, en vooral beter gereguleerd. Mij hielp het heel erg om op die 'veilige' momenten (zoals in de auto) een beetje voorzichtig die emotie te triggeren. Denk aan muziek, een emotionele film kijken (niet tijdens het rijden), schrijven of journallen. Het is net zoals een kind dat op het potje leert gaan, soms helpt het om het lichaam te laten zien "kijk, hier mag het, zo voelt dat". ofccc moet je hier natuurlijk wel verantwoordelijk en veilig mee omgaan, want emoties triggeren is altijd een beetje... tricky. Be safe <3
En in de tussentijd? Wees liefdevol naar jezelf. Het is misschien niet welkom op het toilet van werk, maar het is managable. Je staat niet in het kantoor van je baas, bijvoorbeeld. Gun jezelf het begrip dat je een kind ook zou gunnen, want dit heeft nou eenmaal tijd nodig.
Dit zeg ik allemaal uit ervaring, want ik was ook een pro in emoties wegstoppen - tot er iets op mijn pad kwam waardoor dat niet meer kon. En toen kwam alles. all. at. once. Not my most flattering period, want ik was altijd aan het huilen of really
fucking pissed. Honestly I was an asshole :') Anyway, het punt is dus: ik snap het. I've been there (still there sometimes).
be nice to yourself or I'll hunt you down xxx
|| I told you not to play with the misfit toys ||