• Officieel bestaat NaNoWriMo dan wel niet meer, maar dat is natuurlijk geen reden om de komende maand niet aan het schrijven te slaan. Ik ben vast niet de enige die lekkere schrijfmeters wil maken, dus misschien kunnen we hier weer een gezellig cheer-topic van maken?

Dus heb je bepaald doen voor ogen en hou je je voortgang via een bepaalde site bij? Tell us! (:

Every villain is a hero in his own mind.

Yeeyy ik hoopte al dat iemand zo'n topic zou aanmaken c:

Het doel deze maand is m'n story af te schrijven! Weet niet hoe realistisch het is, met werk en een weekendje Londen midden in de maand, maar we gaan het zien. Nog 24 scènes te gaan, waarvan er 14 al een redelijke draft-zero hebben, dus het lijkt niet helemaal onmogelijk? Alleen de laatste vijf scènes heb ik in iets minder detail uitgedacht dan comfortabel is, maar we gaan zien hoe ver we komen :'D

De website van ProWritingAid gebruik ik nu voor de woordaantallen, en myWriteClub sinds vanmiddag voor het aantal scènes ^-^

Dramatic

Ik wil ook mijn verhaal afmaken! Geen idee of het lukt, maar ik ga ervoor 👍💪💪

If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

Ik ben vandaag begonnen met een scène waarin iemand uit cryoslaap ontwaakt. Pff, ik vind het lastig XD
    Geen flitsende start in elk geval, haha. Met wat voor scène zijn jullie bezig?

Ringwraith schreef:
    Ik ben vandaag begonnen met een scène waarin iemand uit cryoslaap ontwaakt. Pff, ik vind het lastig XD
    Geen flitsende start in elk geval, haha. Met wat voor scène zijn jullie bezig?

Hahaha daar begint je verhaal mee? 😂 Dat lijkt me pittig ja haha.

Ik hik al maanden tegen een bepaalde scène aan, een beetje de emotionele climax van het verhaal in bepaalde opzichten xD Maar het is met personages die ik zelf nog niet heel goed ken (de ouders van MC1) die moeten reageren op een gokverslaving van hun zoon xD Dus dat is een beetje ingewikkeld haha

If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

Ah, zo leuk. Ik krijg echt motivatie van alle recente schrijftopics ^^

Ik wil deze maand mijn plot op papier hebben en hopelijk ook al beginnen schrijven.
    Deadlines zijn echter niet mijn beste vrienden, dus ik ga wel lief zijn voor mezelf om de motivatie erin te houden.

Ik wens iedereen alvast superveel succes!

Mijn brein breint zoals het breint.

Ik ben eigenlijk al in oktober begonnen met mijn oudste verhaal (van 19 jaar geleden) te herschrijven nadat ik in september het plot volledig heb aangepast, de worldbuilding heb veranderd (ben zelfs van 1 POV naar 3 POVs gegaan en heb de structuur van de plot daarop aangepast). Dus nu wil ik voor november natuurlijk gewoon zoveel mogelijk erin duiken en proberen zo ver mogelijk te komen. Het grappige is dat ik de titel heel cringe vond en nu heb ik een titel van een verhaal wat ik ooit op Q was begonnen (en er ondertussen af heb gegooid) juist passender. Dus 'Chosen Empire: Lonely sacrifice' heet nu 'As We All Spill Blood'.

[ bericht aangepast op 1 nov 2025 - 16:23 ]

Wat leuk om hier weer schrijfenthousiastelingen te zien c:

Ik heb net scène 1/24 afgeschreven, waarin m'n MC een nieuw stukje informatie van het mysterie vindt c: Zit nu op 1364 woorden. Hoopte wat meer te hebben geschreven by now, maar het was toch intimiderender dan ik dacht om te starten haha. Maar de dag is nog niet om gelukkig!

Hoe gaat het bij de rest?

Dramatic

Ik heb na een wat moeizame start toch 1390 woorden geschreven, dus heel tevreden mee. Ik wil proberen elke dag 1000 woorden te schrijven, dan zou de novelle aan het einde van de maand af moeten zijn. Maar ik ga morgen voor twee weken op vakantie met de hele familie, dus ik verwacht dat ik ook regelmatig niks zal schrijven (daarom ben ik ook maar niet voor een verhaal met 50K gegaan XD). Ik hou het daar voor vandaag even bij; vanavond nog mijn rpg's bijwerken en dan op tijd naar bed, want we moeten om 3.00 uur op ofzo. :'D

Ik heb voor vandaag 975 woorden geschreven. Hoofdstuk 2 is af en ik heb een random scene geschreven voor later in het verhaal. Hoofdstuk 3 zal de introductie worden van mijn derde POV. In de structuur heb ik voor haar alleen dingen beschreven die ik hoop te kunnen laten zien, maar geen concrete set-up dus daar ga ik maar alvast over nadenken.

Lekker bezig allebei!! En @Natas: fijne vakantie alvast c:

Ik heb net m'n tweede scène afgerond en mijn teller staat voor vandaag op 2193! Makkelijke scènes omdat ik al veel voorwerk had gedaan, maar dus toch een kleine voorsprong op kunnen bouwen ^-^

Dramatic

Ik zit op een sprankelende 0 woorden, maar vandaag lijkt al beter te gaan dan gisteren, dus hopelijk gaat er snel verandering komen in dat woordenaantal :3

Three words, large enough to tip the world. I remember you.

Mijn doel is om zoveel mogelijk te gaan schrijven deze maand, het liefste elke dag even (maar ik weet zelf al dat dit niet gaat lukken x]
    Gisteren is bijvoorbeeld al mislukt, maar vandaag heb ik toch 154 woorden geschreven. Het is helemaal niets, maar ik had niet zoveel tijd deze avond. Morgen weer een dag!

Adventurer at heart, but oh how she loved to be home

Yay, schrijfmaand!
    Ik hoop alvast heel wat woorden te schrijven in november. In maart moet mijn boek af zijn en ik zit momenteel aan 28K :')

Even the smallest can change the course of the future

Frodo schreef:
    Yay, schrijfmaand!
    Ik hoop alvast heel wat woorden te schrijven in november. In maart moet mijn boek af zijn en ik zit momenteel aan 28K :')

I'll come betaread again when November is through <3

Gisteren nipt m'n wordcount gehaald, oeps. Hoopte een mooie voorsprong te hebben voor de werkweek begon, maar die voorsprong is atm maar 50 woorden :'D
    Maar wel al 3/24 scènes geschreven, dus wat dat betreft gaan we steady ^-^

Dramatic

Noooo de laatste 2500 die ik getypt heb zijn verdwenen na een of andere achterlijke auto-herstel van 5 dagen geleden. Dag motivatie. ><