• helloo helloooo,

Ik vroeg me af of er behoefte is aan een nieuwe rpg?

Ik zat zelf namelijk losjes te spelen met het idee om een rpg op te gaan zetten die zich focust op een war college voor heksen.

De wereld waar de RPG zich dan in gaat afspelen is in oorlog en om het continent van de heksen beter te kunnen verdedigen is er een college opgericht om heksen te laten samenwerken in covens ipv alleen zoals ze gewend zijn. Door de covens krijgen de individuele heksen namelijk meer kracht tot hun beschikking.

De focus in de rpg zal dan liggen op de tijd van de heksen tijdens deze school en de obstakels die ze moeten overwinnen in hun samenwerking etc etc.

Voor ik het helemaal ga uitwerken, wilde ik eerst even peilen of er überhaupt behoefte aan is! So let me know guys 😊

[ bericht aangepast op 18 juni 2025 - 14:25 ]

let the fears you have fall away

Het is ook niet zo dat feedback niet gewaardeerd wordt! Dat juist, het gaat meer om de manier waarop en dat sommigen mensen 2x of 3x negatief reageren. Dat vind ik dan persoonlijk een beetje overbodig, maaaar oprecht geen stress! All is goooodddd

lustforlife schreef:
    Het is ook niet zo dat feedback niet gewaardeerd wordt! Dat juist, het gaat meer om de manier waarop en dat sommigen mensen 2x of 3x negatief reageren. Dat vind ik dan persoonlijk een beetje overbodig, maaaar oprecht geen stress! All is goooodddd

Guess that would be me, aangezien ik reageerde op een ander bericht. Dus again: oprechte excuses. 🙏🏻

Witches zijn badass, uiteraard. (Giving Manon Blackbeak uit TOG vibes.)

Btw: war college als in Fourth Wing war college is wel 100/100.

@lustforlife Ik denk dat we daar dan anders in zijn wat de betekenis van "kritiek" is. In the end is iedereen anders en als iemand reageert met een persoonlijke preference waarop gezegd word dat "alleen positieve reacties op gegeven mogen worden en anders stil moet blijven" klinkt voor mij erg gefilterd. Alsof mijn mening er niet toe doet. Word er ook zo irl gereageerd als iemand zegt dat diegene schrijven of lezen geen interesse voor hem / haar is? Een beetje vreemd imo.

Don't walk. Run, you sheep, run.

Yamato schreef:
    @lustforlife Ik denk dat we daar dan anders in zijn wat de betekenis van "kritiek" is. In the end is iedereen anders en als iemand reageert met een persoonlijke preference waarop gezegd word dat "alleen positieve reacties op gegeven mogen worden en anders stil moet blijven" klinkt voor mij erg gefilterd. Alsof mijn mening er niet toe doet. Word er ook zo irl gereageerd als iemand zegt dat diegene schrijven of lezen geen interesse voor hem / haar is? Een beetje vreemd imo.

Ik hoef eigenlijk niet echt een discussie aan te gaan hierover.. in mn vorige berichtje probeer ik het ook gewoon even goed af te sluiten en vind het dan ook jammer dat je er zo op door gaat en het laatste woord wilt hebben. Dat is gewoon niet zo nodig vind ik.

Paracosmoses schreef:
    (...)

Guess that would be me, aangezien ik reageerde op een ander bericht. Dus again: oprechte excuses. 🙏🏻

Witches zijn badass, uiteraard. (Giving Manon Blackbeak uit TOG vibes.)

All good, geen stress! 🙏🏻

lustforlife schreef:
    (...)
    Ik hoef eigenlijk niet echt een discussie aan te gaan hierover.. in mn vorige berichtje probeer ik het ook gewoon even goed af te sluiten en vind het dan ook jammer dat je er zo op door gaat en het laatste woord wilt hebben. Dat is gewoon niet zo nodig vind ik.

Geen discussie of laatste woord. Ik zou er gewoon graag (volwassen) over willen praten voordat ik word afgekapt en "all is good", want voor mij is dat niet zo als mijn woorden / bedoeling zo uit context wordt gehaald. Ik mag mijn kant ook uitleggen. Misschien is mijn verwoording niet fijn, en daarvoor bied ik mijn excuses aan -- echt niet venijnig bedoeld, online haalt de betekenis weg, maar ik vind het niet fijn als mijn mening buitengesloten word en ik gesilenced word. Dus dat probeerde ik uit te leggen met een voorbeeld hoe jullie dat dan doen als het irl een interesse verschil is?? Is dat dan ook (negatieve) kritiek?? That's all I wanted to say.

[ bericht aangepast op 21 juni 2025 - 20:30 ]

Don't walk. Run, you sheep, run.

Yamato schreef:
    (...)
    Geen discussie of laatste woord. Ik zou er gewoon graag (volwassen) over willen praten voordat ik word afgekapt en "all is good", want voor mij is dat niet zo als mijn woorden / bedoeling zo uit context wordt gehaald. Ik mag mijn kant ook uitleggen. Misschien is mijn verwoording niet fijn, en daarvoor bied ik mijn excuses aan -- echt niet venijnig bedoeld, online haalt de betekenis weg, maar ik vind het niet fijn als mijn mening buitengesloten word en ik gesilenced word. Dus dat probeerde ik uit te leggen met een voorbeeld hoe jullie dat dan doen als het irl een interesse verschil is?? Is dat dan ook (negatieve) kritiek?? That's all I wanted to say.

Naja hoe je alles overbrengt, komt tbh niet heel volwassen over. Ik vind dat het allemaal inderdaad vol venijn zit en daar houd ik niet zo van. Ik voel verder niet zo de behoefte om uit te leggen hoe ik in real life met situaties om ga en ben daar ook geen verantwoording over verschuldigd :)

Je zegt zelf dat je woorden compleet uit context worden gehaald, maar ik vind dat je dat andersom ook heel erg doet. Ik heb nooit gezegd dat mensen hun meningen er niet mogen zijn. Zie je me oprecht nergens zeggen.

Het enige wat ik probeerde aan te geven en wat denk ik redelijk normaal is en iedereen hier ook zo zou voelen, is dat ik het jammer vond dat er echt een hele golf aan negativiteit op kwam terwijl ik ook maar gwn probeer te peilen hoe of wat. Met die negativiteit bedoelde ik vooral de meerdere opmerkingen die gwn niet zoveel toevoegen, dus de opmerkingen waar ik eigenlijk ook niet zoveel mee kan en die dan alleen maar negatief zijn. Opmerkingen van mensen die aangeven dit genre niet fijn te vinden helemaal prima! Dan weet ik dat, dus daar ging het me ook niet om.

Ik sta er sws anders in denk ik. Als Ik zou denken ja nee niet m’n ding dan houd ik sneller mn mond. Stilte zegt vaak ook al genoeg, maar daar is iedereen dan idd anders in!
    Mijn berichtje was niet eens van toepassing op jou tbh, dus snap ook niet zo goed waarom het zo persoonlijk op wordt gevat.

Net zoals jij je mening geeft, geef ik dat ook gewoon.. beetje hypocriet dat jij dat wel zou mogen en ik niet toch?

[ bericht aangepast op 21 juni 2025 - 20:53 ]

Okee lieverds, laten we het vanaf hier er verder bij laten. We dwalen van het onderwerp van dit topic af en de discussie die ik zie ontstaan lijkt me niet prettig voor beide partijen. Wat goed dat er in eerdere berichten al bijgezet werd dat bepaalde dingen niet persoonlijk negatief bedoeld waren, ik zie dat men heel netjes zijn excuses aanbiedt voor mogelijk wat minder fijne verwoordingen etc; die accountability vind ik tof ^^

Laten we verder blijven bij het onderwerp van dit topic: zijn er mensen geïnteresseerd in dit genre RPG. Aangeven van niet mag natuurlijk, aangeven van wel mag ook; dit zijn beide persoonlijke voorkeuren waar naar gevraagd wordt. Houd het netjes, houd het vriendelijk, en even goede vrienden.

Three words, large enough to tip the world. I remember you.

Oeeh leuk idee! Count me in🧙

Funny thing is, all I ever wanted I already had

Is er nu trouwens een plan om er alsnog iets mee te doen? Ik had namelijk afgelopen week de drang om een nieuw personage te maken 🙃

help

Merrin schreef:
    Is er nu trouwens een plan om er alsnog iets mee te doen? Ik had namelijk afgelopen week de drang om een nieuw personage te maken 🙃

Jaaaa! Ik ga hem opzetten (: