• Dames en heren, jongens en meisjes,
    Appels en peren, buoys en squirrels,
    enz. enz.

Ik heb beslist om een solo tripje te maken. Waarom vraag je je af? Hier een samenvatting:
          Nou, na alle shite van de afgelopen weken (tnx aan het LJH topic!) en een heel kort puntje bij de psycholoog de laatste keer, ben ik tot de conclusie gekomen dat ik dat misschien maar eens moet doen.
          Ik ben niet op kamers geweest, omdat ik toen niet klaar was om alleen te zitten. Ik ben nooit alleen op vakantie geweest, omdat ik al 10+ jaar met iemand samen ben. Dus ik heb ook nooit een eigen plekje gehad of dat soort ervaringen. Ik was altijd met familie, m'n vriend of een vriendin (binnen NL dan toch). De minor die ik soort van wilde doen in Zuid-Korea heb ik niet gedaan, omdat ik bang was voor scheiding van m'n moeder, 4-5 maanden van huis zijn, etc. - achteraf goed, want corona kwam toen kijken. En neem daarbij dan dat ik door Covid niet een 2e keer China kon doen met school en ook eigenlijk geen graduation vacation kon doen.
          Mijn eerste solo uitstapje verder dan de provincie of voor een tattoo was volgens mij de Q-meeting van 2 jaar terug. Ergo, het is tijd om ook eens zo'n ervaring op te doen in het kader van 'dingen die ik gemist heb in mijn levensfases', zijnde self-freedom? Self-dependence? Idk hoe ik het moet noemen, maar dat.

Ter zake nu, nu jullie een historietje hebben. Ik wil graag naar London, om boeken te gaan shoppen. In eerste instantie zou ik dit dus met een vriendin gaan doen, die nu geen contact meer met me wil. Tweede idee was met een andere vriendin, omdat het wel gewoon gezellig is met iemand samen, maar zij heeft eigenlijk geen geld hiervoor - ook niet als ik de trip bekostig.

Ik heb de standaard bookshops al op m'n lijstje gezet om te gaan, maar ik loop nu een beetje tegen het logistieke deel aan. En ik dacht, wie kan ik het beter vragen dan een groep booklovers?

Ik zou graag het weekend van 26/27 juli gaan, omdat 66 books dan open is. En ik wil proberen om 3 volle dagen te hebben, zodat ik niet alles gehaast moet doen.
    Nu zit ik dus een beetje te stoeien met of je 66 books als eerste wil bezoeken of niet. Ik heb namelijk geen idee of hun aanbod het waard is, of dat eerst Waterstones / The Works bezoeken ook geen kwaad kan. Mijn initiële idee was namelijk:
    - zaterdag 66 books
    - zondag Waterstones / The Works
    - maandag Random of al terug
    - evt. dinsdag als terug-reis dag met nog wat laatste shopping
    Maar door werk is er een kans dat ik vrijdag - maandag zou moeten pakken, en dus donderdagavond laat zou moeten reizen. Nu zou ik de Random shops al op vrijdag kunnen doen, maar dat voelt zo counter-intuitive.

Dus ja, tips over de boekenwinkels zijn ontzettend welkom.
    - Is 66 books het waard om als eerste te bezoeken en daarna pas de shops in London of maakt dat weinig uit?
    - Hebben jullie must-visit winkeltjes en/of spots?
    - Waar kan je goed gaan eten voor lunch en dinner?
    En andere general tips zijn ook gewoon welkom of course.

[ bericht aangepast op 26 mei 2025 - 21:20 ]

It finally happened - I'm slightly mad! ~ Queen

SEPHIR0TH schreef:
    (...)
    Omg jaa, hele goede, dat van de ETA. Het proces is vrij simpel en duurt een paar dagen.

En lol, ik heb dat eigenlijk nooit gemerkt. (':
    Je kan ook een gratis Revolut/Wise rekening openen en dan kan je per maand een bepaald bedrag gratis omzetten naar andere valuta. Dat heb ik gedaan toen ik naar Japan ging en dat scheelde dus ook heel veel. Ik geloof dat geld opnemen dan tot een bepaald bedrag zelfs gratis is, maar ik weet details niet meer helemaal. Die kaarten worden iig ook overal geaccepteerd.

Oooooh, goeie tip van Revolut/Wise!

so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly

SEPHIR0TH schreef:
    (...)
    Omg jaa, hele goede, dat van de ETA. Het proces is vrij simpel en duurt een paar dagen.

En lol, ik heb dat eigenlijk nooit gemerkt. (':
    Je kan ook een gratis Revolut/Wise rekening openen en dan kan je per maand een bepaald bedrag gratis omzetten naar andere valuta. Dat heb ik gedaan toen ik naar Japan ging en dat scheelde dus ook heel veel. Ik geloof dat geld opnemen dan tot een bepaald bedrag zelfs gratis is, maar ik weet details niet meer helemaal. Die kaarten worden iig ook overal geaccepteerd.

Oooh wacht krijg je dan ook een fysieke kaart van Revolut? (Ik ga eind dit jaar naar Japan)

Take it slow babe, I'm having too much fun with this xoxo.

Oh die Revolut ga ik wel ff checken vooraf! Dat is wel vet handig, ook voor een Japan ofzo als dat werkt.

Also, ik heb net m'n trein en hotel geboekt ^^ Trein op de heenweg later dan dat ik gisteren had bedacht omdat de prijs suddenly 30 euro omhoog was gegaan van dat ticket, dus 2 uur later de trein dan maar - en een wat duurder hotel wat beter aangeschreven staat, maar ik ga 25 tot (en met) 29 juli dus naar London, all by myself ^^

Catmint schreef:
    Oh die Revolut ga ik wel ff checken vooraf! Dat is wel vet handig, ook voor een Japan ofzo als dat werkt.

Also, ik heb net m'n trein en hotel geboekt ^^ Trein op de heenweg later dan dat ik gisteren had bedacht omdat de prijs suddenly 30 euro omhoog was gegaan van dat ticket, dus 2 uur later de trein dan maar - en een wat duurder hotel wat beter aangeschreven staat, maar ik ga 25 tot (en met) 29 juli dus naar London, all by myself ^^

Aaaaaah wat heerlijk! En goede optie van de trein, dan heb je altijd je boeken bij je en kan er niks mis gaan met je koffer.

En geen gedoe met gewicht. Hehe. :Y)

so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly

SPECS schreef:
    (...)

Oooh wacht krijg je dan ook een fysieke kaart van Revolut? (Ik ga eind dit jaar naar Japan)

Yess je krijgt een fysieke kaart :3
    En omg, dat is exciting! Ik wens je alvast superveel plezier en voorpret toe!

Caution first, always. || FIYER0 > Lysander

Catmint schreef:

Eyoo, awesome! Jaa die treinprijzen zijn zo sneaky altijd pfff. (‘:
    Super goed dat je het gewoon gaat doen :Y)

Caution first, always. || FIYER0 > Lysander

SEPHIR0TH schreef:
    (...)
    Yess je krijgt een fysieke kaart :3
    En omg, dat is exciting! Ik wens je alvast superveel plezier en voorpret toe!

Daar ga ik ZEKER naar kijken, thanks! :Y)
    En dat gaat heeelemaal goed komen! *O*

Take it slow babe, I'm having too much fun with this xoxo.

Derks schreef:
    (...)

Aaaaaah wat heerlijk! En goede optie van de trein, dan heb je altijd je boeken bij je en kan er niks mis gaan met je koffer.

En geen gedoe met gewicht. Hehe. :Y)

Jaaa en is ook gewoon makkelijker. Via vliegtuig duurt volgens mij net zo lang, als het niet langer is doordat je je koffers in moet checken, door douane moet en koffers op moet halen. M'n vriend dropt me op het station in Brussel en haalt me terug op, dus dan maakt het weinig uit XD Heb ook stoelen bij de koffer-plekken gekozen, zodat ik er dichtbij blijf zitten haha

Catmint schreef:
    (...)

Jaaa en is ook gewoon makkelijker. Via vliegtuig duurt volgens mij net zo lang, als het niet langer is doordat je je koffers in moet checken, door douane moet en koffers op moet halen. M'n vriend dropt me op het station in Brussel en haalt me terug op, dus dan maakt het weinig uit XD Heb ook stoelen bij de koffer-plekken gekozen, zodat ik er dichtbij blijf zitten haha

Vliegen is sowieso kut. En vaak met alles bij elkaar niet eens heel veel goedkoper dan de trein. Want je moet ook naar het vliegtuig reizen, van het vliegveld naar je bestemming (die trein van Gatwick naar Londen was ook £25 enkele reis toen ik er met m'n examenreisje was, ok, onze vliegtickets waren €10,- en dat was echt absurd). Voor bagage moet je miljarden euro's extra betalen. (Ok, overdreven), voor je stoel moet je bijbetalen, bla bla bla.

Trein is veel relaxter.

En niiiice, dat is mooi dat het vlak bij de kofferplekken is! Dan kun je je boeken goed bewaken hehe