Yamato schreef:
Guys, ik ben met mijn schrijfpartner een verhaal aan het schrijven. We komen er alleen niet uit, creatieve differences. Ik was benieuwd hoe jullie dit zouden aanpakken: hoe zouden jullie de wereld overnemen strategisch gezien?
Whahahahaha love dat soort vraagstukken. Ik zou zeggen, investeer in de wapenhandel want daar is echt grof geld aan te verdienen. Support met dat geld/die wapens beide kanten van dezelfde oorlog. Laat anderen het eerst uitvechten, zodat je toe kan slaan zodra die verzwakt zijn. Ondertussen bouw je met dat geld je eigen grootmacht op die zelfvoorzienend is, dan ben je niet afhankelijk van anderen om door te kunnen groeien. Gooi er een lekker sausje aan propaganda overheen van hoe goed jij zelf bent, een echte "peacemaker" met hart voor het volk, zodat je eigen bevolking zich blijft gedragen. Richt een geheime dienst op die mensen die zich tegen je willen keren kunnen kwijtmaken - maar doe dat niet te vaak, want heersen met angst redt het uiteindelijk nooit op de lange termijn (zodra iemand enger is dan jij, lees: die dreigt met ernstiger gevolgen als ze niet luisteren, dan ben je je volgelingen kwijt).
Als je toch een geheime dienst hebt, probeer dan te infiltreren in de overheden van andere grootmachten, zodat je die van binnenuit kunt laten instorten, of je ze in een of andere oorlog stort om ze financieel en qua manschappen uit te putten, of zodat je toch ten minste staatsgeheimen kunt verzamelen om iedereen een stap voor te blijven. Ohja, en hoard natural resources. Want áls alles dan naar de hel gaat en mensen zijn wanhopig, dan ben
jij die grootmacht met 1) het geld 2) de spullen 3) de krijgsmacht om veiligheid te garanderen. En als je je propaganda een beetje goed hebt ingezet, word je nog onthaald als de redder ook (:
Dramatic