• Hallo iedereen!

Loop je vast in je verhaal? Deel het hier!
    Of het nu gaat om een scène die maar niet wil werken, een personage dat zich anders gedraagt dan je had bedacht, of een zin die nét niet lekker loopt—dit is de plek om het te delen. Soms helpt het al om het even hardop te benoemen, en wie weet heeft iemand anders precies het inzicht dat je nodig hebt.

Benieuwd naar feedback, frisse ideeën of gewoon even sparren met medeschrijvers? Gooi het in de groep!

[ bericht aangepast op 11 april 2025 - 18:21 ]

Don't walk. Run, you sheep, run.

@ Leodh Ja, tuurlijk! Daarvoor heb ik het topic ook aangemaakt. Het is een wijde manier gewoon om je schrijfsels te delen, bedenken en communiceren onderling de andere schrijvers op Q.

Ik zou er wel een kijk naar willen geven. Desnoods gooi je het in dit topic en kunnen mensen er een kijkje over geven.

Yamato schreef:
    @ Leodh Ja, tuurlijk! Daarvoor heb ik het topic ook aangemaakt. Het is een wijde manier gewoon om je schrijfsels te delen, bedenken en communiceren onderling de andere schrijvers op Q.

Ik zou er wel een kijk naar willen geven. Desnoods gooi je het in dit topic en kunnen mensen er een kijkje over geven.

Oeh, dat zou super zijn! Hier het linkje. De vragen staan onderaan, maar tbh zijn alle gedachten en opmerkingen enorm welkom :3

Three words, large enough to tip the world. I remember you.

Leodh schreef:
    (...)
    Oeh, dat zou super zijn! Hier het linkje. De vragen staan onderaan, maar tbh zijn alle gedachten en opmerkingen enorm welkom :3

Voor wanneer heb je het nodig? Ik had het gister direct gelezen, en wilde er speciaal voor gaan zitten, maar door allerlei dingen die er tussen kwamen is het uit mijn hoofd gegaan haha 😅

Yamato schreef:
    (...)
    Voor wanneer heb je het nodig? Ik had het gister direct gelezen, en wilde er speciaal voor gaan zitten, maar door allerlei dingen die er tussen kwamen is het uit mijn hoofd gegaan haha 😅

Mood hahahaha :W Ik heb morgen weer college, maar ga het dan over een ander stukje hebben. In juni moet het af zijn, dusseh, daar in de buurt hahahaha

[edit: ik heb het volgende hoofdstuk ook maar live gezet, want daar wil ik morgen graag naar kijken. Dus mocht je vanavond nog tijd en zin hebben, houd ik me daarvoor enorm aanbevolen <3 ]

[ bericht aangepast op 21 april 2025 - 20:58 ]

Three words, large enough to tip the world. I remember you.

Leodh schreef:
    (...)
    Mood hahahaha :W Ik heb morgen weer college, maar ga het dan over een ander stukje hebben. In juni moet het af zijn, dusseh, daar in de buurt hahahaha

[edit: ik heb het volgende hoofdstuk ook maar live gezet, want daar wil ik morgen graag naar kijken. Dus mocht je vanavond nog tijd en zin hebben, houd ik me daarvoor enorm aanbevolen <3 ]

Juni? Dat is wel erg vroeg haha. Ik weet niet of het me dan lukt hoor.
    Maar ik denk dat het dan hooguit (over)morgen wordt. Ik krijg steeds vaker dutjes aan het begin van de avond lol dus dan komt het niet 100% binnen.

MT :3
    Dit topic zou mij wel eens kunnen motiveren om daadwerkelijk eens iets met mijn schrijfsels te doen.

“Find what you love and do it for the rest of your life” - Matthew Gubler

Oké - mijn twee vragen van vandaag: hoe motiveren jullie jezelf om schrijfsels écht voort te zetten? En waar vinden jullie het lef om dát te doen? :3

“Find what you love and do it for the rest of your life” - Matthew Gubler

AMuppetOfAWoman schreef:
    Oké - mijn twee vragen van vandaag: hoe motiveren jullie jezelf om schrijfsels écht voort te zetten? En waar vinden jullie het lef om dát te doen? :3

Ik denk dat het enthousiasme van mijn vrienden me heeft doen inzien dat ik écht iets naar buiten wil brengen + dat ik echt enorm veel liefde heb voor de verhalen die ik schrijf. Het is mijn hoop (soms met een klein hartje) dat ik iets kan bijdragen aan de wereld met mijn verhalen dat me motiveert, denk ik (:

Is natuurlijk niet altijd even makkelijk haha

help

AMuppetOfAWoman schreef:

Dit lukte me nooit, maar ik motiveer mezelf nu door het te zien als een onderdeel/training voor therapie, om door te zetten ondanks dat het proces niet altijd even leuk is en de stem in mijn hoofd me regelmatig volledig neerhaalt. Niet luisteren naar die stem in mijn hoofd is iets wat ik oefen, en mijn verhaal is de ideale oefening.

Daarnaast motiveren alle lieve en enthousiaste reacties hier op Q mij natuurlijk ook, ik denk dat ik zonder toch wel was afgehaakt :3

If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

AMuppetOfAWoman schreef:

Liefde voor het project zelf haha, met name de karakters die echt mijn ziel hebben. Het helpt ook enorm om een co-writer te hebben als accountability partner! Of meelezers, wat Marthe en Marjanne ook zeggen. En idk, schrijven geeft me serotonine :'D

Also: streaks. Mijn brein vindt streaks heilig, dus zelfs als ik geen zin heb om te schrijven, sleep ik mezelf naar m'n document om toch wat woorden neer te pennen zodat m'n streak niet sterft whahahahahah

Dramatic

Pff de afronding van een verhaal is moeilijk, zeg. Ik heb op zich de gebeurtenissen, maar wat is de juiste volgorde? Uit wiens perspectief? Er is net een big revelation geweest, is het erg als nu alles om die revelation draait en ik daarna pas doorga met de afronding van de andere verhaallijnen? Of moet dat door elkaar blijven lopen?

Caverna schreef:
    Pff de afronding van een verhaal is moeilijk, zeg. Ik heb op zich de gebeurtenissen, maar wat is de juiste volgorde? Uit wiens perspectief? Er is net een big revelation geweest, is het erg als nu alles om die revelation draait en ik daarna pas doorga met de afronding van de andere verhaallijnen? Of moet dat door elkaar blijven lopen?

Uit hoeveel perspectieven schrijf je?

[ I will always love you ]

Cecia schreef:
    (...)
    Uit hoeveel perspectieven schrijf je?

Twee. En tot nu toe ook telkens omstebeurten een hoofdstuk vanuit de een en dan vanuit de ander, dus de neuroot en mij zou dat ook moeten loslaten als ik ga switchen haha. Maar de reveal was wel weer voor beide personages relevant (het ging over de broer van de een, die tegelijk de love interest is van de ander).

Guys, ik ben met mijn schrijfpartner een verhaal aan het schrijven. We komen er alleen niet uit, creatieve differences. Ik was benieuwd hoe jullie dit zouden aanpakken: hoe zouden jullie de wereld overnemen strategisch gezien?

Yamato schreef:
    Guys, ik ben met mijn schrijfpartner een verhaal aan het schrijven. We komen er alleen niet uit, creatieve differences. Ik was benieuwd hoe jullie dit zouden aanpakken: hoe zouden jullie de wereld overnemen strategisch gezien?

Whahahahaha love dat soort vraagstukken. Ik zou zeggen, investeer in de wapenhandel want daar is echt grof geld aan te verdienen. Support met dat geld/die wapens beide kanten van dezelfde oorlog. Laat anderen het eerst uitvechten, zodat je toe kan slaan zodra die verzwakt zijn. Ondertussen bouw je met dat geld je eigen grootmacht op die zelfvoorzienend is, dan ben je niet afhankelijk van anderen om door te kunnen groeien. Gooi er een lekker sausje aan propaganda overheen van hoe goed jij zelf bent, een echte "peacemaker" met hart voor het volk, zodat je eigen bevolking zich blijft gedragen. Richt een geheime dienst op die mensen die zich tegen je willen keren kunnen kwijtmaken - maar doe dat niet te vaak, want heersen met angst redt het uiteindelijk nooit op de lange termijn (zodra iemand enger is dan jij, lees: die dreigt met ernstiger gevolgen als ze niet luisteren, dan ben je je volgelingen kwijt).
    Als je toch een geheime dienst hebt, probeer dan te infiltreren in de overheden van andere grootmachten, zodat je die van binnenuit kunt laten instorten, of je ze in een of andere oorlog stort om ze financieel en qua manschappen uit te putten, of zodat je toch ten minste staatsgeheimen kunt verzamelen om iedereen een stap voor te blijven. Ohja, en hoard natural resources. Want áls alles dan naar de hel gaat en mensen zijn wanhopig, dan ben jij die grootmacht met 1) het geld 2) de spullen 3) de krijgsmacht om veiligheid te garanderen. En als je je propaganda een beetje goed hebt ingezet, word je nog onthaald als de redder ook (:

Dramatic