• Hoi! Het is hier wat dood, dus ik dacht, ik start iets nieuws. Ofja, semi-nieuw, want ik heb het een tijdlang bij RPGs en bij SOTY gedaan enzo, maar ik wil het wat breder trekken.

Wat is het doel van dit topic?
    Elke dag wordt er een vraag gesteld waarop andere users kunnen reageren en in gesprek kunnen gaan met elkaar, gewoon voor de gezelligheid, aangezien veel mensen klagen dat de site dood is maar er eigenlijk ook niets aan doen. De vragen kunnen over het leven gaan, over boeken, over films, over series, over alles dat je wil. Hou het gewoon SFW.

Wie mag vragen stellen?
    Iedereen. Degene die het snelst is, krijgt de eer. Zorg gewoon dat je je vraag altijd format in size 7 en in het rood, zodat het opvalt.

Dus ja, dit is mijn poging om wat leven te brengen. Entertain me.

Vragenarchief (waarschijnlijk ga ik het niet voldoende bijhouden, sue me)

12/3/2025: Wie is je comfort character en waarom?
    13/3/2025: Wat is het mooiste wat Q je gebracht heeft?
    14/3/2025: Wat in je leven ben je op dit moment het meest dankbaar voor?
    15/3/2025: Welk boek of welke auteur krijgt lang niet de aandacht of erkenning die het verdient?
    17/3/2025: Hoe heb jij ooit een angst overwonnen?
    19/3/2025: Wie in je leven mis je en wat maakt(e) die persoon zo’n fijn iemand?
    21/3/2025: Welke films of (mini)series moet iedereen absoluut ooit eens in zijn leven gezien hebben?
    24/3/2025: Wat is je grootste hobby van dit moment?
    26/3/2025: Wat is de meest teleurstellende aflevering in een serie die je ooit gezien hebt?

[ bericht aangepast op 26 maart 2025 - 11:52 ]

help

Caverna schreef:
    Tijd voor een dosis positiviteit en compassie (:

Vraag Van Vandaag: Wat vind je het allermooiste/fijnste/leukste aan jezelf?

Ik doe ook nog even een gooi c:

Zelf ben ik niet echt het type dat mijzelf de hemel in prijst en ik hou absoluut niet van complimenten (al vind ik het wel superleuk om ze te krijgen) maar waar ik zelf toch wel mettertijd wat trotser op ben geworden is mijn geduld. Zowel privé als op werk^^ Van ouders, zus, manlief en schoonouders krijg ik regelmatig te horen dat ik zo geduldig ben met mijn kindjes, vooral de oudste die in de kinderpuberteit zit en nog wel eens last heeft van driftbuien en ‘nee nee nee’’. Ook op werk met lastige patiënten kan ik toch altijd aardig kalm blijven (hoewel ik soms kook vanbinnen 😂) en ook daar complimenteren mijn collega’s mij mee al moet ik achteraf altijd even klagen over de desbetreffende patiënt

Reeses schreef:
    (...)

Ik doe ook nog even een gooi c:

Zelf ben ik niet echt het type dat mijzelf de hemel in prijst en ik hou absoluut niet van complimenten (al vind ik het wel superleuk om ze te krijgen) maar waar ik zelf toch wel mettertijd wat trotser op ben geworden is mijn geduld. Zowel privé als op werk^^ Van ouders, zus, manlief en schoonouders krijg ik regelmatig te horen dat ik zo geduldig ben met mijn kindjes, vooral de oudste die in de kinderpuberteit zit en nog wel eens last heeft van driftbuien en ‘nee nee nee’’. Ook op werk met lastige patiënten kan ik toch altijd aardig kalm blijven (hoewel ik soms kook vanbinnen 😂) en ook daar complimenteren mijn collega’s mij mee al moet ik achteraf altijd even klagen over de desbetreffende patiënt

Wat goed! En je bent jezelf niet de hemel in aan het prijzen hoor, je bent gewoon even trots op wie je bent en dat is juist heel knap en goed (: En geduld is een hele fijne eigenschap, neem dat maar aan van iemand die bijzonder ongeduldig is xD

If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

Caverna schreef:

Ik vind dit ook een heel moeilijke om te beantwoorden maar ik denkkk mijn enthousiasme? En vooral voor een groep kiddo's of als ik over mijn boeken mag vertellen.

Even the smallest can change the course of the future

Caverna schreef:

Moeilijk, moeilijk. Ik denk dat ik het wel fijn van mezelf vind dat ik best een chill persoon ben en me goed in anderen kan verplaatsen. En dat ik het gevoel heb dat anderen wel makkelijk hun ei bij me kwijt kunnen.

En ik hoor best vaak dat mensen me als een soort voorbeeld zien qua wat ik met schrijven bereikt heb (en redactiewerk/het opstarten van een uitgeverij) en dat doet me ook heel goed. c;

Every villain is a hero in his own mind.

Ik ben blij om te zien dat er toch nog wat meer mensen deze vraag beantwoord hebben haha. Het zit hier vol met allemaal bescheiden mensen, wat een fijne eigenschap is maar we mogen soms ook gewoon wel trots op onszelf en blij met onszelf zijn ❤️

Vraag Van Vandaag: Wat vind je bijzondere jeugdherinnering?

[ bericht aangepast op 23 april 2025 - 13:49 ]

Caverna schreef:
    Ik ben blij om te zien dat er toch nog wat meer mensen deze vraag beantwoord hebben haha. Het zit hier vol met allemaal bescheiden mensen, wat een fijne eigenschap is maar we mogen soms ook gewoon wel trots op onszelf en blij met onszelf zijn ❤️

Ik heb er expres niet op geantwoord oeps

help

RSK schreef:
    (...)

Ik heb er expres niet op geantwoord oeps

Naaahw probeer het eens! Je hebt hartstikke veel mooie eigenschappen ❤️ En je hoeft niet bang te zijn om arrogant over te komen, want het is een bewuste vraag, dus het is niet alsof je loopt te pochen met hoe goed je bent ;p

Caverna schreef:

Familieweekend naar Ameland :3 Dan deden we verstoppertje in de duinen, het woordenboekspel, bingo, dansavond, gourmetten en mijn vader vertelde dan altijd "enge" verhalen op het strand. En een gehaktbal eten op de boot, dan begon het feest al!

En de clubkampioenschappen van tennis. Besef steeds meer dat ik me daar echt op mijn gemak voelde, tikkertje spelen en lekker ouwehoeren, tennis kijken, en aan het einde van de week een groot feest in de kantine met een dj.

Caverna schreef:

Een vriendin van mij heeft het syndroom van Down, ik heb bijna de hele basisschooltijd bij haar in de klas gezeten (ik kwam pas in groep 4 op die school). Ze mocht Roodkapje spelen in onze eindmusical en daarom kwam het AD/Utrechts Nieuwsblad langs voor een interview. Alle klasgenoten waren die dag echt als mieren op honing en zaten zowat aan haar vastgeplakt. Een andere vriendin en ik zaten rustig aan een ander tafeltje en dachten: 'Prima, we spelen morgen wel weer met haar'. De juf was het daar niet mee eens en zei: 'Alle anderen doen dit alleen voor de aandacht, jullie zouden bij haar moeten zitten want jullie spelen elke dag met haar.' Uiteindelijk stond het artikel in het AD en op de groepsfoto keek ik net de andere kant op, hahaha. God, wat zou ik dat artikel graag weer willen lezen zeg. Iemand toevallig toegang tot Lexis Nexis/het krantenarchief?

Geen idee waarom deze herinnering zo ineens op kwam. Mooie herinnering wel.
    We hebben nog steeds contact en spreken ieder kwartaal wel met z'n drieën af.

so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly