• Bron: http://www.ljh.qr

In de Belgische politiek kunnen ze er wat van leren: compromissen sluiten. Gisteren heeft de gemeenschap van Q live in het Lucht Je Hart kunnen meevolgen hoe twee users tot een besluit kwamen dat het Qreatieslandschap grondig zal hertekenen. Een verslag van een woelige dag.

Aan de basis ligt de inspiratieloosheid van user Leah voor een nieuwe naam, tot gisteren beter bekend onder de username Klaar. Toen Jolijn {SPECS) een vernieuwend voorstel de lucht in stuurde, werd dit meteen onthaald met enthousiasme onder andere Qusers. Het voorstel: de nieuwe naam KlaarMetDezeUsername.
    De post met het voorstel heeft tot op heden met 1 like een record in handen.

User Jarne, tot gisteren beter bekend onder de username Debbaut, moedigde de wijziging meteen aan.
    In een officieel antwoord liet Leah duidelijk verstaan niet zomaar tot een wijziging te willen overgaan. Dit leidde meteen tot een verhitte onderhandeling waarin het duidelijk werd dat Leah enkel zou toegeven indien Jarne zelf mee zou gaan in een rebranding. Of liever gezegd een terugschakeling naar de oude naam VoIde (met hoofdletter i). In het belang van Qreaties is Jarne akkoord gegaan met deze deal.

Helaas heeft het parlement de naam van Leah niet goedgekeurd wegens te veel tekens, men heeft meteen aanpassingen gedaan zonder overleg waardoor Leah nu door het leven gaat als KlaarMetDezeUse.

De wijziging werd over het algemeen goed onthaald binnen de gemeenschap al dreigen de vakbonden met nationale acties indien meer belachelijke namen de kop op zouden steken.

Volg de Actieve Topics voor meer actualiteit van Qreaties!

Dit hele onzinnige topic is dus om aan te kondigen:
    Leah: Klaar => KlaarMetDezeUse
    Jarne: Debbaut => VoIde

[ bericht aangepast op 14 jan 2025 - 2:46 ]

We will not be quiet, Stonewall was a riot!

@ VoIde OMG you fucking did not! Outsider here, but, I'm dying. 😂 I went into this topic with a serious face and leaving with a smile, thank you.

[ bericht aangepast op 14 jan 2025 - 0:33 ]

Don't walk. Run, you sheep, run.

KlaarMetDezeUse schreef:
    (...)

Same hahahaah I'll remember half the drama uit 2014 maar niet of ik nou die mail naar de ouders van leerlingen verstuurd heb ivm lesverplaatsingen.

Omg, dat gedicht was ik helemaal vergeten. Maar echte kunst laat zichzelf het zwijgen niet opleggen!

Also kut met een c, ik haat mijn jongere zelf.

En wat de haakjes betreft, ik heb je verteld dat ik een bril nodig heb. Maar ik weiger het aan te passen omdat het nu te iconisch is.

SPECS schreef:
    (...)

Wacht maar, ik kom achter je aan met mijn hooivork, vrijheid van....uiting? :Y)

Omg, bedreiging van de vrije pers? Is dit een dictatuur???

Viperian schreef:
    @ VoIde OMG you fucking did not! Outsider here, but, I'm dying. 😂 I went into this topic with a serious face and leaving with a smile, thank you.

Haha, you are welcome! En no outsiders op deze site.

VoIde schreef:
    (...)

Nó, it's a Specstatuur :Y)

You were born original, don't die as a copy.

VoIde schreef:
    (...)

Ik ben pro vrije pers, wie moet ik aan mijn speer spiesen?

so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly

Derks schreef:
    (...)

......You wouldn't dare

Derks schreef:
    (...)

HET IS DIE ENE DIE ALTIJD IN HET ROOS SCHRIJFT!!!!
    #Resistance

VoIde schreef:
    (...)

#Resistance

Bring it

VoIde schreef:
    (...)

#Resistance

Zolang het maar niet die ene is die De Roos schrijft, ik wil Ann Christie's kist niet opgraven om te spiezen.

Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

VoIde schreef:
    (...)
    Haha, you are welcome! En no outsiders op deze site.

Nah, ik doelde op outsider als buiten het gesprek om, dus ik kom er even bij poppen lol. Het is vooral deze zin dat het 'm deed: 😂
    "De wijziging werd over het algemeen goed onthaald binnen de gemeenschap al dreigen de vakbonden met nationale acties indien meer belachelijke namen de kop op zouden steken."

[ bericht aangepast op 14 jan 2025 - 1:20 ]

Don't walk. Run, you sheep, run.

SPECS schreef:
    (...)

......You wouldn't dare

Ik moet dan wel een extra grote speer regelen, anders past de X X Limburger niet aan mijn speer. Ik kan natuurlijk niet met een cocktailprikker gaan spiesen…

so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly

VoIde schreef:
    (...)

Daar hoef je me echt niet mee te jennen. Die noteer ik voor volgende maand als we hiervan afgeraken.:')

Dooddoenervo is gewoon iconic. Met special shoutout naar Dooddoenervis voor die 1 april grap met Fishlet dat we ooit deden.

Die 1-April grappen waren echt peak Q era, wat een tijd was dat. Fishlet :')

Ion schreef:
    Ter ere van dit topic heb ik mijn interne Q-archief geraadpleegd (nogmaals, waarom kan ik me decennia oude Q-geschiedenis herinneren maar niet like M'N TO-DO LIJST OP WERK) en post hierbij het moment waarop de mods ons zat waren en ons verzochten niet meer de l te vervangen door een I, inclusief ikzelf die toen Sheriock heette en me een beetje betrapt voelde

Klikkerdeklik

"En ook al ben je onschuldig, een waarschuwing staat voor altijd op je strafblad gegrift."

Heftige taal (krul) Wat namen we onszelf ook serieus hahaha.

Whittaker -> Mando

Ion schreef:
    Love it maar dooddoenervo heeft gewoon een speciaal plekje in mijn hart I can't help it

ooit was ik SherIock met hoofdletter i

WAIT A SECOND

Heb jij ooit PJO fanfic geschreven? Of was dat Sherlock met een L? Anders ben jij degene die mij op Q gehaald heeft bc I needed more of a PJO fanfic written bij Sherlock

help

VoIde schreef:
    (...)

Daar hoef je me echt niet mee te jennen. Die noteer ik voor volgende maand als we hiervan afgeraken.:')

Dooddoenervo is gewoon iconic. Met special shoutout naar Dooddoenervis voor die 1 april grap met Fishlet dat we ooit deden.

WAT WAT IK HEB NOG EEN GIGALANGE HP RPG MET JOU GESPEELD DAN

Ik kom dingen te weten jesus christ

help