• Hoi allen, ik weet niet of hier animo voor is maar met al onze creatieve koppies leek het me leuk om een topic te hebben waarin we het lekker kunnen hebben over creatieve creaties die niet op Q staan, maar die we wel maken. (Digitaal) tekenen, verven, knutselen, haken, breien, kleien, boetseren, houtgraveren, bakken, koken, noem het maar op! Ook kunnen we elkaar hier motiveren, becomplimenteren, stimuleren, en adviseren over materiaal, resultaten, leuke hobby's, etc.

Zo wil ik misschien investeren in een tablet om beter digitaal te kunnen tekenen en was ik benieuwd of er mensen ervaring mee hebben (:

If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

ik ben een deken voor mijn moeder aan het haken met wol die ze random nog vond en het is echt een trust the process project😭

--

glowfaery schreef:
    ik ben een deken voor mijn moeder aan het haken met wol die ze random nog vond en het is echt een trust the process project😭

Oeh wat leuk ^^ Hoe ziet het er nu uit? ;P

Ik heb net een iPad gekocht en een Apple pencil zodat ik digitaal kan tekenen en ik heb echt zin als die er zijn 😱🤩

Oeehh ik zit al maanden te overwegen zo'n topic aan te maken, super tof idee Caverna!!

Heel benieuwd om al jullie creaties te zien! 🥰

Dramatic

glowfaery schreef:

Ohh gaaf zeg!
    Ik zou graag leren haken, maar ik vind het toch moeilijker dan ik dacht :') Zowel videos in het Nederlands als Engels kijken, dan vervolgens niet de link leggen tussen welke steken hetzelfde zijn, omdat ze in het Engels een andere naam hebben. En ben linkshandig, dus alles in spiegelbeeld leren helpt ook niet echt mee haha.

Inspiration can hit you any time

Nagaa schreef:
    (...)
    Ohh gaaf zeg!
    Ik zou graag leren haken, maar ik vind het toch moeilijker dan ik dacht :') Zowel videos in het Nederlands als Engels kijken, dan vervolgens niet de link leggen tussen welke steken hetzelfde zijn, omdat ze in het Engels een andere naam hebben. En ben linkshandig, dus alles in spiegelbeeld leren helpt ook niet echt mee haha.

Dit heb ik ook! Had zo'n goedkoop setje gekocht van een knuffeltje en dacht heel stoer, dit ga ik wel even doen, maar dat viel vies tegen hahaha

Nagaa schreef:
    (...)
    Ohh gaaf zeg!

Misschien kan ik je helpen? Haken is al 10 jaar mijn hobby en ik ben linkshandig.
    Ik haak wel vooral vanuit geschreven patronen en niet via video's. Ik haak amigurumi: knuffeltjes. De losse en vasten steken zijn de basis!

Krullebol schreef:
    (...)

Misschien kan ik je helpen? Haken is al 10 jaar mijn hobby en ik ben linkshandig.
    Ik haak wel vooral vanuit geschreven patronen en niet via video's. Ik haak amigurumi: knuffeltjes. De losse en vasten steken zijn de basis!

Ik moest meteen aan jouw haakkunstwerkjes denken toen ik dit topic zag, haha. Leuk je hier nog steeds te zien!

OT: Leuk topic! Ik ben absoluut niet creatief maar vind het wel leuk om mee te spieken.^^

Every villain is a hero in his own mind.

Oeh leuk topic! Ik heb een paar jaar geleden een iPad + Apple pen + Procreate gekocht voor digitaal tekenen en ik ga nooit meer terug naar een tekentablet :Y)
    Het is zo handig om al je resources (brushes etc) op 1 systeem te kunnen opslaan. Ik kreeg aan het begin van mijn kerstvakantie ineens de ingeving dat je natuurlijk ook kleurplaten digitaal kan doen en ik heb daar atm veel plezier mee. Het maakt het gewoon super makkelijk om te experimenteren met kleuren en brushes want alles is naderhand nog aan te passen als je layers gebruikt.

Ik ben nu met deze bezig, de kleurplaat zelf heb ik ergens online gevonden lol

[ bericht aangepast op 29 dec 2024 - 1:14 ]

Caution first, always.

Ik probeer nog steeds mijn dice making op te zetten. 2025 is nu mijn goal, hopelijk dat ik nu motivatie kan vinden om ook echt iets te doen ervoor.
    En mijn tekentablet ligt helaas ook een beetje te verstoffen door tijdgebrek, maar het is nog steeds wel eens handig om te hebben. Vooral bij dungeons and dragons online en we moeten een eigen map tekenen ofzo.

Ik heb vorige week Canva gevonden en heb mijn eerste hardcover notebook ermee gemaakt om via KDP amazon te verkopen. Als het verkoopt krijg ik beetje extra centjes en anders oh well, het was leuk om te doen in ieder geval. Beetje oefenen op covers maken maybe? Cx

It finally happened - I'm slightly mad! ~ Queen

Clive schreef:
    Oeh leuk topic! Ik heb een paar jaar geleden een iPad + Apple pen + Procreate gekocht voor digitaal tekenen en ik ga nooit meer terug naar een tekentablet :Y)
    Het is zo handig om al je resources (brushes etc) op 1 systeem te kunnen opslaan. Ik kreeg aan het begin van mijn kerstvakantie ineens de ingeving dat je natuurlijk ook kleurplaten digitaal kan doen en ik heb daar atm veel plezier mee. Het maakt het gewoon super makkelijk om te experimenteren met kleuren en brushes want alles is naderhand nog aan te passen als je layers gebruikt.

Mooi zeg! Kost procreate geld? En hoeveel pm als ik vragen mag? 🙈 Vroeger maakte ik lijntekeningen van foto’s, op m’n laptop en met illustrator. Maar ben een beetje zoekende naar andere opties en ik hoor vaak iPad met zo’n pennetje voorbij komen 😊

someone out there feels better because you exist

Iotte schreef:
    (...)

Mooi zeg! Kost procreate geld? En hoeveel pm als ik vragen mag? 🙈 Vroeger maakte ik lijntekeningen van foto’s, op m’n laptop en met illustrator. Maar ben een beetje zoekende naar andere opties en ik hoor vaak iPad met zo’n pennetje voorbij komen 😊

Dank je! <3
    Vgm heb ik het toen voor ongeveer 12 euro gekocht? Het is gewoon 1 aankoop, geen maandelijkse subscription. Je betaalt gewoon voor de software en dan mag je het voor altijd houden 🥹 Zeker een aanrader ook. Super makkelijk aan te leren en je kan er werkelijk alles mee.

Caution first, always.

Clive schreef:
    (...)
    Dank je! <3
    Vgm heb ik het toen voor ongeveer 12 euro gekocht? Het is gewoon 1 aankoop, geen maandelijkse subscription. Je betaalt gewoon voor de software en dan mag je het voor altijd houden 🥹 Zeker een aanrader ook. Super makkelijk aan te leren en je kan er werkelijk alles mee.

Omg wat goed! Ik ga me hier eens in verdiepen. Dankjewel ❤️

someone out there feels better because you exist

Clive schreef:

Ooooh wat cool! Ik zit echt met smart te wachten tot mijn iPad komt (wss 2 januari) zodat ik er ook mee aan de slag kan 🤩🤩

Iotte schreef:
    (...)

Nou ik heb me er nét helemaal in lopen verdiepen. Gebruik je nu een Wacom tekentablet? Die heb ik ook, dat is de goedkoopste optie haha en je kunt er al best leuke dingen mee (ik heb er een prentenboek voor mijn nichtje mee gemaakt), maar mijn laptop kan het niet meer aan helaas. Ik gebruikte Adobe Fresco, dat is op zich een fijn alleen niet als je laptop steeds vastloopt xD

Ik heb nu een iPad Pro (2022) 12.9 inch en de Apple Pen 2nd Gen gekocht. Heb de iPad refurbished besteld, hoop echt dat ie een beetje goede kwaliteit is, want in totaal alsnog wel gewoon ruim 1000 euro betaald 😅 Al schijn je ook wel een goedkoper model te kunnen gebruiken, maar wilde het zelf dan ook graag meteen goed doen.

En ProCreate kost momenteel €14,99 dus dat is niets vergeleken met de kosten van de iPad haha. En wil er ook Adobe Fresco opzetten, kijken wat fijner werkt ;p