• Het is inmiddels al een beste tijd zo dat de wolf is teruggekeerd in Nederland.
    De één is enthousiast dat er zo'n prachtig dier weer in het land is.

Het leven van anderen zijn in rep en roer!
    De nieuwsberichten over het aangevallen/gedode vee nemen toe, spanning en zorgen ook.

Het gaat zo ver, dat bepaalde activisten, mensen in de politiek, wolven experts etc te maken krijgen met bedreigingen van mensen wie zich ernstig zorgen maken om hun vee/dieren etc.

Wat vinden jullie over dit onderwerp?

Bron wat betreft de bedreigingen etc:

Gezien ik zelf niet in zulke gebieden woon, maakte ik me er zelf geen zorgen over, dacht er verder niet zoveel over na.
    Echter schrok ik wel van het nieuws over de bedreigingen etc, dus heeft dat mij bewogen om er een topic over te maken.

[ bericht aangepast op 17 dec 2024 - 22:03 ]

Jai Mata Di ~ Love and Peace!!

Oprecht, ik kan geen nieuws over de wolf meer zien.

Maar de mensen vinden het interessant, dus ja, dan moet er wel over geschreven worden

so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly

Sinds 1982 heeft de wolf in Europa namelijk de status 'strikt beschermd', onder het Verdrag van Bern en later de Europese Habitatrichtlijn. In Nederland geldt deze status dus ook.

Het is begrijpelijk dat mensen die vee houden / boeren e.d. hierom zich zorgen maken en boos zijn, maar daar zou dan een oplossing op gezocht moeten worden. Lees: wat NIET te maken heeft met het dier doodschieten en / of wat te maken heeft met beschadigen. Ik word er chagrijnig van als ik zulk nieuws tegen kom (over elk soort dier trouwens), als ze besloten hebben een dier te vermoorden of dergelijke omdat het uiteindelijk de "betere" beslissing was, waarvan ik alleen mijn hoofd in teleurstelling kan schudden en mijn vertrouwen hierin nog meer gebroken word. Voor wie is het beter? Zeker niet voor het beestje. De grootste reden dat een diersoort met uitsterven wordt bedreigd is de mens.

[ bericht aangepast op 17 dec 2024 - 23:14 ]

Don't walk. Run, you sheep, run.