• Hallo daar!
    Ik was benieuwd of mensen zin hebben in een nieuwe Griekse Mythologie RP! Het idee gaat als volgt:
    • Een universiteit waar (duizenden jaren lang ?) al kinderen van goden (dus volbloed) en kinderen van een god & een mens (halfbloed) samen komen om te studeren en opgeleid worden in hun (bovennatuurlijke) krachten.
    • Er zullen verschillende studies kunnen worden gekozen: gericht op het studeren van geschiedenis en de griekse mythologie, maar ook kunnen helden die al een heldendaad hebben verricht (zoals Theseus) hier komen om te leren over hun glorie en hoe ze deze kunnen voortzetten. Ook opkomende helden kunnen worden toegelaten, om te leren over ''ridderlijkheid'' en om zich voor te bereiden op hun eigen heldenverhaal ooit. Goden kunnen leren over hun eigen krachten, maar misschien ook studies zoals illusions & deceipt (how to manipulate and use humans for your own benefit). Je hebt natuurlijk goede en meer slechte goden, zoals het verschil tussen Ares & Athena. Ares staat voor violence &blood dat komt met oorlog en Athena staat voor de glory, strategy and victory van de oorlog, het positieve. De studies kunnen goden helpen zo'n richting te kiezen, of ze mensen willen helpen of juist tegenzitten.


    • De rp kan zich in de moderne tijd afspelen, waarin onze karakters dus telefoons hebben & in de moderne wereld leven. Het kan zijn dat bijvoorbeeld omdat het geloof in Griekse goden uitstierf, er ook geen nieuwe halfbloeden bijkwamen && de universiteit leegliep, maar recentelijk toch wel weer nieuwe halfbloeden kwamen, dus de school weer zijn deuren kon openen, dus lopen er tussen de volbloed kinderen nu weer halfbloeden en dat conflict is waar de RP dan over gaat. Het conflict dat de fullbloods zich beter voelen dan de halfbloods of iets in die richting.

    • De universiteit kan ook net gebouwd zijn en voor de eerst zijn deuren openen, omdat er steeds meer Griekse helden bij komen. Dan zitten we nog in de Griekse tijd met oorlogen, mythes & dus halfbloed helden. Dan kan nog steeds het conflict bestaan tussen fullbloods & halfbloods.

    • Misschien, om het interessanter te maken ik weet niet of dit correct is kunnen ook bestaande mythes worden toegestaan, zoals Ariadne & Kassandra. Kassandra kreeg krachten, doordat Apollo verliefd op haar werd en zou dan misschien ook kunnen worden toegelaten?

    Laat me weten wat jullie hiervan vinden ^^
    (woordenaantal kan gewoon 100 zijn && beiden talen kunnen worden toegestaan, maar houdt er rekening mee dat als iemand in het Nederlands graag wil schrijven, dat voorgaat. Voor iemand die minder goed Engels kan, is het namelijk moeilijker om dan toch wel Engels te schrijven dan andersom.)

    [ bericht aangepast op 26 juli 2024 - 17:00 ]


    Hand turns loom; spool of green, spool of black. Dragons of flesh weaving dragons of thread.

    Sounds cool!! Would be interested 🥰


    tulsa jesus freak

    Ik moet even kwijt dat het beeld in je post echt mijn absolute favoriet is. Psyche en Eros 😍

    Persoonlijk vind ik het idee (American Gods-gebaseerd?) van geloof dat kan uitsterven en dit zich verhoudt tot macht erg interessant! Het concept van held vind ik vooral boeiend als het oude, klassieke concept wordt aangehouden.

    Zou je het dan voor je zien met verzonnen personages voor volbloed godenkinderen? Of bestaande personages uit de mythologie uitwerken?

    Lees dit nu nog een keer en ik moet zeggen, ik zou dit thema interessanter vinden in de Griekse tijdsperiode dan in de hedendaagse, denk ik.

    [ bericht aangepast op 27 juli 2024 - 9:14 ]


    Omnia mutantur, nihil interit

    I loooooooove anything with greek myths so would a 100% join.


    darling, you can't let everything seem so dark blue

    Klinkt erg tof, ik zou meedoen!


    Adventurer at heart, but oh how she loved to be home

    I love the concept and the ideas but I don't know enough of it to actually join. And I do want to know what I'm writing about.


    [ heaven knows ]