• Ik heb een nieuw spelletje bedacht. Ik weet niet of het goed uitpakt, maar het heet: Plotten bij Plaatjes. Het doel is om onze creatieve breinen weer even lekker aan het werk te zetten. En dat doen we door middel van... plotten!

    De basics van het spel zijn eigenlijk: verzin een plot bij een plaatje of een serie plaatjes. Dit hoeft maar drie regels te zijn (al mag je het natuurlijk zo uitgebreid maken als je zelf wilt).

    Het lijkt mij leuk om meerdere mensen bij hetzelfde plaatje een plot te laten bedenken, om te kijken hoe verschillend onze creatieve breinen werken. Daarom is het misschien een idee om per week een nieuw plaatje te doen? Even kijken hoe dat gaat? Als dat niet werkt, kunnen we het altijd nog anders insteken.

    Anyway: het eerste plaatje is er eentje van het spel Dixit. Brandt maar los!


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    Joanna is zich er als enige bewust van dat ze in een boek leeft en dat alles wat er in haar leven gebeurt, bedacht is door de schrijver van dat boek. Niemand gelooft haar. Na zorgvuldig onderzoek komt ze erachter hoe ze uit de wereld van 'haar boek' kan stappen en verplaatst ze zich naar een ander (bestaand) boek, waar ze het hele plot op z'n kop zet.


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain