Catmint schreef:
(...)
Dit. Fantastisch idee. Armoede is ook een hele goede, maar dit zou al een stapje richting het verdrijven van armoede zijn en ervoor zorgen dat mensen gelijke kansen krijgen doordat ieder level aan onderwijs beschikbaar is voor iedereen en dat goede zorg voor iedereen beschikbaar is.
Also, jezelf verwijderen is ni goeeeddd, you are wanted here ^^ (zo werkt het niet, I know, maar wilde het toch ff zeggen en laten weten)
Very valid point! Maar dan vind ik ook dat er garantie moet zijn voor kwaliteit van onderwijs (of zorg, of whatever), want het is een feit dat (bepaalde) privatisering onderwijs en zorg voor een stuk betere kwaliteit.
Begrijp me niet verkeerd, ik ben absoluut tegen privatisering van basisvoorzieningen als onderwijs en zorg, maar het is frustrerend om te zien hoe de overheid haar verantwoordelijkheid niet lijkt op te nemen als het over kwaliteit gaat. En de privémarkt speelt daar uiteraard altijd op in, want als er iets beter kan, dan valt er winst te maken. Ik weet niet of die kapitalistische mindset iets is waar we ooit van zullen af geraken :')
help