Coryo schreef:
Haha, vind het grappig dat je de huidige RPG's groot vindt - die zijn niets in vergelijking met vroeger 🥲
I'm always a sucker for magic powers so I might join if u do it kan ik mss een oude heethoofd van me terugbrengen
Nee klopt, in 2017-2019 waren de RPG's enorm, het is voornamelijk dat ik toen ik in 2020(?) terug kwam er vrij weinig was, dus nu zijn de actieve RPG's enorm in vergelijking hahaha. Ik vergeet het liefste wat ik tijdens oude RPG's deed want ik was toen 13-15 en ik sterf altijd lichtelijk als ik zie wat ik toen maakte
Satoru schreef:
Ja rollen worden al snel een hobbyprojectje in hunzelf, daar gaat soms echt net iets teveel tijd in zitten, maar je moet iets als je nog even moet wachten totdat de RPG echt begint. Al wordt het wel makkelijker als je er meer maakt en dingen kunt gaan recyclen tussen rollen
Powers ben ik ook altijd wel een fan van. Ik denk dat iets van een overall story of guiding wel handig is gezien het zonder op een gegeven moment gewoon een beetje dood gaat omdat niemand meer iets weet. Al vind ik het momenteel nog een beetje moeilijk om voor me te zien hoe de cult/het ontwikkelen van krachten/story er in RP eruit gaat zien, ik ken de source material ook niet dus dat helpt niet echt (even als voorbeeld: het idee van een school geeft bij mij veel sneller ideeën en connecties omdat dat gewoon veel bekender en relevanter is in mijn huidige leven dan een cult of een dorp/eiland als speel-omgeving zou hebben dus dat vind ik lastig van te voren inschatten, niet dat ik niet mee zou doen omdat het niet in een school is).
Ik denk dat ik waarschijnlijk wel zou joinen al speel ik liever later in de timeline speel dan eerder (not the biggest dan of historische settings).
Heb je een idee voor dingen als wordcount?
Ik maak veel rollen so yeah I feel you, ik speel alleen niet want ik ben een beetje een kluizenaar. Mijn hele layout topic staat vol met personages hahahaha (maar vgm werken de fonts die ik gebruik niet voor iedereen dus zouden ze er op andere desktops nogal rommelig uit kunnen zien ben ik bang waar ik laatst een realisatie van had dus nu weet ik niet 100% zeker of ik ze zou copy pasten naar andere topics)
Ik begrijp je punt, ik ben zelf echter helemaal niet van scholen (ik ben van school gedropt voor een reden zeg maar), dus was dat een bewuste keuze. Ik begrijp dat het vaag is momenteel though, tegen de tijd dat ik een daadwerkelijk rollentopic zou openen zou ik een hoop dingen hebben uitgewerkt zodat er meer duidelijkheid is. Ik zou zeker tijd stoppen in ervoor zorgen dat het een beetje smooth verloopt etc en een duidelijk plot op te zetten (een ander idee was het oplossen van de verdwijning waar ik dan clues voor zou schrijven etc, maar dat leek me misschien iets té sloom aangezien krachten hebben toch wel één van de leukste dingen in RPG's is), zowel als willen zorgen dat het duidelijk is waar personages vandaan kunnen komen en hoe ze met elkaar opgescheept zitten. Ik heb nogal veel kanten waar ik hiermee op kan (ik zou ze kunnen veranderen in een groep onderzoekers, of een grote vriendengroep op vakantie, afhankelijk van het aantal mensen dat mee zou doen, of kunnen starten op het moment dat er al een cult is), dus ik zou er sowieso even voor moeten zitten. Personally am a fan of historical settings though but going later rather than earlier is still possible obviously
Thanks for the feedback!
EDIT: Helemaal vergeten woordcount bij te voegen, whoops. Ik dacht aan zo'n 100-200 woorden, afhankelijk van wat haalbaar is voor spelers.
[ bericht aangepast op 19 jan 2024 - 22:50 ]
obsessive rage