Hey y'all!
Normaal gesproken ruim ik altijd aan het eind van het jaar mijn e-mailbox op. Dan schrijf ik me uit voor e-maillijsten, verwijder ik nutteloze e-mails en groepeer ik alles in mapjes (bijv. huis (huur, mededelingen over onderhoud, facturen) en medisch (berichten van de apotheek, huisarts) enzovoorts).
Vorig jaar is het mij niet gelukt om te 'declutteren' en nu heb ik in mijn 2 'normale' e-mails bij elkaar meer dan 10.000 'ongelezen' e-mails. Op het moment van het openen van dit topic ben ik met een vriendin uit Duitsland aan het bellen met een playlist op de achtergrond en zijn we elkaar aan het motiveren om te 'declutteren'.
Wat ik sowieso wil doen voor het einde van het jaar:
- Uitschrijven van nieuwsbrieven, mailinglijsten;
- Alle e-mails gelezen hebben zodat er geen ongelezen e-mails meer in mijn lijst staan;
- Berichten groeperen in mappen zodat ik ze makkelijk terug kan vinden en niet mijn hele inbox hoef terug te zoeken;
- Alle abonnementen die ik de afgelopen maand heb afgesloten om geen verzendkosten te hoeven betalen (zoals Zalando uitproberen voor 1 cent) reviseren en nalopen/stopzetten;
- Uitgaven groeperen en verdelen over spaarpotjes (of uit spaarpotjes terugbetalen) en de balans opmaken. 30 december wil ik alle betalingen verrichten (zorgverzekering, terugbetaling aan DUO, postzegels nog voor het oude tarief kopen etc.).
Hebben jullie nog toevoegingen aan de 'digital declutter'-lijst?
En doen jullie ieder jaar ook zo'n declutter om 'vers' aan het nieuwe jaar te beginnen?
Ik ben best wel benieuwd naar jullie ervaringen hiermee. En hebben jullie hier misschien nog handige tips of lifehacks voor?
Dan ga ik ondertussen weer braaf verder declutteren
so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly