Ik voelde me wel een klein beetje als Pietje Bell toen ik vanmiddag boos m'n fiets ondersteboven gooide. En al helemaal toen m'n handen zwart/bruin kleurden van de vuiligheid, smeer en roest.
Een paar seconden ervoor was m'n ketting (die al een paar maanden kuren vertoonde en er de afgelopen 9 jaar regelmatig af heeft gelegen) er weer afgevlogen. Alleen nu kon ik niet doortrappen, de trappers blokkeerden helemaal.
Dat was gelukkig op zo'n 300 meter afstand van m'n huis, dus ik hoefde niet al te lang te lopen. Ik ben een uur bezig geweest met de ketting van m'n fiets, maar dat heeft allemaal niet mogen baten, de snelschakels/snelspanners van m'n ketting zitten helemaal klem bij het kleinste tandwiel van m'n achterwiel. Zelfs agressie en duwen met de ijzeren kap van de rand van m'n kettingkast hebben geen enkel effect.
Nu is de buitenband van m'n achterwiel ook helemaal glad/kapot gesleten zag ik, dus het is echt dramatisch gesteld met mijn fiets...
Heeft iemand hier ervaring met nieuwe kettingen op fietsen leggen? Of achterbanden vervangen? Zowel zelf, als bij een fietsenmaker? Wat zijn de kosten van dit geintje? (Ik kan echt oprecht dit nu niet gebruiken ( ( pesthumeurrrrr)
En hoe is het met jullie fiets gesteld?
so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly