7 🏳️🌈
Bi!
Ik ben een tijd lang behoorlijk in de war geweest, maar heb de afgelopen jaren de conclusie getrokken dat ik echt wel hartstikke bi ben. Als ik terugkijk op mijn leven waren er altijd duidleijke signalen die wezen op het feit dat ik queer ben, maar ik dacht dat "alle hetero vrouwen zich aangetrokken voelen tot andere vrouwen" en heb het daarom nooit verder onderzocht, lol. Boi was I wrong. Omdat we in zo'n heteronormatieve wereld leven, heb ik heel lang gedacht dat ik "gewoon" hetero was met het idee: "Ik vind mannen leuk, dus ik zal wel hetero zijn, punt."
Ik ben echter pas zeer recentelijk out bij de mensen die het dichtst bij me staan, en ik moet zeggen dat ik me wel opgelucht voelde nadat ik het hen verteld had. Ik weet dat niemand uit de kast hoeft te komen (dat hoeven hetero's namelijk ook niet, waarom zou je iemand iets moeten verantwoorden weetjewel?), maar aangezien het iets is waar ik al best lang mee zat te puzzelen, voelde het als een vorm van zelfacceptatie om het daadwerkelijk uit te spreken en het een naam te geven. Een beetje als een mooi slot na een lange, verwarrende zoektocht. 💖💜💙
--
Wat een mooi topic, guys!
ars moriendi