Addams schreef:
@ProngsPotter Het is voor iedereen op Quizlet natuurlijk stressgevend dat deze situatie gaande is. Het is voor iedereen in het duister tasten atm. Ik begrijp dat de Qrew ook maar beperkte informatie heeft over deze situatie en zo snel mogelijk de zaak opgelost wilt zien. Dus het is fijn dat je zo uitgebreid gereageerd hebt op mijn reactie! Bedankt dat je daar de moeite voor gedaan hebt.
Dat is wel een flink bedrag waar Rutger op uit is gekomen. Ik ben eig benieuwd naar wat de beredenering is van hem voor zo'n hoog bedrag? Van wat ik weet is er ook nog een andere site van hem lopende, dat aan het dode eind is, maar die is tot op heden nog online voor zover ik weet. Als dit niet zo is, graag een correctie hier. Wellicht dat het zo eindigt voor Quizlet en de site niet offline gaat?
Natuurlijk, graag gedaan! 😊 Laten we hopen dat alles gewoon weer op zijn pootjes terecht komt, veel meer kunnen we niet echt doen.
Het valt nog wel mee hoe hoog dat bedrag was. Volgens een vriend van ons die in de IT zit was het zelfs een koopje voor een site als Quizlet, haha. De site bestaat al een flinke tijd en heeft een heel groot gebruikersbestand. Ondanks dat het "tegenvalt" hoeveel users er dagelijks online zijn was dit een redelijke prijs. Dit was ook het bod dat hij aan ons als Qrew deed, normaal gesproken zou hij het dubbele gevraagd hebben, wat ook nog steeds niet heel buitensporig geweest zou zijn.
Addams schreef:
Het is jammer dat er weinig informatie, over de site zelf, bekend is. Ik moet eerlijk bekennen dat ik gedacht had dat zulk soort informatie, wellicht niet tot in de details, maar wel in een grote verhaallijn is besproken achter de schermen van Quizlet. Het is namelijk moeilijk te werken met beperkte informatie voor iets wat wel het werk is voor de crew. Het lijkt mij tevens erg frustrerend voor de Qrew om met kleine stukjes informatie te werken. Is het misschien een idee die dingen met Rutger te bespreken, gewoon puur voor de informatie. Of is daarmee het contact compleet afgesloten? En Ledecky is tevens een administrator; weet zij wellicht meer informatie of weegt haar woord wat zwaarder tegenover RJ (aangezien het in deze positie wel naaste collega's zijn)?
Nogmaals bedankt voor de uitgebreide reactie.
Nope, het is pas sinds dat we om informatie gingen vragen om de site eventueel over te nemen dat we daar iets van inzicht in kregen. Normaal gesproken houden wij ons alleen bezig met wat zich op de site zelf afspeelt (meldingen, fakers, wedstrijden, etc.). We hebben zelf geen bevoegdheid (of kennis van zaken) voor de technische problemen, of inzicht in de inkomstenbalans van de site. Dat loopt/liep allemaal via de beheerder. De winst van bijvoorbeeld de credits en de kosten van de server hebben geen impact op een lopende zaak waar twee users elkaar beschuldigen van plagiaat, dus voor ons was dat ook gewoon niet relevant.
We overleggen intern even over het voorstel Rutger te benaderen, dank voor de suggestie!
Ledecky / Melissa weet exact evenveel als wij, haha. Al het contact met Rutger, Guido, en RJ loopt / liep al via haar. Ze heeft zelf jaren in het moderatorteam gezeten, tot ze uiteindelijk het stokje van Erica overnam als administrator. Haar functie heeft niet te maken met IT, maar houdt vooral in dat ze nog meer bevoegdheden heeft binnen Quizlet zelf. Denk bijvoorbeeld aan het benoemen van nieuwe Qrew leden, of hen uit hun functie halen als ze willen stoppen c:
Three words, large enough to tip the world. I remember you.